Ga naar inhoud


Canaldigitaal opzeggen zorgt voor problemen.


gerritvogels2

Aanbevolen berichten

Heb na 14 jaar in augustus mijn abbo opgezegd. Netjes opzeg formulier gedownload , ingevuld , en aangetekend naar Hilversum verstuurd. opzegging was per 1-10-2014 wat ik nog in de bijgevoegde brief had geschreven. Kreeg een brief terug met de mededeling dat ze het jammer vonden dat ik had opgezegd maar dat ze dit accepteerde, ze zouden zorgdragen voor een correcte afwikkeling schreven ze erbij. Ook stond erbij dat ik per 1 -10-2014    alleen nog maar de vrije zenders zou kunnen ontvangen  Op 26-9-2014 was er voor periode oktober 65,45 afgeschreven. Ik de faktuur gedownload en daar stond in dat het het abonnementsgeld voor oktober was. Ik dus gelijk het bedrag terug laten storten en internetbankieren dusdanig ingesteld, dat Canaal digitaal niets meer van mijn rekening af kan schrijven. ook nog even gebeld en mijn besluit tot terugboeken uitgelegd. Kreeg gelijk te horen dat ik er nog van zou horen en werd gedreigd met incassobureau. Aangeven dat ik er niet op kan wachten tot de deurwaarder aan de deur komt. einde gesprek. gisteren kreeg ik opnieuw een brief met het verzoek om euro 2,12 aan hun over te maken. Dit was het openstaand bedrag wat ik nog zou moeten betalen. Ik Canaal digitaal gebeld met de vraag waar die euro 2,12 betrekking op hebben. Kreeg te horen dat dit abonnementsgeld was voor 1 oktober want hun hadden op 1 oktober pas de kaart uitgeschakeld. Ik heb de meneer duidelijk gemaakt dat het per 1-10-2014 was opgezegd en verwezen naar hun bovengenoemde brief. Kreeg opnieuw te horen dat als ik niet betaalde dit naar de deurwaarder gaat, en dat alle bijkomende kosten voor mij zijn. Heb de medewerker gevraagd of hij wist hoe lang ik klant ben geweest. Ja zei hij 14 jaar lang. Ik heb hem voorgelegd of je dan zo met klanten om moet gaan. Tevens gaf deze medewerker (opzeggingen) aan dat hij niet begreep dat ik schriftelijk had opgezegd en waarom ik niet telefonisch dit had gedaan. Ik heb hem gezegd dat zijn werkgever maar eens moet gaan zorgen dat ze hun eigen zaken op orde hebben. Ook benoemd dat ik nooit meer een abo bij hun zal afnemen waardeloos bedrijf .

 

ben benieuwd wat ze gaan doen ik wacht vol vertrouwen af

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga ook opzeggen Mijn abo loopt tot ?? Betaal een keer per jaar eind januari Wanneer moet ik dan opzeggen Kan ik dat nu al doen met een aangetekende brief?

 

 

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voor mij zou toch eens heel goed kijken in je archief. Of het lidmaatschap niet loopt b.v. van de 26ste i.p.v. de 1ste van de maand. IK heb mijn stb pakket eerst opgezegd telefonisch. Lukte niet. Toen via het CD formulier. Lukte ook niet. Toen aangetekend. Lukte ook niet. Toen via een klachtenwebsite. Lukte wel. Krijg nog geld terug van 3 maanden. Ben benieuwd wanneer CD dat geld terug gaat storten. Zal wel weer een klachtenwebsite aan te pas moeten komen vrees ik..pfff lastige club.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook opzeggen Mijn abo loopt tot ?? Betaal een keer per jaar eind januari Wanneer moet ik dan opzeggen Kan ik dat nu al doen met een aangetekende brief?

