Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik verwacht straks bezoek , maar eerst even de oplossing.

Uitleg hints volgen straks.

 

Jimmy's Farm

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy%27s_Farm

 

en

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Doherty_%28farmer%29

 

 

post-37533-0-07122600-1423390864.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , zoals beloofd :

 

Bij Conchita onthoud ik het woordje "wurst". Ik weet niet of hij nog met eentje rondloopt , en of die (eventueel) nog kan omhooggaan als een Phoenix.... :grin:
Bij "Going Up The Country" , denk ik dat we de boerenbuiten opkunnen , al heb ik vele koeien gezien maar weinig varkens , maar toch goed om een "boerderij" hierin te herkennen.
Kookboek van Jamie Olivier is een hint naar de persoon zelf , net zoals naar de serie "Jimmy's Farm" die startte op BB2 in 2004.
Miss Peggy's uiterlijk zegt natuurlijk alles ook al komt ze verliefd op een kikker. :crazy:
Nik Kershaw is wel geboren in Bristol , maar groeide op in Ipswich ( vlakbij Jimmy's Farm ).
Jimmy Doherty volgde entomology aan de Coventry University.

Die "piggery paddocks" had ik herkend op het plaatje , als je rondtoert in Zuid-West Engeland kom je die frequent tegen. Zelfs in Kent staan er redelijk veel.
Deze zijn dus niet onbekend voor mij. Was dus enkel zoeken naar het juiste verband van de hints.

 

Nu eerst "aperotime" , een volgende volgt deze namiddag.

post-37533-0-93107300-1423394514.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap gevonden Crazy Sat,

de hint met Nick Kershaw moest je inderdaad naar Ipswich brengen,

en Jamie Oliver was een jeugdvriend die voor financiële steun zorgde.

De "worst" is in aanvang het belangrijkste verkoopartikel, alhoewel de "liefdesworst" niet zo succesvol was. 

Ik vond het een goede serie, al was het maar omdat twee jonge mensen het aandurfden om een traditionele varkenshouderij op te zetten terwijl ze geen van beiden ervaring hadden in die sector. Puur uit enthousiasme en een stuk naiviteit, maar nu wel een zaak met twintig mensen in dienst. 

En zoals blijkt: dieren laten zich niet regisseren, zelfs niet als je ze wil laten fokken.."and his prize breeding boar turned out to be gay"

Een impressie vind je hier:

http://vimeo.com/111184137

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat ken ik Gene. Hier in de Westhoek hebben wij ook dergelijke enthousiaste boeren. Sommigen doen niet mee aan de commerciële handel rond de varkens , runds of kip bedrijven. Hier kun je nog een half varkentje , een kwartier van de koe gaan kopen. Zelfs zijn er nog rondtrekkende beenhouwers die van boerderij naar boerderij gaan voor de slachting. Dan spreek ik nog niet over de verse eieren die ik wekelijks bij de boer hier wat verder ga kopen.

Ok, dan maar een volgende.

Volledig ander onderwerp. Wat tref je hier aan ?  Soms kun je na het opzoekingswerk er een tiental meter vandaan zitten , daarom heb ik een cirkel op het plaatje gedropt.

hint : gelegen in een prachtig natuurgebied.

 

jwP5N7w.jpg

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Jullie eventjes het goede pad opsturen ( letterlijk en figuurlijk ) . Dagelijks trekken hier wandelaars naartoe , maar op 11 november zijn er het meest.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Gestorven in 1918 , maar enkele van zijn attributen kan je nog altijd gaan bezichtigen in een befaamd Nationaal museum aan de andere kant van de wereldbol.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

 

post-37533-0-80477100-1423439230.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

maar enkele van zijn attributen

 

Eerst even een rechtzetting , het dient haar te zijn.

 

hint : Ik was lid van een befaamde brigade uit Nieuw Zeeland. Vooraleer de brigade op deze plaats aankwam verbleven ze jaren aan diverse fronten in Noord Frankrijk en de streek rond Ieper. De brigade maakte deel uit van een bekende veldslag die de geschiedenis ingaat onder de naam van een stad met "speciale faciliteiten" , gekend omwille van haar speciale kerktoren.

post-37533-0-16032700-1423480682.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Iedereen in de brigade kon op mijn vriendschap rekenen , Samen met de soldaten stond ik in de frontlinie maar ik kon niet actief deelnemen want ik had geen wapen. Ik had een roepnaam en als iemand zich eenzaam voelde was ik daar om te troosten. Spijtig dat ze deze mooie song in die tijd nog niet konden zingen...

 

http://youtu.be/trEwDejTKRY

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.k. het duurde even voor het kwartje viel… :D

 

The New Zealand Rifle Brigade (Earl of Liverpool's Own), affectionately known as The Dinks, was formed on 1 May 1915 as the 3rd Brigade of the New Zealand Division, part of the New Zealand Expeditionary Force. During the First World War it fought in Egypt, against the Senussi, and then on the Western Front. It was disbanded on 4 February 1919.

After a period of training the brigade entered the line on 13 May east of Armentieres. It participated in the vast majority of the battles of 1916, 1917 and 1918.

 

Notable examples include:

The Battle of Messines, possibly the most complete Allied victory of the war until late 1918.

 

Maar dan.....

 

The unit had a Harlequin Great Dane dog called Freda, as a mascot, which died in England in 1918. A marble memorial to the dog can be found on Cannock Chase in Staffordshire.

 

Wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/New_Zealand_Rifle_Brigade_(Earl_of_Liverpool's_Own)

 

Her collar and lead are still kept at New Zealand's National Army Museum in Waiouru.

bron : http://news.bbc.co.uk/local/stoke/hi/people_and_places/newsid_9141000/9141699.stm

 

En de locatie : http://goo.gl/maps/RcIDm

post-62319-0-87935500-1423511155.jpg

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...