Ga naar inhoud


Welke CAM's ondesteunen HDTV


mr1200s
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Wel ff lezen aub. cees roept nergens dat de matrix een goede cam is!

maar jij wel MRbean dat het een goede is.

gaan die zenders fox sport met deze modulle dan ? enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De aankoop van een cam, is naar het gebruik van mensen soms heel anders. mocht ik op voorhand weten, dat ik niet naar fs2 zou kijken, en vind 2de hands een module van pakweg 5€, zou ik deze kopen. kan ik er 6 maand mee kijken, zou ik al bevredigend zijn.

Helaas is de toekomst daarin soms heel moeilijk. Want je zou zeggen, ik koop dergelijke module voor 5 euro, maar je kan geluk hebben dat je een jaar kan kijken, maar voor hetzelfde geld, maak je mee, dat ze 2 maand later die codering toepassen op de jou gebruikte zenders.

Helaas is het ook zo, dat apparatuur die je koopt, bijna niet meer kan gebruiken totdat die versleten is.

niemand kan zeggen hoelang je genot zal hebben van hun module. want als er een softcam oplossing zou komen voor de codering van o.a. fs2 en als M7 komt met een nog veiliger codering, die niet met een update bijgewerkt kan worden, ze weer een nieuwe uitbrengen, en daar sta je met je module van 59€.

Ik vind dat investeren in sat ontvangst een berekend risico is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De doorsnee apparaten hebben ondertussen een technische levensduur die de economische levensduur vele malen overtreft.

Maar wanneer je voor Canaldigitaal HD uitzendingen een Cam zoekt is er tegenwoordig maar een toekomst zekere (voor zover dat bestaat) die daarvoor in aanmerking komt, de CD cam met de witte sticker.

Of Astoncript nog met een alternatief gaat komen, ik betwijfel het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze tread een beetje gelezen en wat ik dan weer zie schrik ik een beetje van om kort en bondig te zijn, de codering van een kanaal heeft totaal niks te maken met de gebruikte uitzendnorm....oftewel of de nl kanalen nu dan wel sd of hd zijn maakt voor de codering geen bal uit.

 

Groetjes.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in, doch heb ik ervaren, dat bepaalde ontvangers, een sd zender decodeert met een aston module, maar niet werkt bij een hd zender, dit denkende dat dit dezelfde codering is.

Verklaring? En nee ik heb het niet over fs2i bij cd of cartoon network hd bij telesat.

Ik heb het ervaart met een usb hd ontvanger van technisat, met ci slot en betaalde alternatieve software op pc.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Heb deze tread een beetje gelezen en wat ik dan weer zie schrik ik een beetje van om kort en bondig te zijn, de codering van een kanaal heeft totaal niks te maken met de gebruikte uitzendnorm....oftewel of de nl kanalen nu dan wel sd of hd zijn maakt voor de codering geen bal uit.

 

Groetjes.......

Technisch gezien heb je gelijk, operationeel gezien heeft Canaldigitaal echter de Sd zenders indertijd in seca 2 en 3  gecodeerd, de HD zenders alleen in seca 3.

Sommige CI modulen ondersteunden nog wel seca 2 maar geen seca 3 norm.

Je kon met zo een CI module dus wel de sd zenders decoderen maar niet de hd zenders.

 

Hetzelfde verhaal is ook actueel met sommige cccam versies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik nog steeds (naar alle tevredenheid) mijn XCAM voor mijn Samsung televisie om gewoon naar de Nederlandse zenders te kijken, maar die ondersteunt geen HD TV.

Nu komen er steeds meer zenders in HD en ben ik nieuwsgierig welke CAM's allemaal HD tv ondersteunen.

 

Kunnen jullie voor mij een aantal opsommen?

 

Vriendelijke groeten, mr1200s

De vraag was welke cams HD ondersteunen in een Samsung TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, maar deze ondersteunt niet de nieuwe Canaldigitaal codering zoals bijvoorbeeld voor Foxsport.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CEESV geeft een eindje hierboven een goede verklaring voor mijn probleem, volgens mij. De XCAM die ik nu gebruik werkt perfect in mijn Samsung TV met mijn C+ kaartje, maar alleen voor de SD kanalen. Als het dus zo is dat SD met Seca 2 werkt en HD met Seca 3 kan klinkt het wel logisch dat ik de HD kanalen niet kan bekijken. De oude XCAM ondersteunt namelijk geen S3. Ik had ook nog een ORION uitvoering liggen, maar die deed ook geen HD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal HD kanalen zijn uitsluitend in SECA 3 gecodeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...