Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten

 

Crazy Sat, je gaat vast recht naar de hemel ....

 

Oh, Wat is de hemel ? Iets dat door iemand ,waarvan niemand weet of hij ooit heeft bestaan , God wordt genoemd en die zogezegd een beloning uitdeelt aan wezens op aarde ( of daarbuiten ) en die een godvruchtige levensloop hebben gehad. Indien zo , dan kom ik niet in aanmerking. :grin:

 

 

Leren we dan niets ?

 

Schijnbaar , zijn vandaag 9/11 , maar nog niets gehoord van brandende en ingestorte torengebouwen , heb een vreemd gevoel ! :D

 

 

OK, we vertrekken met een volgende.

 

Jullie mogen het pad van het Jodendom blijven volgen , weet niet wat er aan de hand is met onze religies , Heidendom,Christendom,Jodendom........ eindigen allemaal op hetzelfde woord , stom hé. :crazy:

 

Hoe heet de plaats midden op het plaatje en waar gelegen ?

 

hint : Hier kan je genieten van prachtige live concerten die je later ook nog even op DVD kan herbekijken . Ik heb in mijn collectie een optreden van een bekende artiest liggen die ik jaren geleden heb zien optreden op het Folkfestival van Dranouter.

 

Zo genoeg stof om van start te gaan............

post-37533-0-02027400-1410452882_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

maar enkele hints , eerst naar de artiest toe.

 

Hij is een heel boeiende persoon , zo werd hij opgevoed door zijn grootouders als een intensief Christen ( daar gaan we weer... ) echter wel onder een bepaalde tak van deze religie. Zijn grootvader trok zelfs de ganse streek door om dit geloof te verkondigen en hij mee. Deze bepaalde tak heeft zijn oorsprong in Nederland.

Toen hij trouwde was hij nog geen 18  ( mocht dit van de Paus....) . Later bepaalden andere invloeden in verdere  levensvisie zoals Indianen en Zigeuners.

Vreemd is dat hij in Europa bekender is geworden dan in zijn (groot) geboorteland. Vooral in België en Nederland.

Wil je weten waar zijn roots liggen , luister naar deze song en vooral over de gebeurtenis.

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een hint over de plaats :

 

Deze heeft dus een link met het Jodendom.

Deze stad is in WO II niet gespaard gebleven van geweld en ellende. Ooit woonden hier vele Joden maar die werden tijdens de beruchte Holocaust gedeporteerd. Een klein deel van hun overleefde de kampen en kwamen terug , maar na de oorlog verhuisden ze naar Israël.

Tijdens WO II werd de stad ook getroffen door zware gewelddaden beter bekend als "bloedbad van...."

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die artiest is (was) de frontman van twee groepen.

Eerst was het een groep uit de jaren 90 maar de groep hield op te bestaan een kleine tien jaar geleden. In 2001 werd er een nieuwe groep gevormd waarvan hij terug de frontman is , deze groep bestaat nog steeds.

 

Voor de plaats , deze is ergens terug te vinden op bijgaande kaart.

 

Naar de eerste groep toe , deze maakten zeer veel gebruik van een bepaald instrument dat de dame in haar handen heeft. Hoe noemt men dit terug.....

 

 

 

 

post-37533-0-06582800-1410468120.gif

post-37533-0-01054100-1410468142_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even deze beluisteren en dan mijn bed opzoeken. :)

 

 

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag wat vrolijk inzetten...

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zoeken dus een "Godshuis" gelegen in een stad in de Balkan en aan de oevers van de Donau.

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O.k. de artiest / band waren snel gevonden, zat alleen erg te klooien met de locatie. Kan nl nog steeds de juiste DVD niet vinden. Gelukkig bracht het "vrolijke" lied (sorry hoor, maar dat gaat volgens mij toch écht over het seksueel misbruiken van een slapende vrouw....  :( ) mij in de goede richting. 

 

De artiest is David Eugene Edwards 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Eugene_Edwards

 

De band op je mooie DVD is denk ik 16 Horsepower maar kan ook Woven Hand zijn

 

http://en.wikipedia.org/wiki/16_Horsepower  

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Wovenhand

 

De locatie is Novi Sad Synagogue

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Novi_Sad_Synagogue

 

hier dus : http://goo.gl/maps/EGDaK

 

Ik kon helaas geen opname daarvan op Youtube vinden (misschien kijk ik erover heen..), dus vanwege het instrument (de Bandoneon) deze maar gekozen :

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig correct !

 

David Eugene Edwards heb ik leren kennen op Folk Dranouter in 2000 met 16 Horsepower , een complete aangename verassing , ben hem en zijn levenswandel van dan ook een beetje blijven volgen. In 2008 stond hij er terug, nu met Wolven Hand , met Peter van Laerhoven , een Belgische gitarist die hij had leren kennen in Brussel en hij meteen meenam op tournee.

Dat instrument is eigenlijk een Chemnitzer concertina , is een soort bandoneon , deze is meer bekend door o.a. Astor Piazzolla.

Wat die slapende vrouw betreft Truus , neem het met een korreltje zout , ik hoor wel het aangenaam gekreun van het slapende meisje tijdens de muziek ( en ook de daad zeker ). Maar ja , die Duitse teksten hé , daar heb ik geen kaas van gegeten. Nederlanders zijn nu wel in het voordeel. Nou, zeg zelf is toch een stuk vrolijker dan de versie van Bach.
Gooi maar een bak tomaten over mijn hoofd.... :grin:

Op Wiki vind je een live concert in Roepaen ( nabij Nijmegen , als ik het goed heb ) , maar er is ook een hele mooie DVD opgenomen in deze prachtige synagoge , deze staat volledig op you tube , kan je dus zo downloaden. Een heerlijk concert !
Nu er nog heel weinig Joden in Novi Sad aanwezig zijn hebben diverse artiesten op deze plaats opgetreden en de live concerten opgenomen.

Ik geef het hierbij , Enjoi !

 

Hierbij ook enkele mooie info omtrent David Eugene Edwards :

 

http://www.pennyblackmusic.co.uk/MagSitePages/Article.aspx?id=4889

 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GVEHA0UN

 

Mooie man toch Truus , zou hij je niet even mogen wakker maken ? :D

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt idd erg mooi, een mooie, haast melodramatische stem, daar hou ik wel van. Geweldige akoestiek ook, ga het zeker even helemaal bekijken / beluisteren.

Goed, hoewel ik dit soort onrecht en "krachtsmisbruik" werkelijk verschrikkelijk vind en daar ook vreselijk kwaad over kan worden, zal ik het deze keer maar met een korrel zout nemen. Neem 't jou niet kwalijk hoor, jij hebt de tekst niet bedacht, toch... ? En ja, mij even wakker maken en dan "samen" beslissen wat er gaat gebeuren, dat kan altijd natuurlijk. Hij is inderdaad wel héél mooi opgedroogd  :grin:

 

Voor een volgende heb ik weer eens de locatie van een album cover voor jullie. Voor de eerste hint hebben we daar alvast de mooie gekleurde auto's weer...

Nou, ben benieuwd hoe snel deze weer opgelost gaat worden  :D

post-62319-0-95881100-1410545835.png

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

O.k. de artiest / band waren snel gevonden,

Truus, had me dan even gebeld, :D ik zat vrij snel bij die synagoge maar geen idee welke band er bedoeld werd. 

 

Had ik dat maar geweten, had ons beide waarschijnlijk een hoop tijd kunnen schelen.. Ik zal 't onthouden voor een volgende keer,

"eerst Gene bellen". Staat genoteerd.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...