Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

als je twee soorten clients hebt CS378X en CCcam dan ja, maak je een verdeling in groepen en users aan opdat je heel nauwgezet kunt controleren en filteren

maar met jouw 2x2 receivers van dream zou je best alles op CS378X laten werken, daarbij loop je het minst risico op overbelasten van de zender per SID

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je twee soorten clients hebt CS378X en CCcam dan ja, maak je een verdeling in groepen en users aan opdat je heel nauwgezet kunt controleren en filteren

maar met jouw 2x2 receivers van dream zou je best alles op CS378X laten werken, daarbij loop je het minst risico op overbelasten van de zender per SID

Oké, een beetje duidelijk maar ik krijg het nog niet voor elkaar om die CCcam clienten te laten kijken vanaf de nieuwe OSCam server, als dat nou werkt dan ga ik ze een voor een overzetten naar OSCam. Misschien raar in jullie ogen, waarom niet alles om? Ik wil eerst zien hoe stabiel het werkt en evt. terug schakelen naar CCcam want dat is een kwestie van andere CAM kiezen en herstarten en het werkt weer vanouds.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt het veel te ingewikkeld voor jezelf. Je hebt CS378X of CS375X niet nodig als je CCCAM gebruikt op de clients.

 

Vanaf een kakelversie OSCam heb je op de server alleen maar per smartcard één reader nodig en per Cccam-client één account en moet je de cccam configuratie toevoegen in oscam.conf.

Je moet dus slechts drie dingen in de configuratie toevoegen waarbij je bij oscam.server en oscam.user voor de simpelste configuratie slechts één account of reader nodig hebt:

 

oscam.server

[reader]
label = canaldigitaal
protocol = internal
device = /dev/sci0
caid = 0100
ecmwhitelist = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist = 800061006A00075C00,800061006A01075C00,803061006A00075C00,803061006A01075C00,810061006A00075C00,810061006A01075C00,813061006A00075C00,813061006A01075C00
detect = cd
mhz = -1
cardmhz = 2700
ident = 0100:000000,00006A
group = 1
emmcache = 1,1,0,0
dropbadcws = 1
blockemm-g = 1
blockemm-unknown = 1
ratelimitecm = 4
ratelimittime = 9000
ecmunique = 1
srvidholdtime = 2000
cooldown = 30,600

oscam.user

[account]
user = sjareltje
pwd = sjareltje
group = 1
au = canaldigitaal

oscam.conf

[cccam]
port = 12000
forward_origin_card = 1
version = 2.3.0

In de clients gebruik je Cccam en zet je gewoon het volgende:

C: ipadresvandeserver 12000 sjareltje sjareltje
aangepast door charlesduco
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Charles,

 

Bedankt voor je respons. Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik over ga naar OSCam maar wil het stap voor stap doen zoals de topic starter gedaan heeft. Alle adviezen zijn welkom. Ik heb er nu een aantal ontvangen. En raak ook een beetje in de war.

Misschien moet ik iets duidelijker zijn naar iedereen met een stappenplan:

Stap 1 is server 2 te laten werken op OSCam. Dit is gelukt.

Stap 2 is CCcam cliënten te laten kijken vanaf server 2. Dit nog niet gelukt.

Stap 3 is 2 CCcam cliënten te laten draaien op OSCam en te laten kijken van server 2. Dit is nog niet aan de orde.

Stap 4 is server 1 te laten draaien op OSCam en kijken vanaf server 2. Nog niet aan de orde.

