Ga naar inhoud


Canaldigitaal opzeggen zorgt voor problemen.


gerritvogels2

Aanbevolen berichten

Tegenwoordig heb ik al abonnementen stopgezet en gewijzigd via facebook, en dit koste me niks, en perfect verlopen.

Al begrijp ik wel, dat niet iedereen een fb account wilt, maar dit lijkt bij meerdere bedrijven meer effect te hebben dan eindeloos bellen en brieven sturen waarvan je weet op voorhand dat ze verloren gaan.

Heb vandaag vernomen, dat TVV ook al bepaalde abonnementen stopzet, na het sturen van een mailtje. Of dit waar is, zal ik wel tzt weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb precies hetzelfde gehad (ik was klant van het allereerste uur). Op 30 augustus 2014 telefonisch opgezegd. Ging allemaal prima. Geen wachttijd aan de telefoon. Medewerker was vriendelijk, hoewel hij wel zei "dat hij met pijn is zijn hart mijn abonnement ging opzeggen" (overdrijven is ook een vak). Aan de telefoon zei de medewerker dat mijn abonnement op 30 september 2014 zou eindigen. Dit klopt ook: 30 augustus + 30 dagen = 29 september, maar dat je dan nog een volledige dag extra rekent kan ik mee leven. Bevestigingsbrief gehad waarin stond dat mijn abonnement TOT 1 oktober zou lopen. Ergens halverwege september zag ik weer een factuur staan voor oktober. Ik stuurde CanalDigitaal daarop een mail met hoe dit zit (in de bevestigingsbrief werd hier geen woord over gerept). Daarop kreeg ik binnen 3 uur een reactie:

 

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat u ondanks opzegging een nieuwe incasso klaar ziet staan.

Dit is inderdaad correct. Uw abonnement is gewoon opgezegd, maar de opzegging gaat pas op 01/10/2014 van kracht. De datum waarop de incasso klaargezet wordt, valt altijd rond de 16e van de voorgaande maand. Gezien op dat moment het abonnement gewoon nog actief stond, zal de incasso ook gewoon worden uitgevoerd.

Echter zal dit automatisch worden gecrediteerd, de dag nadat uw abonnement daadwerkelijk wordt stopgezet. U kunt er ook voor kiezen zelf de incasso te storneren via internetbankieren.

Mocht u verder nog vragen hebben, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900-9323 (€1,- per gesprek, maandag tot en met zaterdag van 09:00 uur tot 21:00 uur) waar onze medewerkers voor u klaarstaan.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Ik heb dit niet gestorneerd, omdat ik wilde zien hoe CanalDigitaal dit zou afhandelen (het gaat hier om €12,95).

 

Punt 1: "Echter zal dit automatisch worden gecrediteerd, de dag nadat uw abonnement daadwerkelijk wordt stopgezet". Dit is bij mij 2 oktober. Pas vandaag zie ik een creditnota staan die waarschijnlijk pas rond 27ste wordt uitbetaald.

 

Punt 2: 1 oktober wordt nu dus WEL meegerekend. Ik krijg slechts €12,53 terug. Er zit bij mij toch echt een verschil tussen TOT en TOT EN MET.

 

Ik ga niet moeilijk doen over 42 eurocent, maar echt een nette afhandeling vind ik dit niet. Wellicht stuur ik nog een mail dat ik het hier niet mee eens ben. Sowieso vind ik een afschrijving voor een volle maand in dit geval niet netjes. Ze moeten hun systemen beter op elkaar afstemmen (KPN lukte dit bijvoorbeeld wel).

aangepast door Airflow

Groeten, Airflow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formulier werkt prima, ennnnnnn ..... levert minder stressssss op want je krijgt geen sikkeneurige CD medewerker aan je lijn.

Flauwe kul dat je moet bellen en met een brief heb je nog bewijs wat je opzegt.

En zo is dat. Indien men per aangetekend schrijven op de juiste wijze hebt opgezegd zal

dat zeker voldoende zijn, ook indien deze brief (opzegging) onderaan de stapel komt zoals

Tonskidutch beweerd.

Laat maar een deurwaarder komen als CD dat leuk vindt want dat wordt betalen voor CD!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier hetzelfde probleem gehad, na 13 jaar opgezegd omdat ik over ging stappen naar Sky-De.

Ik netjes opgebeld en kreeg na 2 dagen brief in huis met de datum van signaal afsluiting.

Klaar zou je zeggen, ik verder nergens na kijken en gewoon mijn Sky kaart in de ontvanger had  beeld,  zie ik dat er geld werd afgeschreven (C+) , ik lekker storneren en naderhand nog 3 maal.

Kreeg ik een brief in huis dat ik al 4 maal niet betaald had en mijn signaal zou afsluiten, (Slaperige bende daar) en het zou nu over worden gegeven aan een of ander incasso/deurwaarders bureau.

Kreeg ook van die partij steeds diverse verzoeken enz... en ik gewoon nergers op reageren, ik had zoiets kom maar op.

Maar op een bepaald moment was ik er zo klaar mee dat ik op klachtenkompass en nog een andere site hun openlijk aan de schandpaal heb geschoten met kopien erbij (Identiteit weg) en aangegeven wat voor een filotropische instelling het wel niet was.

Binnen 12 uur had ik al een mail van hun in de box, op 1 site werd het verder afgehandeld en andere werd gesloten.

Kreeg daarna netjes telefoon dat ik toch in een of ander telefoon gesprek had gezegd dat ik klant bleef, heb toen gezegt kom maar met bewijs want heb de gesprekken ook opgenomen.

Na 2 dagen kwam men met een verklaring op de site en via de telefoon, met verontschuldiging enz.... (Kreeg zelfs nog wat geld retour)  en waarom ik niet eerder aan de bel had getrokken i.v.m. de nu wel zeer hoog opgelopen kosten, heb toen aangegeven dat ik netjes een brief had gekregen en me er verder niet meer aangestoord had.

Ook aangegeven dat men moet zorgen voor een goede communicatie binnen hun organistatie, (Waren ze nu mee bezig, maar dat hoor ik al 10 jaar)

 

Al met al ben ik blij dat ik van C+ af ben en nu veel goedkoper naar Sky-De kijk, met wel een goede service, kreeg een brief dat er enige problemen waren geweest met bepaalde kanalen en dat er netjes 4 dagen abbo geld retour kwam op de rekening.

Ook kwam er iemand langs om te vragen of alles naar wens was en goed werkte.

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...