Ga naar inhoud


uitval bij regen op triax 88


bellejt

Aanbevolen berichten

ik heb mijn schotel heruitgericht met info die ik van Sprietje heb gekregen.Ik heb nu echter uitval bij regenweer.Voorheen had ik er een gewone gibertini rail opzitten.Nu een triax multirail.Vermoedelijk staat er iets niet goed maar ik heb wel optimaal signaal bij goed weer.Overal 14.5 db 80 %.

Staat de rail niet te schuin ? De schotel staat op 31 graden gezet.Daar haal ik beter resultaat dan op de voorziene 29.5.

 

PS : de hotbird kan ik niet goed krijgen.Max 8 db 50 %

 

Alvast bedankt voor de hulp.Ik voeg een foto bij :

 

 

post-46441-0-17970500-1409406304_thumb.jpg

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik had dat via PM gekregen.Dan zal ik deze week eens moeten herafstellen.Vermoedelijk door de schuinte heb ik wel maximum ontvangst maar staan de LNB's niet in het brandpunt.Alvast bedankt voor het snelle antwoord.Ik laat iets weten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik zie het. Ik had op 12 aug. o.a. geschreven:
"Zet de rail 11.5 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird moet 38,5mm lager staan dan de kop van de Astra 28,2. Dit kun je meten met een waterpas en een rolmaat."
Dit is dus duidelijk niet gebeurd.

Maar even een vraag. Heb jij een Triax 88 waarvan de schotel met 12 bouten vast zit?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee Sprietje.Is een schotel die in bouwpakket gekocht is in Luxemburg voor amper 45 euro.Ik heb nu de schotelplaat wel extra vastgezet met parkervijsjes want de revetten gaven mij de indruk wat losser te zitten.De schotel vangt nl veel wind.

Ik heb nu de schotel enkele graden minder gezet en de rail naar 11.5 graden gebracht.Heb nu wel iets sterker ontvangst op de 3 voornaamste sats.Ook ff gespeeld met de plaatsing in de houders en als ik ze volledig van de schotel wegzet heb ik beste ontvangst.Ook de skew op max ontvagst gezet.De hotbird is nog een zorgenkind met 60 % maar die gebruik ik toch niet.Stond er eigenlijk op van in den beginne toen daar nog enkele leuke kanalen opzaten.Voor die sats heb ik mijn tweede schotel met rotor.

Ik heb ook een plexietje over de koppen gedaan.Afwachten wat het geeft.Als dat goed werkt bij regen dan koop ik een stevige plexiglas en monteer deze erover.

Nogmaals bedankt voor de hulp

 

 

 

post-46441-0-74857700-1409478203_thumb.jpg

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad bellejt, nu ik het nog eens goed bekijk zijn de koppen van die extra bevestigingen iets kleiner.
En ja, optimaal signaal begint bij optimaal de schotel uitrichten op de Astra 23,5 met maximale signaalkwaliteit. Als je boven aan de mast trekt en duwt om de schotel iets achterover en voorover te bewegen, dan moet de signaalkwaliteit in beide gevallen onmiddellijk minder worden.
Hetzelfde geldt als je de schotel links- of rechtsom probeert te verdraaien aan de klem van de schotel. Niet aan de schotel zelf trekken want dan kan die gaan vervormen en definitief onbruikbaar worden.

Vier Inverto Black Ultra lnb's zorgen natuurlijk ook voor een betere ontvangst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal ik eens naar kijken als het deze keer niet beter is.Kijk momenteel meer sat dan kabel.Wordt dus belangrijker een goede installatie te hebben.Heb nu op de NPO HD kanalen 14.9 db  80 %.

Denk dat het wel premium versies moeten zijn Sprietje. Degene die er nu opstaan hebben wel 0.1 db.De premium zie ik 0.2 db.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar ik heb de quad lnb's sprietje.Elke lnb heeft 4 aansluitingen.3 naar de duo2 en eentje dat nog vrij is voor later. Nu staan er 3 X Titanium quad lnb 0.1 db op.En een simpele voor HB.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De theorie is niet altijd de praktijk vermoed ik. Ligt die rails nou boven op een schoor? Lijkt me niet echt de bedoeling. Het geheel ziet er ook erg rommelig uit. Dat zal de ontvangst niet beïnvloeden maar of het fijn werkt met afstellen?

 

Wat voor waardes haal je met je triax 88 en rotor dan op de Hotbird?

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

foto is gezichtsbedrog hoor.De schoren zijn vastgemaakt op 12 cm van de lnb steun.De arm staat goed vast.Is nodig want de schotel vangt veel wind.De losliggende draad loopt naar de rotor.Op de rotor heb ik goede ontvangst op de HB hoor.14.5 db 92%.Hb wordt hier nagenoeg niet gebruikt.Verder zijn alle lnb draden netjes vastgemaakt aan de arm en aan de aluminium steun van de schotel.De losse draden zijn degene die naar binnen lopen.Is een quadkabel.

Ps : heb daarstraks ook ff een test gedaan met aan de schotel en arm te schudden.De waarden bleven nu goed konstant.Het kapje die je boven de lnb's ziet is momenteel gewoon een plastic mapje om te zien of dat verschil geeft bij regenweer.Zou moeten werken als die dure paraprot dingen.

 

Ps2 : vroeger had ik een Gibertini rail en heb daar nagenoeg nooit uitval meegehad.2 X op 3 jaar tijd en dan was er 1 keer bij dat het boven Berdorf een heel groot onweer was.Foto's staan daarvan nog op mijn website.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

inmiddels de rail goed afgesteld en heb normaal 94 % ontvangst.Over de Lnb's heb ik een plexiglas geplaatst zoals de paraprot.Vandaag een onweer/storm gehad met hevige regen en hagelstenen  er doorheen. Ontvangst biveau zakt naar 65 % en alles blijft netjes in beeld.Voorheen viel dat makkelijk terug naar 45 % en zelfs naar 0 %.

De kap in plexiglas 1.2 mm heeft dus wel degelijk de benodigde DB's / percenten gered om te kunnen blijven kijken.Voor de kost moet ik het niet laten : 3,5 euro voor plexi van 50 cm vierkant.Deze heb ik in 2 verdeeld en ook een deel over de Lnb van de rotor gezet. Zelfde resultaat.

Indien iemand wil zie hoe ik het gedaan heb maak ik wel een fotootje.Ondanks alle ongelovige commentaren (waar ik ook bij was) ,heeft het dus wel degelijk nut die goedkope oplossing te plaatsen.

PS: de kosten van een paraprot zijn volgens mij wel superduur : 25 euro terwijl een plex amper enkele euro kost.Is wel wat zelfbouw om de plexi te maken maar dat hoort toch bij de hobby.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi bellejt dat je nu wel een goede ontvangst hebt nadat de rail op de juiste schuinte was gezet.
Tja en het droog houden van de lnb-koppen geeft wel degelijk verschil. Ook ik heb het jaren geleden bij regen ervaren met de Multytenne die toch echt wel een beetje moeite heeft met NGC Wild HD, vroeger o.a. de zender Planeta HD met die mooie sexy zangeressen. Als je na de regen de druppels van de lnb af poetste, had je ineens weer prima ontvangst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...