Ga naar inhoud


Meerdere iPads kijken over LAN


ygeffens

Aanbevolen berichten

Even schetsen wat ik nu heb:
Schotel met 1 lnb met kabel naar de woning.
VU+ Solo ontvanger aangesloten op 1 tv in de woning.

Wat ik wil kunnen ontvangen:
astra 2 28.2, eutelsat 28 28.5, astra 3 23.5 (vnl voor de Nederlandstalige zenders en de FTA UK zenders)
Ik blijf graag bij VU+ omdat ik daar tevreden van ben, doch, als 'iets' niet kan, wat met een ander merk wel kan, ook goed (of wanneer het de eindprijs ten goede komt).

Ik kan geen extra coax-kabels naar de woning trekken. De huidige ontvanger blijft op Astra 23.5 verbonden met de bestaande VU+ box.
Ik kan nu al over LAN kijken naar de VU+ box op de iPad.

Daarom dacht ik aan het volgende:
Ik kan bij de schotel een andere box plaatsen met meerdere kabels rechtstreeks naar een nog aan te kopen nieuwe lnb.
Ik zou op die box dan 1 of meerdere tuners willen om die zenders dan over LAN te kunnen bekijken (op iPad bvb - Lan is aanwezig bij de schotel). Indien meerdere tuners kan ik ook op 2 ipad's (vermoed ik) naar 2 verschillende zenders kijken.

Nu kom ik er niet uit bij welke box ik zou moeten bijkopen, vooral opdat ik het principe niet ken van meerdere zenders op een lnb, en wat voor een lnb dan...
Welke lnb-houder heb ik dan nodig? Welke lnb? Ik heb nu een schotel van TV-Vlaanderen hangen die 10 jaar geleden in een starters-pack zat.

Iemand die hier wat licht op wil laten schijnen?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je de VU+ kent zijn 4 Tuners maximaal

(ik denk overigens de andere linux enigma kassies ook 4 limit)

m.a.w. die geeft op 4 streams altijd beeld

 

ware het niet dat er iets is zoals de Paytv kaart en de maximale SID

 

op diverse paytv zenders van het Canal DIGITAAL abonnement kun je maar 2 streams starten

op FTA zenders kun je meerdere SID' s streamen

wil je verder?

 

Of heb je meerdere Kaarten? (was die optie vergeten te vermelden)

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 - Visiosat Big Bisat (heeft standaard ondersteuning voor 4 koppen)

2 - Alps LNB model BSTE9 (zijn koppen zonder ingebouwde Disecq switch)

3 - EMP Centauri GSO switch (die ik heb is 17 in (max 4 LNB) en 12 uit)

 

Met bovenstaande heb je dus de mogelijheid om 12 coax kabels door je huis te leggen die allemaal onafhankelijk kunnen kijken.

 

Als alles per se op een ipad moet een paar goedkope dreamboxjes in je LAN hangen Canaal Digitaal kaaartje erin en .... gij hebt beeld.

 

Tuurtje

Visiosat big bisat.pdf

post-36458-0-48596600-1421582643_thumb.png

EMP.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan de kabel wel vervangen worden? Je kan de oude coax-kabel vervangen met een 4 in 1 coax. Met een Quad LNB kun je daarmee vier ontvangers aanschaffen (welke goedkope Enigma-boxjes kunnen wezen) waardoor je tegelijkertijd dan ook vier zenders kan kijken.

 

De meeste boxen vinden het niet zo leuk om 4 zenders (laat staan HD) tegelijkertijd te streamen, ook al hebben ze 4 tuners. Ik raad je daarom dus wel aan gewoon een aantal losse boxen te kopen.

 

Aantal connectors erop zetten aan beide kanten en draaien maar.

Zie hieronder:

 

multi-coax-4-in-1.gif

 

-edit-

Daarbij moet ik wel aangeven dat verschillende zenders uit dezelfde transponder uiteraard wel mogelijk is. Mocht je Nederland 3 HD kijken dan zou je ook Veronica HD of NET5 HD tegelijkertijd kunnen bekijken. Het is maar net hoe sterk de box is, VU+ kennende kan deze twee HD zenders simultaan aan.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tuurtje Die Visiosat ziet er wel goed uit.

 

@RowanF1 De kabel vervangen is geen optie (35 meter in een buis die niet recht loopt, waar nog eea in zit, en waar, bij het aanleggen een liter afwasmiddel is ingegaan om ze er door te krijgen - ik krijg daar geen beweging meer in :-) )

 

Dat is oa de reden waarom ik dus de nieuwe decoder bij de schotel wil plaatsen in de garage, LAN is daar aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BigSat is totaal overbodig. Met een Triax TD 78 kun je met een gemak een multifeed opzetten voor de satellieten die ygeffens wil ontvangen.

 

Ik zelf gebruik de Triax TD 78 in multifeed opstelling voor 13e/19e/23e/28e met Amiko Slim L-103 LNB's. De Triax satellietantenne vind je al snel voor rond de €30, de Amiko LNB's voor €10 per stuk en de multihouder voor €30. 

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je moet een schotel hebben waar je 3 LNB's in kan plaatsen, voor de 3 verschillende satellieten die je wilt ontvangen.

Dit kan een Visiosat zijn, maar ook een Triax met multifeed, of een Wave Frontier T90

 

In de schotel plaats je 3 quad LNB's (geen quattro)

Voor elke tuner die je gaat gebruiker heb je een DiSeqC switch 4/1 nodig die je bij de schotel kunt plaatsen.

 

Dus als je in de schuur een VU+ DUO met 2 tuners neerzet, heb je 3 DiSeqC switchen nodig.

1 voor je ontvanger in de woonkamer en 2 voor de ontvanger in schuur.

 

Met bovengenoemde configuratie kan je maximaal gebruik maken van 4 tuners.

 

De 4/1 switch heeft nog een vrije ingang, dus je zou kunnen kiezen voor een 4e LNB in de schotel.

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...