Ga naar inhoud


Maximum E85 en multi-rail verlengen?


unkletom
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik heb aan het begin van de multirail een LNB op 7 graden hangen en als laatste een LNB op 28.2 graden.

 

Nu wil ik ook 42 graden Turksat ontvangen en kom ik dus ruimte tekort op de multi-rail.

 

Als ik de multi-rail verleng met een eigen ontwerp is het dan mogelijk om 42 graden te onvangen? Of spiegelen de signalen niet af op de schotel, omdat er geen ruimte voor is?

aangepast door unkletom
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste unkletom

Je hoeft de rail van een maximum E-85 helemaal niet te verlengen om de satellieten van 7e tot 42e te kunnen ontvangen. Het gaat maar om 35graden arc.
Met een E-85 kun je zelfs van 1w tot 42e , zie de bijlage.

Wel moet je bedenken dat als de signalen zo schuin op de schotel vallen, je veel minder versterking krijgt dan satellieten die je in het midden van de schotel ontvangt.
In het midden ontvang je met een E-85 schotel 38,7dB. Als je van 7e tot 42e gebruikt ontvang je aan de zijkanten nog maar 34,5dB. Dat kun je vergelijken met de kleinste schotel van Triax, de Triax 54.
 

4073-MAXIMUM-E-85-UK-Leaflet.pdf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de lnb van de Astra 23,5 in het midden staan en de schotel daar op uitgericht? De schotel moet ongeveer 11,7 graden schuin staan.
Als je aangeeft waar je ongeveer woont tot op twee decimalen achter te komma en welke satellieten je wilt ontvangen, dan kan ik je wel verder helpen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto Sprietje: .... :P dat is geen Sprietje meer..

 

Met de E85 kan je met de 23.5 in het midden 42 graden ontvangen. Het verlies na 75% op de rails is echter te groot voor een goed (kijk) signaal.

Je zou de schotel kunnen afstellen op 30 graden met meest westelijke satelliet 19.2 en meest oostelijke 42 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik kan geen nauwkeurige informatie geven als ik niet weet waar de schotel ongeveer staat zoals ik in bericht 4 al gevraagd heb.
Ook is het zo dat veel mensen denken dat multifeed schotels wonderschotels zijn. Het is en blijft een compromis van een gewone schotel.
Ik kan me het wel voorstellen dat mensen blij zijn dat ze op één schotel heel veel satellieten kunnen ontvangen maar dikwijls schiet je het doel voorbij. De versterking die de schotel geeft in de uithoeken van de schotel, neemt snel af en die satellieten kun je dan alleen maar ontvangen als het mooi weer is. Ik adviseer dan toch altijd om twee schotels te nemen, dan blijven de verliezen beperkt.
En eerlijk is eerlijk, de T55 en T90 presteren veruit het beste als het aankomt om een breed ontvangstgebied te goed te verwezelijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze keer niet met je eens Sprietje. Een T55 is in mijn ogen een zinloos product voor multifocus.

Ik zou zeggen een T90 op 1, een Gibertini 100 met multifocus rail op 2 en een E85 op 3.

En dan nog met de opmerking dat een T90 een bakbeest van een schotel is waar mening mens van afschrikt.

Maar voor de hobby en testen super!

 

Mijn muurtje vol...

post-72666-0-94777300-1418240128_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De T55 levert inderdaad te weinig signaal op en is nog maar in weinig shops te koop. Alleen maar werk en weinig lol.

daar ben ik het niet mee eens, heb hier een T55 hangen en hebt goede ontvangst...enkel keren beeld uitval op Astra2, Thor en Sirius.

de overige satellieten blijven wel beeld behouden.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...