Ga naar inhoud


Fritzbox modem met Tele2 ADSL


abmg

Aanbevolen berichten

Sinds 4 weken heb ik Tele2 ADSL, daarvoor ADSL van Alice. Met hulp van een stappenplan ( http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=919 ) heb ik de inloggegevens achterhaald.

 

Mijn vraag: Kan ik, en zo ja hoe, de snelheid van de ADSL verbinding met de Fritzbox op hetzelfde niveau krijgen als met het meegeleverde Comtrend modem: 1411 KByte/seconde, met de Fritzbox 828 KByte/seconde (speedtest.nl). Altijd nog beter dan de Alice verbinding (677).

 

post-69801-0-66755100-1412420118.png

 

Het is een 20 Mb ADSL abo; ik zit 1020 m van de wijkcentrale.

 

Fritzbox meldt:

ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex M

 

Max. DSLAM throughput kbit/s 14400 1024
Min. DSLAM throughput kbit/s 64 64
Attainable throughput kbit/s 8380 2282
Current throughput kbit/s 8073 1020
    

Mijn Fritzbox heeft de nieuwste firmware. Ik heb de adsl-kabel getest. Ik heb in de instellingen (met FBEditor.exe) zitten neuzen. Kan FB7270 dit niet? Misschien een 7360 (wordt niet duur op marktplaats aangeboden) wel, maar die heeft te weinig aansluitmogelijkheden.
 
Iemand zicht hier zicht op? Hoor het graag!
aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook een Fritzbox (7360) en Tele2, mijn snelheden:

    Receive Direction Send Direction

Max. DSLAM throughput kbit/s 24544 1024

Min. DSLAM throughput kbit/s 32 32

Attainable data rate kbit/s 15349 1228

Current throughput kbit/s 15349 1023  

 

Dus het is mogelijk met een Fritzbox, wat me opvalt is jouw instellingen, vlgs mij moet het ADSL2+ zijn, mijn Fritzbox geeft immers: ADSL 2+ (ITU G.992.5) Annex A

 

Overigens zul je nooit meer halen dan 15349kbit/s bij Tele2, hier wordt de verbinding op begrensd (al blijven ze dat glashard ontkennen).

aangepast door DeltaFM

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

..., vlgs mij moet het ADSL2+ zijn, mijn Fritzbox geeft immers: ADSL 2+ (ITU G.992.5) Annex A

Dat lijkt mij te kloppen, maar hoe zou ik de Fritzbox zover kunnen krijgen die instelling te gebruiken?

 

Overigens is het van oorsprong een Duitse, die ik omgezet heb naar internationale versie. Zou dat wat uitmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn je instellingen? Ik heb alles op auto staan en dat gaat dus prima (zie bijlage).

 

Helaas kan ik jouw type Fritzbox niet meer op de site van AVM vinden, maar z'n opvolger is wel geschikt voor ADSL2+, misschien handig om dit nog even te controleren. De switch van DE naar int, zou het vlgs mij niet mogen zijn, al zit er tussen sommige types wel verschil in hardware (al is het dan meestal de hoeveelheid intern geheugen),

 

post-45475-0-01201100-1412443816_thumb.jpg

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je feedback.

Mijn Fritzbox vindt de instelling niet automatisch. Het scherm instellingen komt verder overeen, alleen VPI/VCI heb ik handmatig op 0/32 gezet en PPPoE aangeklikt.

 

Op http://www.ip-phone-forum.de/ vind ik wel hints in de richting dat er hardware verschillen zijn tussen de Duitse en de internationale versie, maar duidelijk krijg ik het niet. DSL zou andere frequenties hebben.

 

Ik heb ook een FB7170 intern. versie liggen en die ook getest. Daar wel een goede snelheid:

ADSL 2+ (ITU G.992.5) Annex A

Max. DSLAM throughput kBit/s 24000 1024
Min. DSLAM throughput kBit/s 64 32
Attainable throughput kBit/s 15588 1104
Current throughput kBit/s 14925 1021

 

Vergelijk speedtest.nl:

post-69801-0-28350600-1412456181.png

 

Er zijn wel veel fouten in  "forward error connection" bij dsl information - dsl.

Als een FB7170 al ADSL 2+ kan, zou de FB7270 het ook moeten kunnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DeltaFM Bedankt voor het meedenken!

 

Ik ga er nu toch vanuit dat de Duitse versie een andere DSL chip heeft. Het is lastig daar uitsluitsel over te krijgen, maar in Duitsland kent men geen Annex A, dus kan de Duitse versie die niet instellen en dat zou wel moeten.

 

Ik ga nu voor een Fritzbox 7360 van marktplaats. (om de kosten een beetje in de hand te houden en toch van de snelheid van de verbinding te kunnen profiteren)

 

Toch nog een vraag:

@DeltaFM Zie je (veel) fouten bij dsl information?

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 7360 is een goed toestel met voor mij zeer veer mogelijkheden. hapert nooit. waarschijnlijk is de xDSL technologie in Nederland niet zo veel verschillend dan in België.

2 minpuntjes voor 2, heeft maar één rj11 aansluiting, en als je een dect aansluit aan deze router zijn de batterijtje leeg na 4 uur terwijl als diezelfde verbonden is met het origineel stations een dag of 3 meegaat  :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...