Ga naar inhoud


lokale zender op iptv met adsl van telfort


marco24

Aanbevolen berichten

mijn schoonouders overwegen over te stappen naar een alles in 1 abbo van telfort.

 

echter hebben ze nu de standaard annaloge stoorzenders van upc en annaloge tv van kpn.

 

alleen niemand kan mij vertellen of de lokale kabelkrant(van Nijkerk) te ontvangen is via iptv (via adsl)

 

met glasvezel werkt het in ieder geval wel , maar dat is van kpn en kost rond de € 60,00 per maand (telfort € 46,00 per maand)

 

toch even telfort gebeld, en de vraag voorgelegd aan een medewerker, die woont in een andere regio (in het noorden)  waar hun  lokale zenders op adsl van telfort zitten.

 

maar bij navraag blijkt dat op lokaal niveau beslist word of de zenders toegevoegd worden

 

dus niets is zeker 

 

wie kan het me vertellen

 

met vr gr

marco

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

KPN levert in het all in one 60 zenders met de regionale

 

Regionaal = meestal provinciaal, soms gedeeld regionaal.

 

Lokaal = lokaal en soms een beetje regionaler.

 

Die laatste is meestal een lastig verhaal, men moet meestal zelf de voorzieningen treffen en bekostigen om in een netwerk opgenomen te worden. Het vervelende van erg veel lokale omroepen is dat ze in een vreselijk slechte kwaliteit uitzenden, de Olon heeft al plannen om veel lokale omroepen te fuseren tot kleine regionale omroepen, er is simpelweg geen plaats in de ether voor digitale radio, TV wordt enkel via de kabelstations aangeleverd en de kwaliteit is op kabelkranten na om te janken.

 

Ik denk dat de toekomst voor lokale TV eerder bij You-Tube ligt, er zijn steeds meer particulieren die het als uitzendkanaal gebruiken i.v.m. het ellenboog werk bij de lokale omroepen, inmiddels zitten steeds meer lokale omroepen met een te laag aantal vrijwilligers en komt de echte lokale TV niet meer aan bod dan enkel gemeenteraadsvergaderingen, bedrijffilmpjes en wat ze zelf leuk vinden om uit te zenden. Gratis wifi koppelen en elke particulier kan een TV en of radio uitzenden, eventueel ook ondemand.

 

Ik denk dat veel lokale omroepen het heel erg moeilijk gaan krijgen, zeker naar de uitspattingen die door Den Haag naar de publieke nationale omroepen zijn gedaan, als de gemeenten wakker worden dan zal het zelfde lot voor de lokale omroepen gelden. Men moet plaats gaan maken voor kleine omroepen met een eigen karakter, dus niet meer volledig onder de paraplu van een stichting.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh...

de vraag gaat over IPTV

van 'n Provider die dat aanlevert

 

ziggo is een kabel exploitant en levert ook enkele regionale zenders maar dat is niet wat de vraagsteller zijn ouders wilt weten

 

de hele IPTV markt is qua koper of glasvezel een KPN overkoepelend aanbod

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh...

de vraag gaat over IPTV

van 'n Provider die dat aanlevert

 

ziggo is een kabel exploitant en levert ook enkele regionale zenders maar dat is niet wat de vraagsteller zijn ouders wilt weten

 

de hele IPTV markt is qua koper of glasvezel een KPN overkoepelend aanbod

 

Oeps, dat is waar.

 

Ziggo levert in Noord-Holland alle lokale omroepen met TV digitaal in de gehele provincie aan, dan wel is het kanaal gereserveerd wat dat in het beeld wordt aan gegeven.

 

IPTV heeft de provinciale/grote regionale meestal wel in het aanbod, lokaal is zover ik weet geen verplichting, ben het nog niet op IPTV van KPN tegen gekomen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het overzicht staat dus kpn glasvezel (zie bijlage)

echter kpn gebeld en gevraagd of ntv in hun pakket zat, het antwoord was NEE!! ('t is wel zo)

 

nu weet ik van mijn zwager uit nijkerk dat deze zender wel degelijk op het kanaal in de bijlage uitgezonden word (kpn glasvezel)

 

nu vind ik glasvezel voor mijn schoonouders te duur , en niet nodig!!!

 

dus ik ben op zoek naar een aanbieder met dit zenderpakket van kpn (mijn voorkeur telfort, voor € 37,00 per maand)

 

 

post-31333-0-77255100-1419804831_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja daar heb je zo iets...

 

regionaal of echt lokaal

 

ik vang hem via internet prima

 

dat zal wel in bijna geen andere zenderlijst staan als dan die van KPN (glasvezel) als we over IPTV spreken

glasvezel is niet duurder dan vdsl2

 

het betreft je schoonouders, laat hen zelf kiezen!

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mijn schoonouders had ik telfort alles in 1 in gedachten € 37,00 per maand

 

ga ik naar kpn glasvezel, dan is het ergens tussen de € 50 en € 60,00 per maand fors duurder!!

 

voor de internet (snelheid) hoeven ze het niet te doen

 

zelf internetten ze niet , wel de kleinkinderen op de tablet

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt niet ergens tussen 50 en 60 euro

:grin:

het is precies 59 euro per maand

NA een half jaar 35 euro per maand introductie

exact hetzelfde qua prijs als VDSL2

je snelheid is niet heel bepalend voor IPTV maar je zit mekaar met glasvezel dan niet in de weg.

 

en dwars door je hele huis kun je die IPTV stream overal afspelen voor radio - tv - uitzending gemist

een aparte film bestellen kan ook eens een keer als ze moe zijn van gerard joling en konsorten. :P

 

ik vergeet nog, de bediening is extreem simpel en funktioneel prima voor den ouderen mensch

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...