Ga naar inhoud


Geen signaal meer op Astra3 (23,5 oost) sinds enkele dagen


BaronVanLunteren

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen kan ik geen enkele radio of tv zender meer ontvangen op de Astra 3 satelliet. De overige satellieten, zoals Astra, Astra 2 en Hotbird doen het gewoon goed.

Ik heb een oude Topfield TF5000PVR en een draaibare schotel (Triax TDS schotelantenne diameter 88cm , Moteck SG-2100 motor, en Edision 0.2 single LNB). 

Ik heb niets veranderd, alhoewel het wel hard heeft gewaaid:-). De motor lijkt gewoon te werken en positioneert netjes op 13.0, 19.2, 23.5 en 28.2. Op allemaal, behalve Astra 3 23.5, brandt ook het led van de motor groen. Bij Astra 3 brandt ie groen, maar knippert om de zoveel seconden oranje.

 

Ik heb ook gelezen dat vanaf 12 jan de radiozenders im mpeg4 gaan uitzenden en dat de symbolrate is gewijzigd

Astra 3 satelliet 23,5 Oost, frequentie 11914 Horizontaal, symbolrate 29900, Fec 2/3 DVBS2 8PSK.

Heeft dat er wellicht mee te maken ?

 

Alvast dank voor reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedenavond.

Welkom op Sat4All!

 

Je Topfield 5000 is inmiddels een verouderd model.

Je kunt hiermee alleen MPEG2 zenders ontvangen.

Op 12 januari is er weer een transponder omgezet van MPEG2 naar MPEG4.

Hierdoor kun je nu opeens zo'n 40 zenders minder ontvangen.

Er zijn nog maar een handjevol zenders die je zien kunt uit het boeket van CanalDigitaal.

Nagenoeg alles wordt inmiddels in MPEG4 uitgezonden nu.

 

Je kunt es een belletje wagen naar CanalDigitaal en daar een moderner decoder krijgen.

Bijvoorbeeld de M7 801.

Hiermee kun je,als je niet al te veeleisend bent,prima uit de voeten.

Ze bieden deze vaak gratis aan,bij een verlenging van jouw contract voor een jaar.

Je kunt ook zelf een decoder halen.

Voor ongeveer 100 euro heb je al een prima ding in huis.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BaronVanLunteren

Welkom op dit forum.

De TopField 5000PVR is geen HD-ontvanger. Daarom kun je geen Nederlandse zenders meer ontvangen op de Astra 23,5.
Je zult dus een HD-ontvanger aan moeten schaffen

Een zender die je wel makkelijk moet kunnen ontvangen op de Astra 23,5 is de zender Ócko op 12168V. Die zit op positie 237 van de fastscanlijst.
Probeer die maar eens te ontvangen.

Oh... er is al een bericht geplaatst zie ik door Gerard.
En geld speelt bij een baron natuurlijk geen rol Gerard. ;)

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerard en Sprietje,

 

Dank voor jullie snelle respons, beide antwoorden zijn helder. Ik kan inderdaad Ócko ontvangen. Het wordt dus tijd voor een HD ontvanger. Ook in de adellijke kringen wordt tegenwoordig de broekriem aangehaald:-) Ik heb wel een originele Canal Digital smartcard, maar geen abonnement omdat ik alleen de verplicht gratis door te geven nederlandse tv en radio gebruikte. Nu zijn Ned 1,2 en 3 al in augustus verdwenen en heb ik daar DVB voor, maar de regionale tv en de radiozenders wil ik wel graag terug.

Als we dan toch bezig zijn dan zoek ik een HD ontvanger met:

- DVB-S

- eventueel DVB-T (kan mijn huidige eruit)

- full HD, hdmi

- hoge kwaliteit audio

- netwerk aansluiting, kabel en wireless

- opnemen op NAS

- streamen van NAS

- media player XBMC

- moet diseqc 1.2 motor aansturen

- eventueel twee tuners

- laag energieverbruik in standby modus

- snel te bedienen

- plus wat ik nog vergeet maar wel handig is.

 

Wellicht moet ik deze vraag in een andere rubriek verder afhandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het is dus duidelijk geworden dat je wel gewoon signaal hebt op de Astra 23,5 maar dat je door de overgang van steeds meer zenders van DVB-S, QPSK naar DVB-S2, 8PSK steeds minder zenders kunt ontvangen. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor CanalDigitaal naar ook andere providers gaan daartoe over. Je kunt bijna niet meer zonder HD-ontvanger.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...