Ga naar inhoud


RE-8220, ontvangst valt weg na 18 uur.


caronu

Aanbevolen berichten

Heb sinds 3 weken de rebox8220. Voornamelijk omdat er meer dan een programma tegelijk opgenomen kon worden en omdat mijn andere ontvanger dsr8141 op de gekste momenten ging initialiseren.

Sinds het aansluiten van de rebox heb ik na 6 uur 's avonds geen ontvangst meer van o.a. Veronica, rtl8 en de hd zenders 1,2,3 enz.eerst getwijfeld of ik zelf tegen mijn schotel aangelopen was, maar dat is het niet geval. Opnemen van 2 programma's tegelijk was niet mogelijk. Gisteren uit pure wanhoop de dsr8141 weer terug aangesloten en nu gewoon weer ontvangst van alle zenders zonder ook maar iets aan de schotel te veranderen of instellingen te veranderen. Er is dus duidelijk een verschil tussen de ontvangers.

Ter info, dit is in Spanje en met de rebox geen avondontvangst en met de dsr8141 wel en dit allemaal met dezelfde 80 cm schotel.

Wie weet hoe dit kan mag het mij uitleggen, ik zou het graag weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je soms een opname geprogrammeerd staan rond die tijd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al van alles uitgeprobeerd, dus zowel met geprogrammeerde opname als zonder. Alleen op de dsr is er in de avond ontvangst van genoemde zenders, ook als ik daarmee tegelijkertijd aan het opnemen ben. Op de Rebox geen ontvangst, je ziet vanaf 6 uur de ontvangst slechter worden tot deze uiteindelijk helemaal weg is. Ditzelfde gebeurt overigens ook bij buren die een Sab Titan 1 3606 hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Caronu !

 

Wat zegt je leverancier / installateur ervan ?

 

Zet de ontvanger om 17:00 eens aan en kijk wat er gebeurt tot plm. 19:00. Valt een probleem zender om 18:00 weg ?

 

Heb je per ongeluk het kinderslot ingeschakeld staan ?

 

Het klinkt alsof het wegvallen de zenders op Astra 23.5 Oost betreft. Alle zenders ? Ook zenders op Astra 19.2 Oost ?

 

Heb je de actuele zender lijst geladen ? Ontvang je de zenders overdag wel, en kun je probleemloos tussen 23.5 (HD) en 19.2 (SD) zenders heen en weer schakelen ?

 

Heb je de twee sat-tuners ? Heb je bij het scannen / laden van de zenderlijst het al dan niet doorgelust zijn van de antennekabel juist aangegeven ? Zijn de gescande zenders gekopieerd naar "de andere tuner" ? M.a.w. hebben beide tuners alle zenders in hun lijst staan ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk1,

Allereerst bedankt voor de reactie (en bedankt aan de moderator die hier een nieuw item van heeft gemaakt).

Wat een hoop vragen.

De leverancier? Heb ik geen contact mee gehad. Kan toch niet eventjes de ontvanger terugsturen naar nl.

Het gaat inderdaad om (een paar) zenders van de 23.5 maar er zijn ook zenders van de 23.5 die ik gewoon ontvang. Daarom begrijp ik er ook niets meer fan.

Ja, de zenderlijst is al een paar keer opnieuw ingeladen, er zijn 2 tuners, beiden met eigen kabel en de instelling bij de reebox staat dan ook op gescheiden. Ook heb ik geprobeerd beide separaat te laten zoeken en tevens de zenders gekopieerd naar de andere tuner.

De ontvangst van zowel veronica als rtl8 is de gehele dag goed, maar tussen 18.15 en 18.30 verdwijnt de ontvangst.

Zoals gezegd, het vreemde is dat dit gebeurt bij de reebox en bij de sab titan 3606 en pas sinds een week. Nu staat de dsr8141 aan en die heeft totaal geen problemen met de ontvangst van genoemde zenders.

aangepast door caronu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als twee verschillende types ontvangers hetzelfde probleem hebben dan lijkt mij de oorzaak buiten de ontvangers gezocht te moeten worden.

 

Dus LNB's, switches, bekabeling, externe storingsbronnen als GSM en Bluetooth.

 

Hoe ziet jouw installatie er uit ? Heb je alle componenten ervan in zicht (onder controle) ? Zijn alle componenten "state of the art" geïnstalleerd ?

 

Kun je het tijdstip van wegvallen van de ontvangst koppelen aan iets wat in de omgeving buiten je woning gebeurt ?

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak buiten de ontvangers, daar ben ik het mee eens. Maar aan de installaties met alles wat daarbij hoort kan het niet liggen omdat er niets is veranderd. Alles is in orde.De verandering is aan niets te koppelen (of het moet het draaien van de aarde zijn..)

Aangezien de Philips dsr8141 M7 wel normale ontvangst heeft en de andere twee niet, begin ik te denken dat het met de "uitzendkwaliteit" heeft te maken. Alles is pas maandag begonnen en de M7 is CanalDigitaal gecertificeerd en de Reebox 8220 en Sab Titan 1 3606 niet. Het is het enige wat ik nog kan verzinnen. Daarom was/ben ik benieuwd of iemand anders ook zoiets dergelijks heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de vraag eens op het Canal Digitaal forum ? Als het probleem meerdere types ontvangers betreft heb je daar een grotere trefkans.

 

Gewoon een Nieuw Onderwerp openen op http://www.sat4all.com/forums/forum/61-canaldigitaal/

 

Overigens: ik ondervind het probleem NIET. Maar dat had je misschien al begrepen.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar in Spanje is dit?

Astra 3 is in het Zuiden van Spanje zwakker dan Astra 1. De LNB voor Astra 3 moet dus in het brandpunt.

Voor de HD zenders is een sterker signaal nodig sinds ze overgeschakeld zijn naar 8PSK.

Misschien zijn de Rebox en SAB net iets minder gevoeliger dan de dsr8141?

Hoe is de ontvangst van bijv. Eurosport HD, Nat Geo Wild HD of Brava HDTV?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aan de zuidelijke Costa Blanca, net onder Torrevieja.

Zowel schotel als LNB zijn geinstalleerd door een installateur, niet door mijzelf, neem dus aan dat dat wel goed is.

Ik weet inderdaad dat de Astra 3 een zwakker signaal heeft hier en heb zelf ook al eraan gedacht dat de Rebox en Sab waarschijnlijk dus net iets meer moeite hebben hiermee dan de dsr8141. Inmiddels is het al iets beter, er komt weer iets van signaal terug na 18.00 uur. Wat ook schijnt te helpen is de ontvanger met de aan/uit knop helemaal uit te zetten rond die tijd, dan weer aan op een van genoemde HDzenders en dan is er wel ontvangst. Vreemde oplossing waarschijnlijk, het zou gewoon moeten werken, maar ja, als er op die manier wel ontvangst is...

Trouwens, hier geen HD abbo, nog de oude Family sd, waar dus Veronica en RTL8 in HD zijn bijgekomen.

Er is wel ontvangst van andere zenders op de 23.5, maar welke dat zou ik dan vanavond weer moeten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...