Ga naar inhoud


Hoe ziet mijn verlanglijstje er uit?


dotslash

Aanbevolen berichten

Na een lange tijd genoegen te hebben genomen met kabel, wil ik voor ons nieuwe huis weer een schotel gaan installeren. Belangrijkste reden is wellicht een vreemde: er is glasvezel internet (500Mb) beschikbaar, uiteraard in combinatie met IPTV. Ik heb alleen totaal geen zin in decoders, experia boxen en bijbehorende afstandsbedieningen en belemmeringen. Zeker niet in combinatie met de nieuwe Sony Bravia XBR-55X900C met Android TV.

Wat ik graag wil is alles aansluiten op de CI+ module, aangezien er toch geen behoefte is om programma's op te nemen. Ik begrijp dat dit straks met de nieuwe CI+ 1.4 standaard in combinatie met IPTV kan, maar nu dus nog niet. Daarnaast is een schotelinstallatie natuurlijk veel leuker.

 

Na een weekend m'n kennis ophalen op vooral dit forum, ben ik tot het volgende lijstje gekomen. Wat ik graag zou willen weten is of de combinatie van deze spullen gaat werken, en of het kwalitatief goed is.

 

Wensen:

  • ontvangst van Astra 1,2 en 3 en Hotbird op 1 schotel
  • signaal naar 2 TV's
  • beide gebruiken CI+ modules met CD smartcards

 

Lijstje:

  • Maximum E-85 schotel
  • 2 x Spaun SAR 411 WSG DiSEqC switches
  • 4 x Inverto Black Ultra Twin HGLN 40mm LNB
  • 2 x Canal Digital CI+ module
  • Accessoires zoals goede Coax kabels, connectoren (Hirschmann?) en een tegelvoet 

 

Daarnaast lijkt het me interessant om het signaal naar IP om te zetten zodat ik het naar tablets, PC's en telefoons kan afspelen. Ik moet eerlijk zeggen dat de opties op dit moment niet bijzonder helder zijn, dus als iemand tips heeft om me in de goede richting te wijzen, dan graag!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je combinatie is al goed 

  • Maximum E-85 schotel
  • 4 x Spaun SAR 411 WSG DiSEqC switches
  • 4 x Inverto Black Ultra quad HGLN 40mm LNB
  • 1 x Canal Digital CI+ module voor in je Sony Bravia XBR-55X900C
  • Accessoires zoals goede Coax kabels, connectoren (Hirschmann?) of belden H125 en een tegelvoet 
  • dan zou ik een linux  met 2 sat tuners nemen  ontvanger nemen voor als je intern wil streamen 
  • keuze genoeg in ontvangers
  • en in een linux ontvanger heb je geen ci+ nodig

2x coax naar de duo linux ontvanger 

1x coax naar je tv

1x coax naar ....kamer naar keuze

zorg ook dat je overal netwerk kabel hebt liggen ,waar je linux een ontvanger zet 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de Sony 55X9005C bedoeld, de 900C is voor de Amerikaanse markt. Wel even opletten of er een DVB-S2X tuner inzit, anders ben je genoodzaakt om over een paar jaar een losse tuner aan te sluiten.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dotslash

Welkom op dit forum.

Op een Maximum E-85 kun je geen vier lnb's plaatsen met koppen van 60mm. Je zult 1 smalle lnb moeten nemen, het beste een ALPS Twin voor de Astra 19,2.
De overige drie kunnen Inverto Black Ultra Twin zijn.
Verder zul je een hap uit de lnb-houders moeten zagen om ze dicht genoeg tegen elkaar aan te krijgen.
Op een Triax 88 kun je wel vier Inverto Black Ultra Twin-lnb's plaatsen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem hier ook effe een kijkje

en neem vb:2 alps quad lnb

https://www.sat4all.com/forums/topic/324091-maximum-e85-8-lnbs-mogelijk/

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je combinatie is al goed 

  • Maximum E-85 schotel
  • 4 x Spaun SAR 411 WSG DiSEqC switches
  • 4 x Inverto Black Ultra quad HGLN 40mm LNB
  • 1 x Canal Digital CI+ module voor in je Sony Bravia XBR-55X900C
  • Accessoires zoals goede Coax kabels, connectoren (Hirschmann?) of belden H125 en een tegelvoet 
  • dan zou ik een linux  met 2 sat tuners nemen  ontvanger nemen voor als je intern wil streamen 
  • keuze genoeg in ontvangers
  • en in een linux ontvanger heb je geen ci+ nodig

2x coax naar de duo linux ontvanger 

1x coax naar je tv

1x coax naar ....kamer naar keuze

zorg ook dat je overal netwerk kabel hebt liggen ,waar je linux een ontvanger zet 

 

Ah, een aparte tuner in de receiver voor het streamen. Goed plan. Ik zat nog wat te lezen over SAT>IP, maar dat heeft nog niet veel momentum zo te zien. Vraag me ook af hoe het met het decoderen zit.

 

 

Ik neem aan dat je de Sony 55X9005C bedoeld, de 900C is voor de Amerikaanse markt. Wel even opletten of er een DVB-S2X tuner inzit, anders ben je genoodzaakt om over een paar jaar een losse tuner aan te sluiten.

 

Juist, dan bedoel ik die inderdaad. Ik vraag me af of er dit jaar TV's beschikbaar komen met een ingebouwde DVB-S2X tuner. Zal er in ieder geval op letten.

 

Op een Maximum E-85 kun je geen vier lnb's plaatsen met koppen van 60mm. Je zult 1 smalle lnb moeten nemen, het beste een ALPS Twin voor de Astra 19,2.

De overige drie kunnen Inverto Black Ultra Twin zijn.

Verder zul je een hap uit de lnb-houders moeten zagen om ze dicht genoeg tegen elkaar aan te krijgen.

Op een Triax 88 kun je wel vier Inverto Black Ultra Twin-lnb's plaatsen.

 

 

Goed om te weten. En in combinatie met smetje's tip worden het nu dus quad LNB's, en wel diegenen die je had aanbevolen in dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/343188-triax-88-multifeed-vs-maximum-e-85/ - voor de Astra 23,5 en 28,2 Inverto Black Premium Quad en een ALPS Quad voor de Astra 19,2. Ik ga wel liever voor de Maximum dan de Triax aangezien deze me kwalitatief beter over komt. Dus dan wordt een beetje knutselen.

 

Dank voor de tips allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gibertini 100cm

deze lijkt mij ook een hele goede schotel tezijn

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb er nog even over nagedacht, en hoewel ik niks tegen knutselen heb, ga ik toch liever voor een schotel waar je zonder aanpassingen 4 Inverto Black Premium Quad 40mm lnb's kan plaatsen. Is de Visiosat Big Bisat dan een betere optie? En zijn deze Inverto lnb's kwalitatief het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dotslash

De lnb-klemmen van de visiosat Big Bisat kunnen dicht genoeg bij elkaar. Daar hoef je dus niets aan aan te passen.
Het beste is het om voor de Astra 19,2 een smalle lnb te nemen, het liefst een ALPS. De overige lnb's kunnen gewoon een kop van 60mm hebben.
Zou je voor de Astra 19,2 toch een lnb met een kop van 60mm plaatsen, dan komt die 5mm naast zijn gewenste positie te staan.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uitstekende Quad-lnb van Inverto die je kunt gebruiken is deze: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79
Het beste dus drie stuks van deze en een ALPS-quad voor de Astra 19,2.
Die Inverto Premium Quad zie ik al voor €21,- staan in Nederland

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...