Ga naar inhoud


settopbox voor pay TV?


Lutz

Aanbevolen berichten

Ik denk over pay TV zoals Netflix of Sony Video Unlimited na. Bestaan er ook settopboxen voor of is de goedkopste aanbieding een Playstation 3? Het alternatief zal een nieuw televisie toestel zijn. Gezien dat ik maar tot 42" kwijt kan kom ik niet verder dan fullHD. Mijn huidig toestel is fullHD 37" en 5 jaar oud. Dus ik verwacht dat het toestel nog 3jaar mee kan gaan.

 

Dus wat is wijsheid hier? Een settopbox of gelijk een nieuw toestel?

 

Ik kon geen beter rubriek vinden...

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor netflix, kan ik je een chromecast aanraden als je, je tv nog 3 jaar wenst te gebruiken. Kost net geen 40€. ik gebruik het voor netflix, youtube, localcast e.a., en ben er zeer tevreden over. Hij kan zelfs achterom de tv gebouwd worden en kan eventueel een vrije usb gebruiken op tv, of de bijgeleverde voeding. Kijk eerst even of je bij je tv een voldoende wifi signaal hebt, want die hebben een minder ontvangst dan bvb een laptop.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu hier een Roku 3 met goede ervaring.

Voordeel is dat deze zowel WiFi werken als een RJ45 aansluiting hebben.

Kun je met die Roku ook meerdere TV's van IPTV voorzien?

Of kun je een IPTV-abonnement ook installeren in een sat-ontvanger (zoals de Xtrend)?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet niet de drie varianten die daar zijn door elkaar halen

 

 

- IPTV van de aanbieder via glasvezel of koper vdsl2 (een gesloten systeem, bijvoorbeeld KPN IPTV of XS4all IPTV)

- willekeurige rtp streams van iemand opvangen uit het vrije internet

- HBBTV via een bestaand aanbod extra multimedia bibliotheek oproepen indien je internet aansluiting hebt

 

de eerste is mits geabonneerd met de geabonneerde module "opnemen + uitzending gemist" dus naar eigen inzicht afspelen erg flexibel in je thuisnetwerk voor realtime TV kijken ( 100% legaal )

 

je hebt overigens ook nog pure film aanbieders waar je eventueel lid van moet zijn en per weergave voor betaald

zoals:

Netflix

Maxdome

Viewster

of voor Radio c.q. muziek afspelen zoals AUPEO

en vele andere

 

Satelliet ontvangers kunnen geen echt IPTV weergeven omdat deze via een gesloten cirquit aangeboden wordt.

Misschien dat ze weldra via XMBC wel een IPTV stream kunnen weergeven <> maar nu nog niet

 

de meeste smart TV's aangesloten op een LAN netwerk leveren ruim voldoende

 

daarnaast is het mogelijk per DNLA of appleTV (en soortgelijke) om je eigen media aan elk toestel te verdelen / delen.

ciao ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...