Ga naar inhoud


Windows 9 zomer 2015


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Voor de Windows 8 haters. In mijn kristallen bol zag ik dat Windows 9 volgend jaar in de zomer verwacht wordt. In bèta uiteraard.

 

Zal mij benieuwen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou er niet al te veel van verwachten, want ik denk dat er na zo´n ongelovelijk kermis os als Windows 8.x er niet weer iets goeds uitkomt zoals Windows 7 in verbeterde en veiligere vorm. Voor dat is Microsoft volgens mij al veels te ver heen.

 

En mocht het zo ver heen zijn is Windows voor mij in ieder geval exit als de support voor Windows 7 stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die windows 8 is nu toch geen zo'n ramp.Ik draai die al een jaar zonder één blauw scherm. :)

Ooit gewerkt met windows me?Dat was pas een ramp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik wil de Ajax / Feyenoord discussie hier niet nog verder aanwakkeren. Wat mij tegenstond was inderdaad die enorme kermis op mijn beeldscherm plus het feit dat ik daar niet vanaf kon komen zonder extra tooltjes.

 

Toen ik mij nog bezig hield met softwareontwikkeling en user-interfaces in het bijzonder maakte ik gebruik van een dik boekwerk van ome Bill. En daarin stonden 2 dingen die me altijd zijn bijgebleven:

  1. The user is in control. Niet de software bepaalt hoe de gebruiker ermee moet werken maar de gebruiker;
  2. Bij een goed ontworpen scherm is het altijd direct duidelijk wat de bedoeling is en wat je ermee kan. Dan hoor je geen verborgen menu's te hebben.

Wat mij zo verbaast is dat ze nu zo enorm van deze principes afwijken. Dit zijn namelijk principes waarover jaren is nagedacht en waarvan veel afkomstig is uit de psychologie.

 

Ik ben niet tegen verandering maar dan moet het geen D66 verandering zijn. Het moet wel een verbetering zijn!

 

Het zou misschien beter zijn als Microsoft alleen het OS bouwt en dat de gebruiker een interface kan kiezen.

Maar we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoy , ik werk nog altijd met windows me ! Sinds tijden geen probleem meer mee, blijft verbazend vlug. Blauw scherm soms, herstarten en werkt weer als een zonnetje. Kan al lang niet meer op het net maar wordt natuurlijk niet verstoord door allerhande updates die de zaak verzieken. Veel meer problemen met de xp en de 7 die alsmaar meer vertragen en crashen. Voor iedereen me als gek verklaard, me gebruik ik voor mijn geliefde foto bewerkingssoftware die absoluut niet werken met xp en 7

mar 1

aangepast door mar 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat moet dan wel heel bijzondere foto software zijn :crazy:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik wil de Ajax / Feyenoord discussie hier niet nog verder aanwakkeren. Wat mij tegenstond was inderdaad die enorme kermis op mijn beeldscherm plus het feit dat ik daar niet vanaf kon komen zonder extra tooltjes.

 

Toen ik mij nog bezig hield met softwareontwikkeling en user-interfaces in het bijzonder maakte ik gebruik van een dik boekwerk van ome Bill. En daarin stonden 2 dingen die me altijd zijn bijgebleven:

  1. The user is in control. Niet de software bepaalt hoe de gebruiker ermee moet werken maar de gebruiker;
  2. Bij een goed ontworpen scherm is het altijd direct duidelijk wat de bedoeling is en wat je ermee kan. Dan hoor je geen verborgen menu's te hebben.

Wat mij zo verbaast is dat ze nu zo enorm van deze principes afwijken. Dit zijn namelijk principes waarover jaren is nagedacht en waarvan veel afkomstig is uit de psychologie.

 

Ik ben niet tegen verandering maar dan moet het geen D66 verandering zijn. Het moet wel een verbetering zijn!

 

Het zou misschien beter zijn als Microsoft alleen het OS bouwt en dat de gebruiker een interface kan kiezen.

Maar we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen.

 

Het leuke is dat je die kermis dus naar je eigen hand kan zetten. De eerste versie van W8 zette werkelijk alles in het startscherm en dat kon onoverzichtelijk worden. Nu komt er alleen maar in wat je zelf wilt en gebruikt.

 

Hoe het straks met Windows 9 gaat worden is natuurlijk gokken. Je kunt er van uit gaan dat het meer een doorontwikkeling van 8.2 zal zijn. Er is nog niemand in de buitenwereld die er iets over kan vertellen totdat de eerste leaks tevoorschijn komen. Wat ze ook doen, ze zullen nooit iedereen tevreden kunnen stellen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Een gratis Windows versie? Dan heb jij zeker een heel andere kristallen bol dan ik :huh:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Een gratis Windows versie? Dan heb jij zeker een heel andere kristallen bol dan ik :huh:

 

Het zou me niets verbazen.  Het zijn tegenwoordig kleinere "updates" geworden en Apple geeft OSX ook al gratis weg. Ze zullen meer in abonnement vorm willen gieten zoals bij office 365.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

  1. The user is in control. Niet de software bepaalt hoe de gebruiker ermee moet werken maar de gebruiker;

 

Weet je wat het hiermee is, dat 90% van de gebruikers niet in staat is om zelf te bepalen hoe het zou moeten werken.

 

Mensen willen helemaal niet nadenken, ze willen gewoon dat het doet waarvoor ze het nodig hebben. Daarom is Windows ook zo een succes geworden (en nog steeds), omdat elke werkgever een PC neer kan zetten en zo een beetje iedereen weet hoe je het proggie opstart waarmee je word geacht te werken.

 

Ik heb jaren helpdesk gedaan en ik heb dus wel eens mensen aan de lijn gehad die zeiden dat ons programma kapot was. Want als ze het nu opstarte kregen ze iets heel anders te zien. Bleek na een beetje zoeken dat om de e.o.a. reden gewoon het icoontje was verschoven.

 

Dit zijn mensen die hebben een briefje aan de monitor hangen met 'Start het 3e icoontje van linksboven, voer naam en wachtwoord in, etc'.

 

En zo werkt echt nog steeds de meerderheid van de mensen met PC's.Ze hebben inmiddels wel (gelukkig) wat meer kennis en zijn er wat handiger in geworden, maar ga niet vragen een programma te installeren....

 

Je ziet het overigens overal. Mensen kunnen niet meer koken. Geen band meer plakken. Zelfs boodschappen doen we niet meer.

 

Carebear society is het aan het worden... en daar is carebear software bij nodig.

 

Dus Win9 zal hier lekker op voorborduren. Waarom denk je dat MS probeerde bij Win8 alles weg te halen behalve het start menu? Precies hierom... minder keuzes = minder fouten.

 

En ook al hoor je alleen maar de ontevrede mensen.... Het gros is echt wel blij met deze vooruitstrevende beperking.... Zo een groot bureablad is alleen maar verwarrend. ;)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...