Ga naar inhoud


vonets vap11n wifi bridge help


deripper1972

Aanbevolen berichten

Je IP ziet er wat 'raar' uit.. 192.168.254.254 lijkt meer een local-loop adres te zijn omdat hij niet op je netwerk komt.... Kijk eens in je router naar de WLAN lijst.. Denk dat hij hem daar gewoon niet ziet... Je alternatieve DNS zet je in de router en niet in de Vonets.. Dit doe je uitsluitend als je een fixed-IP adres wil gebruiken buiten de DHCP pool van je router. Sommige routers doen buiten de DHCP-pool geen NAT en dan moet je dus zelf de DNS gaan invullen.. Normaal blijft de gateway gelijk aan die van je router..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan iemand me nog adviseren ?

 

 

Met de support van de fabrikant kwam ik niet veel verder, alles had ik al een keer gedaan. Vertelde nog wel dat het apparaat niet werkte zonder beveiliging.
Mijn beveiliging was toch hetzelfde van de router en vonet., dus dat moest geen probleem zijn
Dus Ik probeerde het bij mijn zoon. En alles werkte  zomaar goed, binnen 3 minuten. 
Het verschil was, hij had een ander type beveiliging . De vonet werkte n.l niet op mijn beveiliging
wpa/wpa2 mixed. De vonet 11g-300  werkt dus niet samen met alle beveiligingstype.
Ik heb dus de beveiliging net als bij mijn zoon op wpa2/psk gezet, en hij pakte het netwerk direct op. Hij loopt nu als een zonnetje  
Bedankt voor de support.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben pas toevallig nog eens met mijn VAP11N bezig geweest toen ik hem weer tegen kwam. Dacht misschien eens kijken of er inmiddels een firmware update beschikbaar is waarmee hij wat beter loopt....wat blijkt, firmware is op mijn versie (denk een van de eerste versies) niet te upgraden, dit kan namelijk alleen via een knop in de webinterface die opzoek gaat naar een update....blijkt dat in de oudste versies een statisch ip-adres zit ingebakken en die server van Vonets niet meer online is....gekke chinezen (dit heeft Vonets zelf op hun forum aangegeven, zonder verdere oplossing).

 

De firmware van de 11G-300 lijkt dus niet veel beter te zijn. Ik wil niet mijn beveiliging aan gaan passen omdat 1 apparaat niet goed werkt. Laat Vonets voortaan wel links liggen, nu vrijwel alle apparaten van USB-poorten zijn voorzien is het voordeel van de Vonets op dezelfde voeding als de ontvanger ook niet echt bijzonder meer. Zijn ook andere bridges te vinden die gewoon via USB van stroom worden voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vonets hier is er eentje met ethernet en usb voeding.Werkt perfekt.Zelfs beter dan de Wifi bridge die ik heb van proximus.Wel ook eerst te programmeren op zijn adres en codering.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben pas toevallig nog eens met mijn VAP11N bezig geweest toen ik hem weer tegen kwam. Dacht misschien eens kijken of er inmiddels een firmware update beschikbaar is waarmee hij wat beter loopt....wat blijkt, firmware is op mijn versie (denk een van de eerste versies) niet te upgraden, dit kan namelijk alleen via een knop in de webinterface die opzoek gaat naar een update....blijkt dat in de oudste versies een statisch ip-adres zit ingebakken en die server van Vonets niet meer online is....gekke chinezen (dit heeft Vonets zelf op hun forum aangegeven, zonder verdere oplossing).

 

De firmware van de 11G-300 lijkt dus niet veel beter te zijn. Ik wil niet mijn beveiliging aan gaan passen omdat 1 apparaat niet goed werkt. Laat Vonets voortaan wel links liggen, nu vrijwel alle apparaten van USB-poorten zijn voorzien is het voordeel van de Vonets op dezelfde voeding als de ontvanger ook niet echt bijzonder meer. Zijn ook andere bridges te vinden die gewoon via USB van stroom worden voorzien.

De vap11g-300 moet je configureren met een webinterface, je kunt static ip adres ingeven of dhcp. Je kunt hem hier ook eventueel voorzien van nieuwe firmware.

Als je goed kijkt, wat ik niet gedaan heb zie je bij de specificatie de security WEP(64,128), WPA, WPA-PSK, WPA2, WPA2-PSK. Deze beveiliging is op zich goed, dus had ik geen moeite om mijn security hierop te zetten. Mijn vorige vonet werkte goed,maar was  trager. Deze is veel sneller dan zijn voorganger, ik ben er blij mee.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vonets hier is er eentje met ethernet en usb voeding.Werkt perfekt.Zelfs beter dan de Wifi bridge die ik heb van proximus.Wel ook eerst te programmeren op zijn adres en codering.

Ik ben er ook blij mee, hij is ook zeer goedkoop. Heb hem aangeschaft via internet voor €21 incl verzendkosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...