Ja hoor je kan nu al opzeggen. Als je geen jaarcontract hebt kan dat maandelijks. Het teveel betaalde moeten ze dan terugstorten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen eerst contact opgenomen met mijn rechtsbijstand. De juridisch medewerker de gang van zaken uitgelegd. Hij gaf aan dat ik met mijn brief (aangetekend) van 17 oktober op dat moment opzegt met een opzegtermijn van 1 maand (september) Dus per 1 oktober is het einde overeenkomt. Hij adviseerde om niet te betalen. en alle brieven goed te bewaren. Hierna Canaal Digitaal gebeld. (optie 4 opzeggingen). De dame daar (lees medewerkers) zijn een heel stuk minder vriendelijk wanneer ze iemand aan de lijn hebben die op heeft gezegd of dat voornemens is te gaan doen. Zij gaf aan dat ze niet kon zeggen waarom ze 2,12 in rekening hadden gebracht. Dit vond ik vreemd daar de medewerker gisteren dat wel kom. Ik heb haar toen gevraagd me door te verbinden met een persoon die mij wel een en ander kon uitleggen. Hierna 10 minuten in de wacht en ja hoor er kwam een vriendelijke meneer aan de lijn. Naar hem heb ik mijn grote teleurstelling in de organisatie waar hij voor werkt uitgesproken. Hij vroeg mijn abonneenummer en binnen 3 minuten was het opgelost. Het bedrag wat nog openstond hoef ik niet te betalen.  Overigens heb ik gisteravond nog een mail naar klantenservice gestuurd om opheldering over de openstaande 2,12. Ik was n.l benieuwd of ik het zelfde antwoord kreeg als telefonisch overdag n.l dat ik ze moest betalen. Vanmorgen kreeg ik al het antwoord per mail n.l dat dit bedrag onterecht in rekening is gebracht., en ik nu geen openstaande bedragen bij hun heb.

 

Gerritvogels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat het om principe en naleving van de contractvoorwaarden.

Ik heb er voor over om bvb 5 € te betalen aan een tf gesprek, voor een openstaand bedrag van 2,12€.

Je mag mij een dommerik of gelijk wat noemen, maar het gaat mij om het principe van naleving van het contract, waar zowel ik als de firma die het aanbied moet aan houden.

Hier is het bij opzeggen vroeger moeilijk. Maar tegenwoordig gaat dit gemakkelijker per facebook of telefonisch dan via een duur aangetekend schrijven dat verloren gaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was toch heel simpel hoor, volgen de voorwaarden telefonisch opgezegd en gevraagd om een bevestigingsmail.

Binnen 3 dagen bevestigingsmail binnen en 's avonds gelijk CD NL aan de telefoon.( willen je toch terug als klant, snel afgewimpeld )

 

Al met al nog geen 2 minuten werk

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de deurwaarder gewoon laten komen (heb ik in vergelijkbare gevallen ook gedaan). Die heeft geen poot om op te staan, dus druipt af en alle kosten zijn voor CanalDigitaal. Ik denk overigens niet dat ze dat werkelijk zouden doen voor zo'n laag bedrag.

Misschien waar, maar als t.s. binnen enkele jaren of tientallen jaren (ik weet niet hoe oud hij is) toch weer in zee wil gaan met M7, gaat hij bewust weer dat klein bedrag op zijn nek krijgen, al of niet gerechtvaardigd.

Dit is mijn ondervinding van bedrijven, die onterecht een openstaand factuur hebt, je wordt geweigerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topic starter wil raad...! { hij heeft het echter eigenlijk al opgelost gezien post nummer 5}

 

Maar wellicht ook anderen die dit care-center probleem nog niet kennen en er straks mee te maken krijgen, willen goed advies!

 

Sinds meerdere maanden schrijven alle kenners en Moderatoren inzake Canal Digitaal dat je het Care Center moet gebruiken en geen brieven per Post moet schrijven.

De dienstverlening in Nederland (en daar buiten) is momenteel afhankelijk van Call-centers waar (voor de drie euro vijftig jobs per uur) er geen enveloppe meer vrijwillig wordt opengemaakt. Die land op een stapel en wordt misschien als laatste afgewerkt.

 

M7 heeft alles uitbesteed

> uitbesteden is in dit geval derden betalen; voor de administratieve romslomp met haar leden.

De brieven op papier, ons officiële medium, is dus één ongewenst medium.

 

Je zult de Web-Care en Telefoon-Support in de toekomst moeten gebruiken voor elk wissewasje en aanpassingen OF OPZEGGEN.

 

D_liver heeft het juist gezien en nogmaals bevestigd.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...