Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Eurosport HD is natuurlijk al heel lang op de Astra 23,5 te ontvangen. Voor mensen die alleen de Astra 19,2 kunnen ontvangen was altijd nog de mogelijkheid om Eurosport in SD te ontvangen op de Astra 19,2. Maar daar komt over enkele dagen een einde aan.
In de nieuwsbrief van CanalDigitaal van 1 nov. is het volgende te lezen:

"De zender Eurosport SD gaat verhuizen. De zender blijft tot 4 november beschikbaar op de oude positie. Als u de zender handmatig wilt inladen dan zijn dit de gegevens waar u Eurosport SD in het vervolg kunt vinden:
ASTRA 3-satelliet op 23,5° oost,12.070 – H - DVB-S – QPSK – 27.500 – 3/4"

aangepast door Sprietje

Geplaatst:

Die zat toch al hele tijd op 23.5 in sd mpeg2 ze veranderen van freq gewoon.

net eens gescand maar de nieuwe freq nog niks te vinden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

hoi,

zit al op de nieuwe plek sinds 31 oktober heb je wel de goede freq gescant

Overzicht van de wijzigingen
De zender Eurosport SD gaat verhuizen. De zender blijft tot 4 november beschikbaar op de oude positie. Als u de zender handmatig wilt inladen dan zijn dit de gegevens waar u Eurosport SD in het vervolg kunt vinden: 
ASTRA 3-satelliet op 23,5° oost,12.070 – H - DVB-S – QPSK – 27.500 – 3/4 

De erotiekzender Vivid wordt aan het zenderaanbod van CanalDigitaal toegevoegd vanaf 4 november en is te bekijken met het EntertainmentHD of TopHD pakket. Als u de zender handmatig wilt inladen dan zijn dit de gegevens waar u Vivid kunt vinden: 
ASTRA 1-satelliet op 19,2° oost, 12.515 – H – DVB-S – QPSK – 22.000 – 5/6

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst:

Ik zal wel dom zijn maar ik begrijp niet zo goed waarom je je als het over sport gaat zo op die CanalDigitaal rommel zou moeten concentreren. Je komt Eurosport toch wwel op meer plekken tegen? Op 19,2 graden in elk geval op 12.226 H. Zelf kijk ik nooit naar sport, ik kan me niets saaiers bedenken, maar voor wie dat wel leuk vindt is er toch een enorme overvloed van? Vooral op zondagen val je van de ene in de andere sport-ellende ongeacht naar welke sat je kijkt...

speciale interesse: C-Band

Geplaatst:

Alsof er alleen maar sportwedstrijden op zondagmiddag zijn.

CanalDigitaal heeft flink wat sportzenders zoals:
- Fox Sports 1 Eredevisie
- Fox Sports 2 Nederland
- Fox Sports 3 Eredivisie
- Sport 1 Select
- Sport 1 Voetbal
- Sport 1 Golf
- Edge Sport
- Eurosport HD
- Eurosport 2 HD
- Motors TV
En die zitten allemaal op de Astra 23,5

Op de Astra 19,2 gaat de laatste sportzender "Eurosport" van CanalDigitaal dus weg. Natuurlijk zitten er nog een paar vrij te ontvangen sportzenders op de Astra 19,2 te weten:
Eurosport Germany
Sport 1 Germany
Maar dat is voor iemand die van sport houdt natuurlijk een veel te beperkte keuze.

Je schrijft: "Ik zal wel dom zijn maar ik begrijp niet zo goed waarom je je als het over sport gaat zo op die CanalDigitaal rommel zou moeten concentreren."
Nou, nu zie je het waarom dat is. Omdat er bijna geen vrij te ontvangen sportzenders zijn op de Astra 19,2.

Geplaatst:

Op de Astra 19,2 gaat de laatste sportzender "Eurosport" van CanalDigitaal dus weg. 

dit is niet juist, er gaat helemaal geen eurosport zender weg van de astra19,2 oost

de eurosport zender die verhuisd is eurosport SD die gaat van 11914 h naar de 12070 h.

beide transponders zijn te vinden op de astra 23,5 oost

de laaste eurosport  zender van canaldigitaal op astra 19,2 oost is eurosport 2 north east(12722 h) en deze blijft gewoon op zijn plek op de 19,2 oost.

Geplaatst:

dat is eurosport 2 internationaal en dit kanaal is niet van canaldigitaal maar van tvv.

hoi,

dat klopt, maar cds en tvv zijn beide van de M7 group.

en de bewering dat er een eurosport zender van astra 19,2 verdwijnt zoals sprietje schrijft klopt niet.

er vindt alleen een verschuiving op astra 23,5 oost plaats

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen