Ga naar inhoud


Smartcard Mute


Hehoo

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Even een vraagje of meer CD abonnees dit probleem hebben:

 

Gisterenavond zaten wij rustig tv te kijken en ineens staat het beeld stil, komt er een melding 'smartcard mute' en weg alles van CD behalve de free-to-air zenders. Radio en TV. :(

 

Van wat ik begrijp is dit iets anders dan een gecodeerd signaal wat niet of verkeerd gedecodeerd wordt, de kaart zou niet meer werken.

 

Maar dat is toch vreemd, abonnementsgeld is betaald (Settop Box pakket) en we raken heel de kaart of de ontvanger niet aan, dus waarom zou van het ene op het andere moment de kaart kapot zijn? :crazy:

 

Bij CD krijg je natuurlijk na 9 uur en in het weekend geen kip te pakken, dus een weekend zonder tv en radio.... :mad:

 

We hebben al drie keer geprobeerd de smartcard te heractiveren, de zenderlijst al 4 keer opnieuw laten inlezen (SD lijst omdat Settop Box pakket SD is en geen HD), maar helaas, niets helpt.

 

Iemand die bekend is met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vrees dat jij echt tot maandag moet wachten om de klantenservice van CD te bellen.

Als ik jouw verhaal goed begrijp heb jij op jouw hoofdkaart een STB pakket voor € 12,95 p/m welk gisterenavond op zwart ging.

Die hoofdkaart staat op jouw naam en op jouw huidig adres, correct?

Ik schrijf bewust 'HOOFDKAART' want het gaat hierbij toch niet over een 2e kaart?

 

Kijk eerst even op MijnCanalDigitaal of je nu inderdaad voor een STB pakket hebt betaald en tot wanneer dit abonnement loopt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet helemaal.

Set Top Box pakket kost € 79,76 per jaar en wordt per jaar betaald, meestal per automatische incasso.

Afrekenen per maand wil CanalDigitaal voor dit abonnement niet.

Je kan nog even kijken wanneer je voor het laatst betaald hebt. Waarschijnlijk ergens eind maart als het verlengen van je abonnement in april ingaat.

 

De mute melding geeft aan dat er geen communicatie is tussen de kaart en je decoder.

Je kan even kijken in het menu van je decoder bij kaart informatie of er ook informatie gegeven wordt. 

Is dit niet het geval kan je nog proberen om de chip van de kaart schoon te maken, misschien maakt de chip geen contact.

Schoonmaken van de chip doe je met een ouderwets gommetje dat je ook gebruikt om foutjes bij het gebruik van een potlood te verwijderen.

 

Lukt het hier niet mee dan zal de kaart vervangen moeten worden en zal er gebeld moeten worden met CanalDigitaal.

Die sturen je dan zonder kosten een nieuwe kaart..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bedrag is keurig afgeschreven in maart, dus dat is het probleem niet. De smartcard geeft in het menu zijn nummer weer, meer info staat er niet in (M7 ontvanger), 'vroeger' had je nog abonnementsinfo in het menu maar dat is niet meer op deze ontvanger. Gummetje heb ik geprobeerd, werkt helaas ook niet. We hebben wel eens eerder ontvangstproblemen gehad en toen de kaart moeten heractiveren maar dan staat er altijd 'geen toegang' of gecodeerd kanaal, geen mute. Helaas, dan maar maandag bellen en hopen dat de nieuwe kaart snel binnen is... BVN is ook niet altijd alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het settop box pakket welke al jaren bestaat kost intussen 79.76 euro en is een jaar abonnement.

Het STB pakket waar Jürgen het over heeft van 12.95 euro is het basis abonnement welke nog kortgeleden te zien was op de site van Cana Digitaal.

Dit pakket leverde de NPO zenders sinds kort in SD en HD evenals RTL8 HD en Veronica HD ook o.a Eurosport HD zat in dat pakket welke uit totaal 25 zenders bestond.

Een stap hoger dus dan het settop box pakket welke een aantal Nedelands talige zenders door gaf maar niet bijv. RTL 8

Dit abonnement is echter plots van de site verdwenen, houders van dat abonnement hebben wel een bericht gehad dat er per november 3 euro bij kwam dus een maandbedrag van 15.95 euro zal worden.

Het instap abonnement is volgen de CD site nu basisHD voor 17.95 euro/maand.

Ik kan dus wel stellen dat alles nog al warrig overkomt zoals CD zijn abonnementsvormen aan prijst of in uitvoering heeft.

Dat zijn er meer dan je op het eerste gezicht bij hun op de site ziet staan.

Telefonisch onderhandelen bij CanalDigitaal is zeer zeker mogelijk waardoor je een abonnementsvorm kan bedingen die nergens anders te vinden is tegen een maand bedrag die verschillen kan van wat CD op zijn site vermeld.

Vaak is het wel zo dat je daar dan 1 of 2 jaar aan vast zit, de enige onzekerheid is dat in die 2 jaar de inhoud van het pakket kan veranderen, daar heeft CD volgens de kleine lettertjes helaas het recht toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben inderdaad het jaarpakket van 79 euro. Maar wat nog gekker is, we hebben vrijdag de ontvanger uitgezet en coax los en maar via internet een en ander geprobeerd te volgen cq luisteren. Vanavond wilden we dan toch maar BVN kijken (alle FTA zenders hadden we wel) dus stroom er weer op, coax weer erin en hup, we hebben (voor het moment in ieder geval, nu al een uurtje) weer tv, alle zenders zijn er weer. Het lijkt me sterk dat het in de coax aansluiting zat, want niemand was in de buurt van het apparaat dus geen enkele beweging van de kabel.... Het zal wel net zo'n hik zijn als Outlook/Hotmail op het moment een paar keer per dag heeft.....

Ik ga dan denk ik ook maar niet het oeverloze gebel aan met CD, ik zal eens kijken op internet of ik gewoon zo een nieuwe kaart kan bestellen als vervanging voor de zekerheid maar dat heeft dan minder haast.

Dank allen en ja, de site van CD is inderdaad totaal onbegrijpelijk! Maar als je STB en CD samen als zoekopdracht in Google intikt, krijg je een link naar de pagina van CD, die overigens verder nergens gecommuniceerd wordt, omdat ze waarschijnlijk geen bekendheid daaraan willen geven. Staat dus nog steeds als een actieve mogelijkheid van hen.

Wederom dank allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas vermeld CD op hun pagina's nooit data wanneer de pagina geplaatst is.

Volgens mij is dit een hele oude pagina en intussen niet meer van toepassing.

Immers is Veronica ook in HD want die is niet meer in SD te ontvangen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden wel ned 1 2 3 in HD, volgens mij heb ik de lijst eerst SD en daarna HD laten inlezen maar nu na het herstel hebben we ze niet. Maar ik ga niet gokken met opnieuw inlezen, ik ben blij dat alles het weer doet..... Volgens mij zaten ze op 501 502 503...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...