Ga naar inhoud


Als ik kabel korter maak van irsa punt naar modem toe sneller internet


1pm

Aanbevolen berichten


nee daar geloof ik niet in 

laat het gelijk het is

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan of je nu al de maximum snelheid haalt.

Als het zo'n dun plat kabeltje is kan het zeker wel uitmaken, heb dat hier toen ik nog ADSL had ook eens gedaan, modem van zolder naar de 1ste verdieping verplaatst en kabel ook zo'n 5 meter ingekort, scheelde toch 20 à 25% in snelheid.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja heb adsl is geen dunne platte kabel is wel van kpn een grijze volgens mij kan die ook gebruikt worden als utp kabel qwa verbindingen .

Maar tja als het niks uitmaak laat ik het maar en nee ik zit nog niet aan de top snelheid daarvoor vraag ik dit nl .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het goede kabel (VVT) is dan maakt die 1,5 m geen snars uit.Moet natuurlijk wel goed zijn aangesloten.Voor VDSL is dat nog kritischer.NIKS voor de splitter zetten.In belgie noemt die aansluitdoos NTP 2007.Juiste aansluitingen te vinden via google.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het goede kabel (VVT) is dan maakt die 1,5 m geen snars uit.Moet natuurlijk wel goed zijn aangesloten.Voor VDSL is dat nog kritischer.NIKS voor de splitter zetten.In belgie noemt die aansluitdoos NTP 2007.Juiste aansluitingen te vinden via google.

Uhhhh weet niet maar volgensmij zei ik dit al

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lengte van de telefoonkabel maakt inderdaad vrij weinig uit.

Als je aangesloten bent op een telefoonlijn van twee kilometer naar de centrale, is die paar meter extra verwaarloosbaar.

 

Wat wel uitmaakt is de correcte aansluiting en de juiste kabel.

De telefoonkabel moet een afscherming bezitten om geen storingen door te geven aan je modem.

Dat kan met een twisted-pair kabel en/of een kabel met een extra afscherming door folie.

Daar bestaan nu speciale telefoonkabels voor tegenwoordig, maar een CAT5E netwerk kabel bijvoorbeeld voldoet ook prima.

 

Providers hameren steeds op een heel korte kabel, omdat er vaak anders maar gewoon een simpel kabeltje gepakt wordt door de klanten. En dan komen de problemen met je snelheid en stabiliteit. Die klanten gaan dan bellen en klagen waarom die dekselse provider zulk 'slecht internet'  levert. Dan moet er vaak een dure monteur aan te pas komen of het zaakje fatsoenlijk aan te sluiten.

Door die ervaring wijs geworden, adviseert dus nu elke provider korte kabels en altijd hun eigen kabels uit het installatiepakket.

 

VDSL moet hier inderdaad apart benoemd worden. 

VDSL is vele malen gevoeliger voor storingen. Dan is de kabelkeuze hier nog belangrijker.

Vaak gaan klanten over van ADSL naar VDSL met dezelfde in-huis bekabeling.

Wat nog prima werkt via ADSL, werkt bij VDSL niet meer zo goed.

En dan komen weer die telefoontjes en klachten.

 

Dus als je maar gebruik maakt van het juiste materiaal en alles netjes en correct aansluit, mag je modem vele meters verwijderd zijn van het ISRA punt.

Geen probleem.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vaak gaan klanten over van ADSL naar VDSL met dezelfde in-huis bekabeling.

ja begrijpelijk en toch heb ik daar geen relevante problemen over gelezen en of zelf ervaren.

enkel als je de weergoden tart / uitdaagt

dus stroom langs de Cat X kabel voert over meer dan 1 meter en pruts UTP stecker verbindingen.

die voorlaatste regel is in zo' n geval belangrijk

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat modems een bepaald maximum tolereren qua fouten op de xDSL lijn. (FEC/HEC/CRC fouten).

Als het limiet daar is, gaan ze re-syncen op hun lijn.

Dus pas als de xDSL lijn maximaal belast wordt door een up- of download, ga je problemen krijgen of beter problemen ervaren.

Dus een slechte bekabeling kan voor een tijdje prima voldoen.

 

Kritisch kijken naar je intrainwaardes en lijnfouten kan al veel helpen de oorzaak te vinden.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...