Ga naar inhoud


Pinacle IP9600 HD ontvanger gekocht in Marokko


lidie

Aanbevolen berichten

Omdat onze sat. ontvanger de geest gaf in Marokko heb ik hier noodgedwongen een Pinacle IP9600 HD satellietontvanger gekocht. Deze is niet CanalDigitaal gecertificeerd maar is wel geschikt voor CanD (seca kaart) volgens een leverancier in NL. Ik heb een CD family pakket en de kaart is nog geactiveerd (gecontroleerd  bij iemand anders).

De schotel staat afgesteld op de Astra 1 en ik ontvang BVN en alle andere vrije zenders.

De betaalde zenders NPO 1, 2, 3 en de commerciëlen ontvang ik niet.

Wie weet wat ik zelf nog kan doen om de zenders te ontvangen. CanD kan niet helpen omdat ze de ontvanger niet kennen. Een goede handleiding, bij voorkeur in het Nederlands, met duidelijke afbeeldingen vind ik niet op internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet er helaas onvoldoende van. Als je me een link kan sturen waar ik Oscam kan downloaden dan kan ik dat gaan proberen. Ik download dan naar mijn laptop, zet het over op een USB stick om het vervolgens in de ontvanger te laden. Ik neem aan dat dit zo kan?

Mede vanwege het gebrek aan een goede handleiding ben ik nog niet in staat rechtstreeks van internet op de ontvanger te downloaden.

Ik begreep ook dat het met CCcam of Newcamd zou moeten gaan. Doen die 3 programma's hetzelfde? Zo ja, die laatste twee staan wel in het menu van de ontvanger maar met "invalid server".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er misschien firmware updates voor deze ontvanger die je nog moet downloaden? Die zou ik dan eerst doen.

Dat zou invalid server' ook kunnen oplossen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al de laatste firmware gedownload van www.vision.co.ma Tenminste hetgeen achter IP9600 Hybrid staat d.d. 21-05-2014 en zoals eerder beschreven via laptop naar USB stick en vervolgens naar de ontvanger. (Omdat rechtstreeks van internet me nog niet lukt)

In een menu staat het nummer van mijn CanalDigitaal kaart, en 0x6aCanalDigitaal (geen idee wat dit betekent) en vermoedelijk een datum 015/02/16.

Waarvandaan ik Oscam of CCcam kan downloaden vind ik niet.

Iemand nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...