Ga naar inhoud


Zenderlijsten niet meer zo recent, of ik heb geen goede info.


Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb al altijd bewonderd, voor de mensen hobbyisten, die al enkele jaren hun werk steken in het maken van settingslijsten voor diverse enigma2 receivers en voorheen enigma.

Echter, valt het op, dat ik niet zo recente lijsten meer kan vinden.

Ik begrijp, dat makers ervan door omstandigheden minder tijd hebben, geen zin meer hebben, of last van ik zo niet direct weten van wat, maar tegenwoordig doen ze over alles moeilijk.

Zijn er misschien tips, voor recente settingslijsten te vinden? Via google vind ik stok oude, of lijsten waar de Duitse zenders vooraan staan. Ondanks dat ik nu wel geen M7 kaart heb, maar soms mijn ouders gebruik om iets voor hen op te nemen, heb ik deze graag vooraan staan, en gebruik ik desnoods de fastscan lijst.

Hoe ze vooraan staan, is mij een zorg.

Er kan mij luiheid verweten worden en zeggen, maak ze zelf, maar dan vraag ik mij af, of dreambox edit geschikt is om een settingslijst te editeren, of toch beter een ander programma.

Ik heb hier echter geen kaas van gegeten, en als ik eens zin heb, zou ik me wel eens wagen om zelf een lijst te editeren.

Alvast bedankt voor de geboden hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In dit forum staan diverse uptodate settingslijsten.

Kies er 1 uit en installeren met dreamset of zo.

Je kunt hem simpel zelf via de ab updaten.

Gewoon opnieuw zenders zoeken per satelliet en de oude wissen.

Dit laatste kun je ook in hetzelfde scanmenu aangeven.

 

Zo heb je altijd een uptodate lijst:-)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor canaldigitaal en tv Vlaanderen zijn de meeste lijsten wel in orde en up-to-date.

Wat betreft buitenlandse providers, is dat al een ander verhaal, daar ontbreken vooral veel nieuwe HD zenders of met de verkeerde parameters.

Bij sommige lijsten is het zelfs zo, dat er op bepaalde satellieten in geen maanden een complete scan gedaan is, daar ontbreken gewoonweg transponders op, transponders die er dan al een tijd opsteken.

 

ik maak zelf mijn lijsten via een geïmporteerde lamedb.

Af en toe zet ik die database dan eens in een van die internet lijsten, pas dan ziet men wat er daar allemaal in ontbreekt en dat zijn best veel zenders.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...