Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten

 

hint : muziek....

 

Vreemd , ik had het tweede plaatje reeds bij "film" , eventjes verzoeken naar het eerste plaatje. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja , stom van mij !!! de "muziek" hint zit in het eerste plaatje.

 

Ik wacht nog even , want ik moet vanavond nog weg , dus de weg ligt open voor iemand anders.  :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mar snel antwoorden of Crazy Sat is me voor :

plaats 1 : Lake House: http://goo.gl/maps/YSlTe

Lake House is an Elizabethan country house dating from 1578, in Wilsford cum Lake in Wiltshire, England, about 7 miles north of Salisbury. It is a Grade I listed building.[1] The gardens are Grade II listed in the English Heritage Register of Parks and Gardens of Special Historic Interest.[2]

 The house was purchased by musician Sting and his wife Trudie Styler in the early 1990s. Sting recorded his album Ten Summoner's Tales in the house, and the couple run an organic farm on the estate

Plaats 2: http://goo.gl/maps/4F6hJ

The album was recorded at Lake House, Wiltshire, mixed at The Townhouse Studio, London and mastered at Masterdisk, New York.[11]The cover of the album was photographed at Wardour Old Castle in Wiltshire, featuring Hrímnir, an Icelandic horse Sting owned for a period.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Tjonge-jonge, ik heb volgens mij zelfs meer tijd nodig gehad om de opdracht voor te bereiden..   :D

Truus, je hebt gewoon pech: ik had ( de helft van )  deze opdracht in mijn "platenbak"  zitten, maar het duurde nog even eer ik me dat realiseerde...

 

Volgende opdracht dan maar:

gekende vraag: waar zijn we en wat zien we als we daar zijn ? 

 

post-41082-0-27331600-1410377771_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie herinneringen zijn anders Gene. :mellow:

 

Maar helaas zal het mensdom ( in schril contrast met het dierenrijk ) nooit leren uit de geschiedenis , als ik vandaag zo hier en daar het nieuws lees of volg.... , het komt maar steeds erger.

 

Nu deze plaats :

 

Hujowa Górka

http://en.wikipedia.org/wiki/Hujowa_G%C3%B3rka

Hujowa Górka (sometimes Chujowa Górka) is a place near the site of Kraków-Płaszów concentration camp, where in April 1944 the Nazis exhumed and incinerated the bodies of around ten thousand previously killed Jews, to hide the evidence of the crime before retreating from the area. The place took its name from the surname of Unterscharführer Albert Hujar (also Huyar) who committed and directed the executions. It is also a mockery of Hujar's surname, which in the Polish language is pronounced the same as a vulgar expression for "penis"; the English equivalent is a slang meaning of "prick", hence the name is Polish for "Prick Hill".

Albert Hujar, who served in the Schutzstaffel (SS) Concentration Camp service, is portrayed in the 1993 epic drama Schindler's List by Norbert Weisser. The film, shot in Kraków over 72 days, was directed and co-produced by Steven Spielberg.

 

En nu moet ik me vlug haasten richting keuken want binnen een halfuur zitten er zes hongerige magen te knorren aan de tafel , wat een mens al niet moet doen eenmaal op pensioen. :)

post-37533-0-74624600-1410430233_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" want binnen een halfuur zitten er zes hongerige magen te knorren aan de tafel "

de hongerigen spijzen is een werk van barmhartigheid Crazy Sat, je gaat vast recht naar de hemel .... :) , voor mezelf ben ik daar nog niet zo zeker van... :( .

het antwoord is -uiteraard perfect en volledig. Wegens jou tijdsgebrek zal ik de hints nog even verduidelijken:

 

hint 1: Norbert Weisser: de acteur die deze rol vertolkte in de bekende film " Schindler's List"

hint2: uit de film "A Clockwork Orange" van Kubrick: de beruchte scene van de overval en de verkrachting: de penis-sculptuur als verwijzing naar de bijnaam .

hint3: Derrick acteur Horst Tappert waarvan pas later bleek dat hij een voormalige SS-er was, vandaar het zwarte balkje.

en de dikke duitser aan het raam met zijn geweer is de kampcommandant die voor de lol vanuit zijn slaapkamerraam op de joden schoot. Ook dat beeld zit, dacht ik,  ergens in de  film Schindler's List.

Polen en ghetto spreken voor zichzelf.

 

En inderdaad, de actuele beelden en executies, hoe wreed ook, zijn in het verleden ook door mensen begaan die wel tot onze cultuur en religie behoren. Leren we dan niets ?

 

Jij weer.  

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...