Stap 5 is het tunen van de OSCam configuraties. Nog niet aan de orde

 

Volgens mij zou dit moeten werken voor stap 2.

oscam.config

# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10957
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

[global]
disablelog                    = 1
logfile                       = /dev/tty
preferlocalcards              = 1

[cache]

[cs357x]
port                          = 14003

[cccam]
port                          = 14002
serverip                      = 192.168.2.23
nodeid                        = 598962DC10D41538
version                       = 2.3.0
reshare                       = -1
reshare_mode                  = 1

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 6
user                          = dvbapiau
boxtype                       = dreambox

[webif]
httpport                      = 8081

oscam.user

# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10957
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1

[account]
user                          = server1
pwd                           = server1
group                         = 1
cccignorereshare              = 0

[account]
user                          = slaapkamer1
pwd                           = slaapkamer1
group                         = 1
cccignorereshare              = 0

[account]
user                          = slaapkamer2
pwd                           = slaapkamer2
group                         = 1
cccignorereshare              = 0

oscam.server

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r10957
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = lower_card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15,0
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

[reader]
label                         = upper_card
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci1
caid                          = 0100
ecmwhitelist                  = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist            = 800061006A00075C00,800061006A01075C00,803061006A00075C00,803061006A01075C00,810061006A00075C00,810061006A01075C00,813061006A00075C00,813061006A01075C00
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1,2,3
emmcache                      = 1,3,15,0
blockemm-unknown              = 1
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 00006A
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

[reader]
label                         = server
protocol                      = cccam
device                        = 192.168.2.20,14001
user                          = server1
password                      = server1
inactivitytimeout             = 1
group                         = 1
cccversion                    = 2.3.0
cccmaxhops                    = 5
ccckeepalive                  = 1


En in de CCcam cliënten staat

c:server1 server1 14002

c:slaapkamer1 slaapkamer1 14002

c:slaapkamer2 slaapkamer2 14002

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie je,

dat leidt nergens toe

 

we blijven leuteren over cccam het topic is oscam

 

als je clients allemaal enkel CCcam zijn brengt de CS378x of anything else niets aan meerwaarde

ook niet om te testen met oscam

dan blijf a.u.b. met die 4 kisten bij CCcam

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de server goed werkt op oscam, en je wilt de client nog tijdelijk via cccam, maak je het volgens mij onnodig ingewikkeld.

Via webif, kan je een user toevoegen. Daar voeg je een paswoord toe.

Je geeft de readers aan, die hij mag gebruiken. Als je bvb 2 kaarten en bijhorende readers gebruikt, moet je dan group 1,2 invullen. Maar de configuratie die ik zie in oscam.server kan toc niet werken? Ik ben prille beginner, maar een reader kan toch maar 1 group bevatten? Mijn eerste kaartlezer is group 1 de 2de 2 en de client lezer dan 3?. In webif, kan je gemakkelijk een poort kiezen, welke hij naar moet luisteren in cccam. Natuurlijk alles opslaan, door anderaan op save te klikken en oscam herstarten.

Als je bij de client op oscam draait, moet je bij dvapi user, de client readers aan de group toevoegen.

aangepast door sattv4iedereen
  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit leidt inderdaad nergens toe.

De settings van Master64nl bevatten nog steeds dezelfde fouten.

De C-lines van Cccam bevatten zelfs geen poortnummer of IP-adres van de server.

Zonder begrip van de basisbeginselen van softcams ga je inderdaad niet tot een oplossing komen.

aangepast door charlesduco
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die poortnummers staan idd niet goed maar het ging meer om mijn OSCam configuratie.

 

Ik wil best meteen proberen alles op OSCam te zetten want ik kan altijd terug.

 

Ik zal dan alles voorbereiden voor alles op OSCam en kijken hoe dat uitpakt.

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lees je met onderstaande reader, terwijl je al 2 kaartreaders (lower en upper)voor je CD-kaarten gebruikt ?

Ofwel, wie is 192.168.2.20 ?????

 

[reader]

label = server

protocol = cccam

device = 192.168.2.20,14001

user = server1

password = server1

inactivitytimeout = 1

group = 1

cccversion = 2.3.0

cccmaxhops = 5

ccckeepalive = 1

 

 

Je serveert met je Server vanuit oscam.conf middels de rubriek [cccam] en daarbij mag je tegelijk ook [cs357x] en/of [cs378x] serveren mits op verschillende poorten !

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers

Bedankt voor je opmerking. Ik gebruik de lower card reader op server 2.

