Ga naar inhoud


AutoBackup plug-in OpenPli, hoe zonder HDD restoren?


Michel
Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Iedereen kent vast en zeker die hele handige AutoBack-up plug-in van OpenPli.

 

Als je een harde schijf in je box hebt zitten is een back-up zo terug geplaatst, want de back-up wordt dan automatisch gevonden op de HDD, maar wat nu als je een netwerk harde schijf gebruikt en die uiteraard na het plaatsen van een verse image nog niet gemount is?

 

Kan je die restore ook op een of andere manier na mounten nog forceren, of is er een andere handige optie?

 

Is eventueel de back-up van de share naar een USB stick kopiëren een optie? Wordt de back-up dan wel automatisch gevonden, mits de USB stick waar vanaf je installeert de back-up bevat?

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

In de wiki staat wel iets:

 

 

Because the restore must run before the network is activated, it cannot restore from network drives, even if you mount them as harddisk replacement. A very small USB key, SD or CF card is sufficient though: the backup is typically around 50MB.

 

Iemand getest of het automatisch herstellen vanaf een USB stick daadwerkelijk werkt?

 

Ik ben evengoed gedesinteresseerd in instructies om een back-up alsnog handmatig terug te zetten...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB wordt ook bij booten vanzelf gemount toch? Of hij dan vanzelf de back-up ook terug zet weet ik niet. Als je naar de Autobackup applicatie gaat kun je het ook handmatig terugzetten en daar een pad kiezen..

 

Het lijkt me dan ook geen probleem (en makkelijker) als je de bestanden van de netwerklocatie even op een USB stick zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat nu niet voor Openpli op het netvlies...

 

maar met mijn USB van 8 GigaByte staan enkele jaren aan nieuwe images en backups op de stick als ook full backups van een reeds geinstalleerd en ingericht image.

die kan men allemaal terugplaatsen, indien nodig

 

als het een keer niet werkt omdat er een bug in de nightly build is geslopen, dan kies je een oudere versie om daar naar terug te gaan

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

USB wordt ook bij booten vanzelf gemount toch? Of hij dan vanzelf de back-up ook terug zet weet ik niet. Als je naar de Autobackup applicatie gaat kun je het ook handmatig terugzetten en daar een pad kiezen..

 

Het lijkt me dan ook geen probleem (en makkelijker) als je de bestanden van de netwerklocatie even op een USB stick zet.

 

Handmatig terug zetten kan vanuit de plug-in volgens mij niet.

1_0_19_1B73_C88_3_EB0000_0_0_0.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Misschien krijg je nog wat opties als je op de Menu knop drukt? Dacht dat het wel kon...maar tijdje terug dat ik de plug-in gebruikt heb.

inderdaad . ;) en druk op herstellen.

 

post-66958-0-08529800-1419858708_thumb.jpg

 

je moet wel eerst een backup maken, zoals Tonski opgemerkt heeft.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Handmatig kan ook via /etc/init.d/autoinstall.sh (voor de plugins)

en

etc/init.d/settings-restore.sh (en uiteraard voor de settings)

 

en de map backup op een USB werkt ook goed, je kan dan met de USB flashen en meteen de settings laten restoren (en eventueel de plugins installeren)

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog ff een toevoeging. ;)

 

als je "Maak Autointall aan" activeerd, wordt bij het flashen alles automatisch

terug geplaatst, zenderlijsten, timers.xml, instellingen, plugins....

 

voor plugins werkt dit enkel als je ze voordien uit de feed had geinstalleerd omdat

autoinstall ze terug herinstalleerd uit de feed.

 

op deze manier is de box flashen kinderspel. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...