Ga naar inhoud


Aankoopadvies alleskunner HD satellietontvanger, stand jan 2015


BaronVanLunteren

Aanbevolen berichten

Ik zoek ter vervanging van mijn verouderde Topfield TF5000PVR (en van mijn WDTV live mediastreamer en digitenne)  een nieuwe HD decoder met gecombineerde mogelijkheden:

- DVB-S (evt 2x)

- eventueel DVB-T (kan mijn huidige eruit)

- full HD, hdmi

- hoge kwaliteit audio

- netwerk aansluiting, kabel en wireless

- opnemen op NAS of op interne HD

- streamen van NAS

- media player XBMC of gelijkwaardig

- moet diseqc 1.2 motor aansturen

- laag energieverbruik in standby modus

- snel te bedienen

- slot voor CI en/of Canal Digitaal smartcard

- youtube, netflix, shoutcast, etc

- plus wat ik nog vergeet maar wel handig/nodig is.

 

Ik zie op de markt zaken als;

AB IPBox PrismCube - New Edition - FullHD Twin PVR SAT XBMC Mediaplayer

D-cube R2 XBMC satellietontvanger

EVO Xfinity FullHD SAT XBMC / Android Multimedia

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


VU+ DUO2

geil apparaat

met DVB-S2 Dual of single Tuner + DVB-C/T/T2 single Tuner erin (dus voor terrestrisch de toekomstige T2 ook)

 

 

- full HD, hdmi

- hoge kwaliteit audio

- netwerk aansluiting, kabel en wireless

- opnemen op NAS of op interne HD

- streamen van NAS

- media player XBMC of gelijkwaardig

- moet diseqc 1.2 motor aansturen

- laag energieverbruik in standby modus

- snel te bedienen

- slot voor CI en/of Canal Digitaal smartcard

- youtube, netflix, shoutcast, etc sorry neen geen netflix dat is een gesloten IPTV systeem

- plus wat ik nog vergeet maar wel handig/nodig is.

 XMBC van Kodo is als client en media player in beta image status <> heel ordentelijk echter op dit moment

 

Ondersteuning van menig imagebakker is ook een keuze / aspect

aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoogwelgeboren Baron

een van de top apparaten van deze tijd, echter er zullen alijd nieuwe topmodellen blijven volgen.

we kunnen u enkel advies geven over wat er op de markt is

 

U mag niet verwachten dat er veel combo apparaten inclusief goed functionerend XMBC op de markt zal komen, daar dat verdeel en heers strategie dwarsboomt.

De markt wil veel apparaten verkopen en voor verschillende toepassingen.

 

Netflix overigens, draait ook op elke smarttv.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer alleen dat deze topmodellen, en dat zijn ze, geen UHD, 4K/8K aankunnen.

Dat zal dit jaar hopelijk wel gaan gebeuren en dan moet je weer even wachten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UHD is nog nergens als gevestigde norm te zien, behalve wat extravagante IPTV aanbieders

Op Kabel nog satelliet nog terrestrisch is er UHD

Het is een beetje Off topic als je nu al UHD receivers erbij betrekt.

Daarom schreef ik ook,

 

echter er zullen alijd nieuwe topmodellen blijven volgen

en de doorsnee meuk aan receivers heeft sowieso niets van die mogelijkheden.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op de markt zaken als;

AB IPBox PrismCube - New Edition - FullHD Twin PVR SAT XBMC Mediaplayer

D-cube R2 XBMC satellietontvanger

EVO Xfinity FullHD SAT XBMC / Android Multimedia

 

De AB IPBox PrismCube draait goed met oscam, xbmc draait ook goed, alleen de settingslijsten van enigma2 naar de prismcube converteren wil soms nogal wat problemen veroorzaken, ze missen wat zenders in de favorieten lijsten, als er ergens ook maar 1 klein foutje in de settings lijst wil staan.

En aangezien je de nederlandse lijsten met juist formaat nog niet kun verkrijgen op het internet zul je zelf wat uurtjes moet klooien.

