Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

 

httpallowed    = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1
@all wat heeft dat voor zin?

 

Dit zijn niet routeerbare ip adressen uit privé ranges (Klasse D ip adres ), deze kunnen niet op internet gebruikt worden, deze worden alleen op lan's gebruikt en niet op wan's. Voor een configuratiebestand wat voor iedereen gebruikt kan worden zijn deze prima.

 

maak er gewoon enkel van het IP-adres van je PC

httpallowed    = 192.168.178.5 ( die van jou dus niks en niemand anders )

als ik al cijfers buiten de deur zie wordt ik al nerveus laat staan IP adressen voor jan en alleman

 

@master64nl

het CCcam Protocol stoort enkel

de poort voor CS378X kan alles zijn behalve poorten die reeds gebruikt worden

maar dan mot je ook de CCcam jongens in een eigen groep zetten.

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ja, vergeet niet, dat je in oscam.config ook het ip moet geven, die je box gebruikt. Beste is dan in netwerk van je box de dhcp uit te zetten.

Dat heb ik voor al mijn apparaten in het netwerk, altijd al gehad.

 

Op de boxen, die ik onderhoud staan beiden nog op. En in slechtste gevallen, kunnen de client boxen naar de server gaan via ccam ook.

Maar je moet er verdraaid goed met je hoofd bij zijn, anders loopt alles in het honderd.

Begin eerst dat de server goed draait op oscam.

Is dat ok, dan kan je verder. Maar in oscam is een user iets meer dan een F regel in cccam.

In de user, geef je ook de groupen ( readers) aan, die hij mag gebruiken. Jij gebruikt een card in het bovenste slot, dus èèn reader, en logisch is dat je die 1 geeft, de 2de lezer, kan je op disabled zetten in bvb webif.

In web if, kan je gemakkelijk een cccam poort toewijzen. Gebruik de huidige, waarmee het nu werkt.

Maar de boxen op beide softcams, of gemengd gebruiken, daar komt heel wat bij kijken. Dit omdat je voor ieder protocol een andere poort moet gebruiken. Als je dan vanuit 2 plaatsen serveert, is het nog meer het kopje erbij houden.

Maar de clients, moet je niks wijzigen. Je moet alleen user en paswoord overnemen bij de user in oscam, en daar bij de cccam config, de poort ingeven die je gebruikt, en in die user bij group 1 plaatsen, die verwijst naar de reader waar kaart inzit.

Ik weet niet of ik het duidelijker kan uitleggen. Want ik ben nu niet bij mijn ontvangers.

Eigenlijk had ik al een gedeelte zo ingesteld. De reader in slot 2 stond actief maar zat geen kaart in. Deze heb ik er nu ook uit gegooid.

Cliënten had ik niet gewijzigd in OSCam en keken naar server 2. Ik had het poortnummer van de cliënten nog op het poortnummer staan van de oude CCcam config, dat was mijn fout. Ik had ze moeten laten kijken naar het nieuwe poortnummer. Ik dacht dat die CCcam reader die ik had ingesteld dit zo oppakken maar dat werkte niet. Die CCcam reader heb ik er ook uit gegooid.

Als ik weer tijd heb gooi ik alles om.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

dastdast,

 

Dit zijn niet routeerbare ip adressen uit privé ranges (Klasse D ip adres ), deze kunnen niet op internet gebruikt worden, deze worden alleen op lan's gebruikt en niet op wan's. Voor een configuratiebestand wat voor iedereen gebruikt kan worden zijn deze prima.

das duidelijk

 

ik weet best wel welke wan zijn en welke niet

maar er wordt vlijtig configs gekopieerd en voor je het weet staat er een wan adres tussen

 

@master64nl

blij ... :grin:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Nog even een schopje...

 

schopje terug :-)

 

kan en zou jij de config bestanden die je gepost had in die rar file nog eens willen posten maar dan zonder wachtwoord?

 

ik kan het OSCamCDSTVV.rar bestand echt niet openen. ben hier al druk bezig geweest met OScam en snap er redelijk wat van en heb connectie met mijn server vanaf me client maar krijg de kanalen niet open op de client.

 

heb eigenlijk de zelfde config als jou. dank alvast. gr rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Graag hulp voor het lezen van de 2° kaart in de client box

situatie:

huiskamer Vuplus uno met 2 kaarten: een TVV kaart en een TNTsat kaart

de Uno met oscam r11211 en VTI

in de slaapkamer een nieuwe Zero met oscam r11228 en Black Hole

de Uno in de huiskamer werkt perfect en ik krijg de beide kaarten zonder problemen open

met enige moeite en met dank aan de stap voor stap handleiding uit dit forum werkt de zero in de slaapkamer eveneens voor de TVV kaart

vraag is nu wat dient er te gebeuren om de TNTsat kaart ook te kunnen lezen in de client box (Zero)

 

met dank

VU+ UNO 4K VTI 11 - VU+ ZERO VTI 11

13E - 19,2E - 23,5E - 28,8E op Visiosat Big Bisat met Alps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

TNTSat kaart ken ik niet. Gezien het feit dat de kaart wel in de hoofdbox kan worden gelezen, zit het probleem in de reader van de client. Kijk met name of je de groepen goed hebt staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wie kan me helpen, ben al meer dan een dag aan het proberen om oscam te laten werken op de decoders hier.

Wil van CCcam naar oscam, hiervoor had ik beeld op beiden.

 

Situatie:

 

- Eén Vu Duo waar openpli op staat, hierin zit ook de TVV kaart. Op deze heb ik dus OScam gezet en daar heb ik beeld op.

- Dan nog een oude Azbox premium HD waar OpenATV opstaat, deze staat op de slaapkamer, hier ook OScam opgezet maar krijg geen beeld, alles gedaan zoals staat beschreven op de eerste 2 pagina's van dit onderwerp.

 

Wat heb ik tot nu toe:

 

Op de server waar de TVV kaart inzit (192.168.1.4): 

Oscam.user 

# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11213
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1

[account]
user                          = local-tcp
pwd                           = pwd
hostname                      = 192.168.1.7
keepalive                     = 1
group                         = 1

Op de Client, op de slaapkamer met IP adres 192.168.1.7

Oscam.server

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11214
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = local-tcp
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.1.4,12000
user                          = local-tcp
password                      = pwd
group                         = 1

Bij deze nog de statussen van beide decoders.

Client:

Client.jpg
 
 
 
Server:
Server.jpg
 
Wie weet wat ik verkeerd doe ?
aangepast door andlinux
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...