Ga naar inhoud


vonets vap11n wifi bridge help


deripper1972

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

nu krijg ik ze werkent op dreambox maar de boxen krijgen zelf geen ip maar internet werkt wel kan er alleen nie aan van op de pc 

iemand hier ervaring mee 

Dat is een beetje vreemd. Normale procedure is:

 

Vonets tooltje voor Windows gebruiken om de WLAN instellingen te configureren voor je netwerk. Het is immers een Bridge.

In de Setting tool kies je het correcte WLAN netwerk aan de hand van de SSID. Vervolgens kies je voor de correcte versleutelings techniek (WPA/WPA2 PSK) en geef de correcte key op.

 

Zodra je deze settings opslaat in de Vonets zal deze proberen of hij verbinding kan maken je netwerk. Als alles OK is kun je de Settings Tool afsluiten.

 

Op je Dreambox stel je vervolgens je LAN in. Als je DHCP gebruikt krijgt je Dreambox zelf de IP's toegewezen van de router. Echter!!.. Als je de Dreamboxen een vast IP hebt gegeven buiten de DHCP pool dan dien je in de Dreambox ook de Gateway van je router op te geven en tenminste 1 DNS server van je provider op te geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een beetje vreemd. Normale procedure is:

 

Vonets tooltje voor Windows gebruiken om de WLAN instellingen te configureren voor je netwerk. Het is immers een Bridge.

In de Setting tool kies je het correcte WLAN netwerk aan de hand van de SSID. Vervolgens kies je voor de correcte versleutelings techniek (WPA/WPA2 PSK) en geef de correcte key op.

 

Zodra je deze settings opslaat in de Vonets zal deze proberen of hij verbinding kan maken je netwerk. Als alles OK is kun je de Settings Tool afsluiten.

 

Op je Dreambox stel je vervolgens je LAN in. Als je DHCP gebruikt krijgt je Dreambox zelf de IP's toegewezen van de router. Echter!!.. Als je de Dreamboxen een vast IP hebt gegeven buiten de DHCP pool dan dien je in de Dreambox ook de Gateway van je router op te geven en tenminste 1 DNS server van je provider op te geven..

Dit betekent dus dat de Vonets eerst rechtstreeks aan de pc / laptop geconfigureerd moeten worden voordat jij ze kunt gaan gebruiken met één of andere ontvanger.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat klopt! Zonder instelling aan je PC kun je hem niet installeren. De Dreambox heeft geen mogelijkheid om de USB driver en software te runnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

VAP11N wordt geconfigureerd via een webinterface, niet via een tool zoals bij de oude blauwe Vonets. 

 

Ook veel problemen met dit nieuwere type gehad, wilde hem gebruiken op een mediacenter (dat zou in principe hetzelfde resultaat moeten geven als op een Dreambox of welk apparaat met alleen ethernet dan ook). Nooit echt goed werkend gekregen, had twee exemplaren. Is inmiddels wel een tijdje geleden, misschien eens kijken of er een nieuwe firmware is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Toch is het heel simpel, maar je moet het even 'doorzien'.

De VAP11N heeft 4 MAC adressen! Het MAC adres wat afgedrukt staat is voor 'repeater' modus! Tel van het laatste adres 1 af en je hebt het Bridge IP.

Configuratie gaat via http:vonets.cfg gewoon via je browser. Als hij niet reageert gewoon even 10 seconden het reset knopje ingedrukt houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 11 maanden later...

Mijn oude vonet was na een paar jaar kapot, een die je met een tooltje makkelijk kon instellen.

Nu heb ik een nieuwe gekocht en heb ik hem wel goed kunnen instellen , maar hij maakt geen internetverbinding.  

 

Mimisiku schrijft 

Toch is het heel simpel, maar je moet het even 'doorzien'.
De VAP11N heeft 4 MAC adressen! Het MAC adres wat afgedrukt staat is voor 'repeater' modus! Tel van het laatste adres 1 af en je hebt het Bridge IP.
 

Dit snap ik even niet, kun je me dat uitleggen ?

 

mvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bij WiFi repeater LeMondou_8C en bij SSID LeMondou. Deze dienen gelijk te zijn..... Even het bakje resetten en opnieuw instellen. Staat MAC adres filtering aan op je router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac filtering stond al uit in router.

SSID is nu hetzelfde.

Mijn vorige vonet, kon je instellen via een tooltje, dit gaf nooit problemen.  helaas stuk na een aantal jaren.

Deze vonet heeft meer mogelijkheden werkt flink d.w.z kleuren blauw en groen, maar komt nog steeds niet op internet.

 

post-65339-0-62708000-1456318911.png

post-65339-0-87769000-1456318929.png

post-65339-0-62708000-1456318911.png

post-65339-0-87769000-1456318929.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...