Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten


nou nou nauwgezet is de reaktie anders dan vriendelijk beste / ofschoon het jouw draadje is Mimisiku

 

Quattro geeft een heel fraaie invulling voor de kaartserver

ik gaf een die wel op een oude versie berust maar werkte voor de kaartserver op m'n solo2

 

als dat past (dat is stap een de server config) dan maken we een setje bestanden voor de client...

niets makkelijker dan dat.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Niets onvriendelijks aan, meer een geval realiteit. Mijn voorbeeld (en die van anderen) zijn straight 'to the point'. Een kleine aanpassing van server-IP was voldoende geweest. Vervolgens de clients laten linken naar die server. Mijn versie biedt zelfs de bestanden voor de clients (3 stuks) dus hoe makkelijk moeten we het maken? Als hij het niet snapt (en daar is ook niets mis mee) dan houd het gewoon op. Vandaar mijn opmerking: laat gewoon iemand bij hem thuis de boel aansluiten. Backupje maken voor het geval het mis gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik volg al een tijdje het gebruik van Oscam en Cccam maar snap er eigenlijk nog steeds weinig van. Met mijn SAB Titan II combo zal die truc niet uit te halen zijn maar het blijft wel interessant. Mijn vraag is alleen of je met die systemen b.v. via een netwerk(kabel) op een laptop tv kan kijken. Is namelijk handig voor op de camping, vrouwtje kijkt dan de ene zender en ik via een laptop een andere.

 

Mvg Alphons

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alphons, dat heeft niets te maken met hoe je oscam instelt. Met oscam (de softcam) kan je je kaartje over het netwerk delen als je meer dan 1 settop box hebt zodat je niet je kaart hoeft te wisselen als je van plek wisselt. Stel die vraag in het overige merken forum, en wellicht dat iemand je verder kan helpen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets onvriendelijks aan, meer een geval realiteit. Mijn voorbeeld (en die van anderen) zijn straight 'to the point'. Een kleine aanpassing van server-IP was voldoende geweest. Vervolgens de clients laten linken naar die server. Mijn versie biedt zelfs de bestanden voor de clients (3 stuks) dus hoe makkelijk moeten we het maken? Als hij het niet snapt (en daar is ook niets mis mee) dan houd het gewoon op. Vandaar mijn opmerking: laat gewoon iemand bij hem thuis de boel aansluiten. Backupje maken voor het geval het mis gaat...

 

Daar sta ik ook achter hoor er is genoeg leesvoer (HINT) eerst iets lezen ook als je het niet snapt iedereen heeft het moeten leren ik ook draai al een poos met oscam heb ook alles zelf gedaan ook veel info van het board hier.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwin005, werkt het nou?

Je krijgt nu letterlijk een oplossing in je schoot geworpen, dus een beetje terugkoppeling zou op zn plaats zijn

 

Ik ben er nu mee aan de slag gegaan en heb alles bij de solo2 toegevoegd en de softcam geherstart en heb nog beeld.

 

nu is de solo aan de beurt ben benieuwd. ik kom er straks op terug.

 

Heb alles overgenomen maar het werkt niet, bij de solo geen beeld op de abo zenders.

 

Probleem wat ik nu heb is dat ik niet meer in oscam kan inloggen via pc bij beide recievers..

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, kan nu niet, in kom niet meer in oscam.

 

Moet eerst denk ik alles opnieuw flashen.

 

Of kan ik oscam nog op een andere manier eruit krijgen en opnieuw downloaden?

 

Dat er iets mis gaat kan ik mij voorstellen maar dat ik niet meer in oscam kan komen is mij een raadsel.

 

Het ip adres is het zelfde gebleven. openwebif is wel te benaderen.

 

Mijn configs zijn de standaard configs zoals ze worden meegeleverd bij de installatie van oscam ik wijzig deze nooit.

 

Daar plak ik dan de bovengenoemde tekst onder de bestaande tekst en druk op save.

 

dit doe ik voor elke beschreven tab.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou putty kunnen downloaden en telnetten naar een van je boxen en eens kijken wat je er van gemaakt hebt. Check eerst eens of Oscam uberhaupt wel draait op je box? Ik weet even niet meer hoe dat ging in openpli, maar er zou een menu optie voor cams moeten zijn, en daar zou je kunnen zien of oscam wel werkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat oscam werkt want ik heb wel beeld op de abo zenders.

 

Ik ga hier morgen verder mee en flash dan beide boxen opnieuw.

 

En plaats dan opnieuw de tekst in oscam maar dan zonder op save te drukken en plaats deze dan op het forum.

 

anders blijft het probleem met oscam bestaan dat ik niet inloggen kan.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt natuurlijk als 'leek' eerst Home-sharing met CCCAM toepassen, is voor een leek stukken eenvoudiger te installeren - configureren en levert minder stress op maar het resultaat blijft in de basis hetzelfde.

Zo heb ik het ook geleerd, in het begin snapte ik er ook de ballen van en keek enorm tegenop.

 

Het is is weliswaar saaie kost maar als je in Oscam wilt volharden dan zou toch echt wel eerst een aantal relevante topics hierover moeten lezen, zo niet dan gewoon naar CCCAM, hoef je niet zoveel over te lezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...