We zijn hier mee aan het testen, op zich een leuk ding, maar niet voor een leek mits je het apparaat compleet geïnstalleerd aangeleverd krijgt en overal afblijft waar je niets te zoeken hebt

Oscam draait hier goed op, MGcamd heeft goed gedraaid, maar op de een of andere wijze niet meer, zou schijnbaar aan de settingslijsten kunnen liggen volgens andere gebruikers op het internet.

 

De EVO Xfinity FullHD SAT XBMC / Android Multimedia draait ook goed met oscam, xbmc werkt ook goed, maar is absoluut geen snelheids monster, maar moet je voor die prijs ook niet veel eisen hebben.

Deze 2 ontvangers zijn alleen voor de sat, dus geen losse insteek tuner

 

De amiko A3/android met XMBC draait ook goed met oscam en xbmc, en redelijk snel ook.

 

Afgelopen week heb ik even blackhole xbmc fw geprobeerd op een vuduo² ziet er veel belovend uit, en werkt snel, maar zoals tonski al zei, het is nog sleutelen aan de xbmc op de duo²

 

Over een paar maanden komt sony met haar tv's op android uit, dan gaat er een compleet nieuwe wereld open, dan worden er veel ontvangertjes overbodig denk ik

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De AB IPBox PrismCube (met blackhole fw) heeft ook fastscan voor o.a. CanalDigitaal en TVVlaanderen,je hoeft dan geen zenderlijsten om te zetten, maar Alias haha heeft gelijk dat zenderlijsten bewerken of omzetten veel werk is voor de Prismcube. Toch denk ik als je ook DVB-T wil ontvangen je beter naar een Vu+ Duo2 of een andere enigma ontvanger met verwisselbare tuners kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alias HaHa, bedankt voor je bespreking van de alternatieven. Voorlopig blijft het de VU+ DUO2 dus als aanbeveling. Zijn er nog alternatieven die voldoen aan mijn lijstje van wensen ? Eventueel kan de DVB-T tuner vervallen omdat mijn TV dat ook kan.

Ik moet even mijn berichtlimiet in de gaten houden, want ik mag nog vier berichten plaatsen als nieuwkomer tot 14 feb.

In ieder geval allen bedankt voor alle adviezen tot nu toe.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alias HaHa, bedankt voor je bespreking van de alternatieven. Voorlopig blijft het de VU+ DUO2 dus als aanbeveling. Zijn er nog alternatieven die voldoen aan mijn lijstje van wensen ? Eventueel kan de DVB-T tuner vervallen omdat mijn TV dat ook kan.

Ik moet even mijn berichtlimiet in de gaten houden, want ik mag nog vier berichten plaatsen als nieuwkomer tot 14 feb.

In ieder geval allen bedankt voor alle adviezen tot nu toe.

Je mag berichten tot je op mijn aantal bent aangekomen, + meer

Er is geen beperking, enkel dat je dan niet meer Aspirant lid heet.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Vu+Duo2, de Evo Xfinity en de Amiko A3 bekeken. De laatste twee zijn android gebaseerd, wat me wel aanspreekt. 

Ik twijfel nog tussen de Vu+Duo2 en de Amiko A3. VU+Duo2 is bijna twee keer zo duur.

 

Bij de VU+Duo2 kan ik niet zo snel vinden of je kunt opnemen op een gekoppelde NAS, of dat je beter een interne HD  kunt nemen. En bediening via App's is me niet helemaal duidelijk.

 

De Amiko A3 heeft een paar nadelen, zoals de softcam, het wegvallend geluid bij schakelen tussen zenders, en de audio sync (die na opheffen voor decodeer problemen zorgt). Overigens heeft mijn huidige Wdtv Live ook een audio sync probleem als ik het geluid rechtstreeks naar de versterker stuur (ik laat derhalve geluid bij beeld altijd maar via de TV lopen). De Amiko A3 is wel een mooi design en aardig geprijsd. Ook voor deze weet ik niet of je kunt opnemen op een NAS of dat je beter een HD kunt kiezen. De Amiko A3 is zowel via App's als computer te bedienen, wat handig is.

 

Tot slot, waar kan ik een usermanual van de Amiko A3 vinden ? Een zoektocht heeft nog niets opgeleverd

aangepast door BaronVanLunteren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...