Ga naar inhoud


Eenvoudige FTA ontvanger


Peter38

Aanbevolen berichten

Voor familie ben ik op zoek naar een eenvoudige FTA ontvanger, single tuner (Astra 1 en 3). Zij kijken voornamelijk naar de Duitse FTA zenders. Omdat zij niets met techniek hebben moet dit iets zijn wat vooral eenvoudig te bedienen is. Daarnaast is het, voor mij als 'beheerder', handig als er een 'setting editor' via de PC te gebruiken is.

 

Zelf denk ik aan de SAB SKY 4710. Ik kan, naast een review uit een oude TV gids, geen fatsoenlijke gebruikerservaringen vinden op het Internet. Wie heeft ervaring met deze doos, of kan mij een alternatief adviseren?

 

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites


en moet hij een hdmi aansluiting hebben?

of is een sd ontvanger ook goed ?

daar zijn nog veel duitse zender fta op 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

De ontvanger moet inderdaad wel een hdmi uitgang hebben en natuurlijk alle gebruikelijke modulatie methoden ondersteunen. En bovenal, goedkoop! Dit is dan ook de reden dat ik aan de SAB 4710 zit te denken. Op dit moment gebruiken ze mijn afgedankte Rebox 8000. Deze begint kuren te vertonen...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo 

moet je familie alleen maar vrije zender kunnen zien 

dan is dat goed genoeg 

deze ondersteunt ook alle vrije zender 

er zij natuurlijk nog andere merken FTA ontvangers op de markt 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht ook wel dat deze ontvanger zal voldoen. Ik heb echter geen 'hands on' ervaring met deze ontvanger. Ik kan daarom niet beoordelen of de beoogde gebruikers (op leeftijd) hier mee om kunnen gaan. Daarnaast ben ik niet bekend met eventuele de 'bugs' van deze ontvanger.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze voornamelijk Duitse FTA zenders bekijken, neem dan een Technisat receiver... 

Door ISIPRO hoef je zelf niets te doen... wisselen er zenders gaat dat volledig automatisch... je hebt totaal geen "beheer" nodig.

Als je als land "Duitsland" kiest, en je laat de receiver automatisch de kanalen sorteren, staan ze in een behoorlijk goede volgorde, en zoals gezeld worden ze regelmatig netjes bijgewerkt als er iets wijzigt!

De menuvoering van Technisat is helder, duidelijk, functioneel en zonder teveel toeters en bellen.... precies wat een gewoon mens nodig heeft. De receivers geven overigens een prachtig beeld.

 

Kijk maar eens op de website, en de meeste receivers zijn makkelijkte bestellen via duitse websites...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goed punt! Zo goedkoop had ik deze ontvanger nog niet gezien...

 

De reden voor een nieuwe ontvanger is voornamelijk het feit dat de Rebox moeite heeft de FTA kanalen op 23,5 (regiozenders). Sluit ik een M7 801 aan op hun schotel, heb ik prima beeld op deze zenders. Wel heb ik gemerkt dat ik met mijn eigen ontvanger toch nog te weinig signaal over hou voor de 8PSK kanalen. Wellicht heeft de schotel ook nog een upgrade nodig (nu 78 Triax met 2 alps LNB)...

aangepast door Peter38

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou je wel verwachten. Ik weet nu inmiddels dat er een boom in de weg zit. Deze is flink gegroeid sinds de schotel is geplaatst. Er is voor de 23,5 deels geen vrij zicht meer :(..    Helaas staat de boom op gemeentegrond. Omdat de schotel niet verplaatst kan worden, moet ik zoeken naar een andere oplossing.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...