Ga naar inhoud


sateliet tv in spanje


thierry112

Aanbevolen berichten

beste lede,

 

kan iemand mij helpen ik zou een schotel willen plaatsen in spanje roldan (regio murcia)

wij willen zeker bvn kunnen ontvangen en moets het kunnen zonder abonementen ook belgische zenders

onze tv is een LG 42LN575S met ingebouwde sat.ontvanger

kan iemand mij helpen welke schotel ik best koop en waar die te vinden is

met dank

thierry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Belgische zenders zonder abonnement bestaan er niet. De enigste zender die vrij te ontvangen is, is BVN, het Beste van Vlaanderen en Nederland.
Welke schotel je moet hebben hangt af van welke satelliet(en) je wilt ontvangen. Voor alleen BVN op de Astra 19,2 is een schotel van 70cm breed en 80cm hoog voldoende.

Maar als je alleen vrij te ontvangen zenders wilt kijken, heb je op de Astra 19,2 heel veel Duitstalige zenders zitten en op de Astra 28,2 heel veel Engelse en op de Hotbird o.a. heel veel Italiaanse.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ,

 

moet ik dan gewoon een schotel en een lnb kop kopen en een kabel naar mijn tv leggen

volgens mij heeft mijn tv een ingebouwde satelietontvanger

waar kan ik dat in spanje kopen , of doe ik dit bete mee

graag merk en type schotel en lnb kop

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen BVN wilt ontvangen op de Astra 19,2, dan koop je in Spanje voor rond de €24,- een schotel van 70x80cm. Een lnb met één aansluiting kost ook maar €10,-
Ik heb vanmiddag nog een even gekeken hoeveel Engelse zenders ik kan ontvangen van de 28,2/28,5 oost positie. Dat zijn er toch zo'n 170. Het gaat dan om zenders die niet via de UK-spotbeam worden uitgezonden zoals de BBC, ITV en Channel 4.
Tja, het is maar wat je wilt en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
En of je TV ook satellietsignalen kan ontvangen, dat is snel te zien. Er moet naast de insteekplug voor kabel- of digitenne signaal, ook een aansluiting met schroefdraad zitten voor een zogenaamde F-connector, zie de bijlage waarin ik die aansluiting rood omkaderd heb.
 

post-60869-0-79439200-1401549739.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet via de satelliet kan inderdaad. Tot voor een paar jaar was dat het alternatief als je via de telefoonlijn te weinig snelheid had. Ik kwam via de telefoonlijn toen niet verder dan 0,8Mbit/sec. Daar werd je moedeloos van. Sinds een paar jaar kun je ook draadloos internetten. Er zijn diverse aanbieders. Ze plaatsen een antenne buiten op een paal die op de plaatselijke zender wordt gericht. Het gaat om een antenne in de vorm van een doosje van 10x20cm. Als dat niet toereikend is, plaatsen ze een minischoteltje van 30cm. De totale installatiekosten zijn slechts €70,-, dus de antenne, de mast, de kabel het aansluiten op de router en het installeren op je PC, werkend afgeleverd.
Met dit draadloos internet heb je een snelheid van 10-12Mbit/sec. voor €19,95/maand ex BTW, dus €24,- incl.BTW. Ik heb het ook en ben er super blij mee. Er is geen beperking met bitverplaatsing. Dat heb je met internet via de satelliet wel. Daarnaast heb je via de satelliet een flinke vertraging door de grote afstand naar de satelliet en weer terug, echt niet fijn als je aan het Skypen bent. Bovendien is de aanschaf van internet via de satelliet behoorlijk prijzig en het moet door een erkend installateur geplaatst worden. Ook het maandabonnement is niet goedkoop.
Als je nu maar af en toe in Spanje bent, kun je beter kiezen voor een abonnement op bellen plus internetten. Dit is in heel Europa geldig dus kun je het gebruiken in Spanje, Nederland en onderweg. Maar ook daar heb je een beperking met bitverplaasing hoewel die best ruim is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje Murcia en jou lokatie is nogal ver van elkaar vandaan dus zal hij niet de zelfde internet WIMAX provider kunnen krijgen als die jij hebt.

 

Dus hij zal dan waarschijnlijk met Comenersol in zee moeten gaan voor een internet WIMAX verbinding. En dan betaal je al 19,90 euro voor 3Mb, en 10Mb is 52,55 euro per maand. De anderen zijn nog veel duurder, dit komt omdat het een goed bezet toeristen gebied is en daar gretig gebruik van gemaakt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar denken dat je ergens helemaal in het zuiden van Spanje zat :) Heb even gekeken met maps.Google en je zit hier nog net geen 100km vandaan.

 

Wij hebben hier in deze buurt ook Netllar en dat kost 10 euro per maand, enkel zijn de bevindingen niet al te positief en gaat men daarna toch over op een ADSL verbinding die veel duurder is. Maar wat hier het geval is hoef daar niet het geval te zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je alleen BVN wilt ontvangen op de Astra 19,2, dan koop je in Spanje voor rond de €24,- een schotel van 70x80cm. Een lnb met één aansluiting kost ook maar €10,-

Ik heb vanmiddag nog een even gekeken hoeveel Engelse zenders ik kan ontvangen van de 28,2/28,5 oost positie. Dat zijn er toch zo'n 170. Het gaat dan om zenders die niet via de UK-spotbeam worden uitgezonden zoals de BBC, ITV en Channel 4.

Tja, het is maar wat je wilt en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.

En of je TV ook satellietsignalen kan ontvangen, dat is snel te zien. Er moet naast de insteekplug voor kabel- of digitenne signaal, ook een aansluiting met schroefdraad zitten voor een zogenaamde F-connector, zie de bijlage waarin ik die aansluiting rood omkaderd heb.

 

hallo sprietje,

we zijn op zoek in spanje naar wat je hebt voorgesteld een sattelietschotel en een lnb

we vinden geen shops die dit aanbieden

wet jij er zijn in de buurt van roldan/torre pacheco of ergens dichtbij

alvast bedankt he

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...