Ga naar inhoud


Van sd naar hd


butterflies

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ga overstappen van sd naar hd bij canaldigitaal.

Ik woon in het buitenland (Hongarije) en wil zelf hier de hardware aanschaffen. Ik krijg toch geen gratis ontvanger, omdat ik al lid ben. Of is dat niet zo?

Bestaat er een soort van lijst met HDsatellietontvangers die met de canaldigitalsmartcard werken?

Om zowel sd als hd te ontvangen heb ik een schotel nodig die twee satellieten ontvangt, althans dat las ik.

Of heb ik twee schotels nodig?

Waar moet ik verder nog aan denken?

Ik vraag het hier omdat er geen direct contact mogelijk is met canaldigital.

Thanks,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger wilt hebben, dan vindt je die hier: http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/gecertificeerde-ontvangers/
Deze ontvangers hebben doorgaans veel meer mogelijkheden dan de CanalDigitaal ontvangers zelf die allerlei beperkingen hebben.

 

Kun je een regio opgeven in Hongarije, dan kijk ik wel even welke schotel en duo-lnb je nodig hebt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gelukkig (nog) zelf bepalen welke ontvanger je wenst te gebruiken. Verstandig is wel om een ontvanger te kiezen die een CI slot heeft. Alhoewel Canal Digitaal (nog) prima werkt met een softcam kán Canal Digitaal zomaar besluiten om de encryptie aan te scherpen met CWOE (net als bij Fox Sports 2 HD Int). Voor deze laatste is namelijk al deze CI noodzakelijk om hem te kunnen decoderen.

 

Een door Canal Digitaal gecertificeerde ontvanger zal natuurlijk op alle kanalen werken. Nadeel is wel dat deze ontvangers qua mogelijkheden en comfort flink zijn beperkt.. Overigens betekent 'gecertificeerd' niet alles, na een paar jaar is je gecertificeerde ontvanger plots niet meer gecertificeerd en moet je weer een nieuwe kopen... Mócht je gaan voor een gecertificeerde ontvanger dan kun je proberen deze gratis te krijgen via de Webcare. Gewoon zeggen dat je van SD naar HD gedwongen wordt en zij moeten zorgen dat je dat kunt ontvangen. Je bent immers betalende klant. Lukt vaak prima! Let wel op dat dit gebonden wordt aan een 1 jarig contract... Dus wel even opletten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo,

Ik ga overstappen van sd naar hd bij canaldigitaal.

Ik woon in het buitenland

Ik vraag het hier omdat er geen direct contact mogelijk is met canaldigital.

 

Toch wel, al enige jaren.

 

http://apps.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/klantenservice-buitenland.aspx

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt voor de link. Ik zal wel eens bellen met canaldigitaal.

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ik hier geen vragen meer kan stellen?

 

Bijvoorbeeld wil ik nu gaan proberen om bij een nieuw pakket een gratis ontvanger te krijgen. Maar tevens wil ik voor in een ander huis zelf een ontvanger met meer mogelijkheden kopen hier in hongarije. De vraag is of ik daarin dan dezelfde smartcard kan gebruiken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste butterflies

In Borsod Abauj Zemplen megye kun je net zo goed als in Nederland een Triax 64 gebruiken met een CanalDigitaal duo-lnb. De signaalsterkte is ook hetzelfde. Vind je de regenreserve van een Triax 64 in Nederland te weinig, dan zou je in Hongarije ook voor een iets grotere schotel kunnen kiezen. Er moet dan wel een andere duo-lnb op.
De afwijking van de twee koppen is 4mm van de duo-lnb op een 64cm-schotel, een verschil dat heel erg weinig voorstelt, zeker als je de schotel op de Astra 23,5 uitricht.
Als je een iets grotere schotel wilt nemen, dan kan je bijv. een Triax 78 nemen met een duo-lnb voor een 80cm schotel.
Wel moet de duo-lnb precies horizontaal ingesteld worden, dit in tegenstelling tot Nederland waar die 11 graden schuin moet staan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de gedetailleerde info over de hardware.

Ik ga deze week bellen met CD. Op hun site staat duidelijk een pakket voor mensen in het buitenland, kosten 300 EUR.

Op dit moment weet CD helemaal niet dat ik in het buitenland TV kijk. Dat kon toen (een jaar of 12 geleden) officieel helemaal niet.

Volgens mij kan ik nu ook beter niet vermelden dat ik hun spullen over de grens gebruik. Ik vermoed dat ik dan de aanbiedingen (gratis gebruik van reiceiver) wel kan vergeten. Iemand ervaring met opwaarderen vanuit het buitenland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een abonnement in het buitenland afsluiten is legaal mogelijk, hardware wordt alleen in Nederland geleverd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...