Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten

 

Jullie eventjes het goede pad opsturen ( letterlijk en figuurlijk )

 

Bedacht me ineens dat ik nog wat vergeten was...  ;)

 

Het prachtig stukje natuur zelf, waar o.a. het door bikers geliefde pad Follow the Dog te vinden is :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannock_Chase

 

Je moet het maar durven op je 2 bandjes...

 

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je laatste toevoeging was in feite mijn volgende hint , ik denk dat je goed kan voorspellen , Truus ! :grin:

 

Maar prima gevonden hoor ! :)

 

Deze bekende "war dog" is begraven op een wandelpad ten zuiden van Cannock Chase , daar is het minder heuvelachtig. Maar dit natuurgebied is dan ook immens groot.

Is terug een bewijs dat WO I niet voor niets de moeder van alle oorlogen wordt genoemd. Zelfs brigades van Nieuw Zeeland kwamen hier meevechten in onze streek.

Beide oorlogen boeien mij enorm , misschien omwille van het feit dat ik ben opgegroeid tussen de ontelbare kerkhoven die werkelijk stuk voor stuk pareltjes zijn.

Vooral die rand anekdoten vind ik geweldig , heerlijk om zulke verhalen te lezen van honderd jaren geleden en diep respect voor die vele mensen van commonwealth war graves die nog dagelijks van deze plaatsen een oase van rust in onze streek brengen.

 

Maar verder met een nieuwe Truus.....

 

Ik geef jullie nog wat meer info mee omtrent de beroemde mascotte van Nieuw Zeeland.

 

http://news.bbc.co.uk/local/stoke/hi/people_and_places/newsid_9141000/9141699.stm

 

http://www.bfhg.org.uk/P-042.php

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..ik denk dat je goed kan voorspellen , Truus ! 

 

Ja Crazy Sat, zo voorspelde ik ook al dat je die ene link zou gaan posten  :D

 

Was echt wel even flink zoeken hoor, heb ook lang op het "verkeerde pad" gezeten..

En ik zie dat ik niet de enige was. Ja Gene, wat er bij mij ook allemaal de revue heeft gepasseerd...

Je wilt het niet weten. (of misschien ook wel....  :grin: ) 

Maar dat zoeken vind ik altijd wel leuk en ik heb er ook weer heel wat van opgestoken.

 

Zeker die tastbare herinneringen Crazy Sat, die vind ik altijd enorm indrukwekkend. Maar ik heb vroeger ook altijd aandachtig naar de vele verhalen geluisterd, die mij door mijn ouders zijn verteld. En voel zelf een diep respect voor al die (jonge..) mensen die hun leven hebben gewaagd en zelfs hebben gegeven, voor de vrijheid van een ander. En dat in een ver weg gelegen en onbekend land…

 

O.k. een volgende dan maar.

 

Het gaat hier wederom om een graf, maar nu van een persoon. Een persoon die naar mening wel eens wat aandacht verdiend. Ik had zelf wat moeite met het vinden van de exacte locatie, maar volgens mij moet het hier toch wel zijn.

 

hint : deze persoon kwam ik op één van mijn "verkeerde paden" tegen  ;)

post-62319-0-51845300-1423579106.png

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard passen niet alle hints van de vorige opdracht ook bij deze, maar we zitten zeker rond dezelfde periode en wellicht spreken we zelfs over dezelfde personen.  ;)

 

De gezochte persoon heeft destijds ongetwijfeld de levens van vele van deze personen gered.

 

Een mooie song, hopelijk weet de titel jullie verder te helpen :

 

https://www.youtube.com/watch?v=YD9EcRZpVFY

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het inmiddels wel duidelijk om welke persoon het gaat. Zoals gezegd, het vinden van de juiste locatie kan wat lastig zijn, ik kon tenminste nergens een exact adres vinden. Maar als je googelt en invult address + de naam van gebouw dat je zoekt, dan geeft google gek genoeg een hit van een ander gebouw dat er net iets zuidelijker van ligt. Dus op deze manier moet de locatie wel te vinden zijn, succes !

 

hint : 

 

post-62319-0-48595300-1423729669.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Djeezes, lang geleden dat ik nog zo moeten zoeken heb achter een vrouw ... :cry:

Ik denk dat ik zowat alle verpleegsters van ww1 de revue heb laten passeren maar net die éne die ontbrak, en dat was deze: 

Ettie Annie Rout (24 February 1877 – 17 September 1936) was a Tasmanian-born New Zealander whose work among servicemen in Paris and the Somme during World War I made her a war hero among the French, yet through the same events she became persona non grata in New Zealand.

wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ettie_Annie_Rout

 

en verder:

In 1936 after the breakup of her marriage she returned to New Zealand for the first time since her departure in 1916. On a trip to Rarotonga she died of a self-administered overdose of quinine on 17 September 1936 aged 59. She was buried in the graveyard of the London Missionary Society church (now the Cook Islands Christian Church) at Avarua (pictured below).

 

She campaigned for the issue of prophylactics for troops going on leave, early treatment of infections and safe brothels.

Hier meer: http://www.nzshs.org/history/Celebrating%20Ettie%20Rout%20tribute%20for%20NZSHS.pdf

 

Maar je kan dus niet voor iedereen goed doen

bron: http://oztypewriter.blogspot.be/2013/09/ettie-annie-rout-safe-sex-pioneer.html

  Yet, in the British House of Lords, a bishop had called her "the wickedest woman in Britain". H.G.Wells was to describe her in his 1941 novel You Can't Be Too Careful as "that unforgettable heroine". And a French venereal disease expert had dubbed her a "guardian angel" of the ANZACs (Australian and New Zealand Army Corps) on the Western Front. 

 

de plaats: http://goo.gl/maps/SwMzn

post-41082-0-98489900-1424102295_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héél mooi gevonden Gene ! Klopt helemaal hoor.

 

Ik kwam haar dus bij toeval tegen tijdens mijn vorige zoektocht. Tja, de één komt bij postduiven terecht en de ander belandt bij het bordeel van Madame Yvonne  :lol: . Maar wat een interessant verhaal over deze, misschien wel allereerste safe-sex strijdster. Een aantal hints gingen dus ook in die richting.

The New Zealand Medical Club was door haar opgericht, als je goed kijkt zie je zelfs haar naam op het formulier staan  ;) .

 

Absurd toch eigenlijk, een vrouw die zich zo enorm heeft ingezet, uiterst begaan was met de gezondheid van deze mannen en daarmee vele levens heeft gered, dat zo'n vrouw niet meer bekendheid en respect in eigen land heeft genoten. Feiten zijn wel, dat er op een bepaald moment meer soldaten stierven aan SOA's dan aan het front zelf.

 

Official estimates put the number of New Zealand troops who had contracted VD at 20 per cent, one in five. The real rate was possibly as much as double that: higher than the percentage of those who actually died in the war.

 

Tja, wat is dan belangrijk hè, de uiterlijke schijn van "fatsoen" hooghouden, of gezondheid... Wat een taboe allemaal teweeg kan brengen  :/

 

Een mooie info link ook die je hebt geplaatst hoor. Als je eenmaal zoekt op haar naam, komen er vele mooie sites tevoorschijn. Zo heeft zij ook nog een aantal boeken geschreven, al met al een bijzondere vrouw dus.

 

Met deze opdracht wilde ik even deze moedige vrouw postuum in het zonnetje zetten  :)

 

Geef ik het nu graag over aan jou Gene, voor een volgende...

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...