Er staat idd upper en lower maar zo kwam de configuratie nadat ik via webif ben gaan invullen.

 

Eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik zowel op dit forum aan het lezen ben en op streamboard en op openpli. Iemand op openpli heeft mij het 1e zetje gegeven alleen had hij geen ervaring met CCcam en dat las ik hier dat de topic starter ook van CCcam naar OSCam was gegaan.

 

Ik kan de lower card configuratie gewoon verwijderen want daar zit niets in als je dat bedoeld?

192.168.2.20 is server 1 met een andere kaart (geen CD) dan in server 2 waar ik op dit moment mee bezig ben.

 

 

 

@Sattv4iedereen

Mijn eerste kaartlezer is group 1 de 2de 2 en de cliënt lezer dan 3?

Deze opmerking snap ik voor de helft. Jij hebt in beiden kaart slots een kaart zitten verdeeld over groep 1 en 2 en de cliënten hun reader staat op groep 3 begrijp ik hier uit?

 

Ik heb groep 1 voor de lower card reader en de upper zit geen kaart in dus groep 2 gebruik ik niet in server 2.

aangepast door master64nl

2xDM800HD, 2x DM800SE
Visiosat with Astra1, Hotbird, Astra2 and Astra3
Philips 56pfl9954h_12

Link naar reactie
Delen op andere sites

@master64nl

Eigenlijk maak je het jezelf nodeloos moeilijk. Als je nu begint met het verwijderen van CCcam op alle boxen inclusief de server? Vervolgens installeer je op alle clients OSCam. Deze zet je actief. In principe heb je daar alleen de dvbapiau voor nodig. Voor de rest kun je qua instellingen de boel gewoon copy/pasten uit mijn config uiteraard aangepast aan jouw thuisnetwerksituatie. Dat hele CCcam gooit bij jou roet in het eten omdat je A: nog niet goed weet wat alles doet (en dat is niets om je voor te schamen) en B: omdat je wellicht de clients niet wil/kan wijzigen..

 

Gewoon OSCAM server op vast IP. Op de server kies je een cs357x of cs378x connectie (willekeurige poort b.v. 12000). Readers aanmaken die daadwerkelijk over een kaart beschikken! Reader CCcam slaat nergens op!! Vervolgens users aanmaken voor iedere client box..

 

Vervolgens op iedere client een reader aanmaken die verwijst naar je serverbox...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de boxen, die ik onderhoud staan beiden nog op. En in slechtste gevallen, kunnen de client boxen naar de server gaan via ccam ook.

Maar je moet er verdraaid goed met je hoofd bij zijn, anders loopt alles in het honderd.

Begin eerst dat de server goed draait op oscam.

Is dat ok, dan kan je verder. Maar in oscam is een user iets meer dan een F regel in cccam.

In de user, geef je ook de groupen ( readers) aan, die hij mag gebruiken. Jij gebruikt een card in het bovenste slot, dus èèn reader, en logisch is dat je die 1 geeft, de 2de lezer, kan je op disabled zetten in bvb webif.

In web if, kan je gemakkelijk een cccam poort toewijzen. Gebruik de huidige, waarmee het nu werkt.

Maar de boxen op beide softcams, of gemengd gebruiken, daar komt heel wat bij kijken. Dit omdat je voor ieder protocol een andere poort moet gebruiken. Als je dan vanuit 2 plaatsen serveert, is het nog meer het kopje erbij houden.

Maar de clients, moet je niks wijzigen. Je moet alleen user en paswoord overnemen bij de user in oscam, en daar bij de cccam config, de poort ingeven die je gebruikt, en in die user bij group 1 plaatsen, die verwijst naar de reader waar kaart inzit.

Ik weet niet of ik het duidelijker kan uitleggen. Want ik ben nu niet bij mijn ontvangers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, vergeet niet, dat je in oscam.config ook het ip moet geven, die je box gebruikt. Beste is dan in netwerk van je box de dhcp uit te zetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...