Ga naar inhoud


newbie zoek hulp met keuze hardware voor TVVlaanderen


Ahrand

Aanbevolen berichten

een heel wazige website dus die tv vlaanderen site...

niks / niet duidelijk wat er toe behoort dus

 

danke je RogerDR

 

onduidelijke webshops moet je eigenlijk mijden als de pest

ook voor wie die prijsstelling geldig is moet je maar raden, de nieuwe klant of de vaste klant.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Enkele antwoorden en bijkomende vragen :

 

* je kan absoluut nog of enkel een kaart kopen of een CI module + kaart bij TV Vlaanderen

* ik woon in de Noorderkempen (waarom is dat belangrijk ?)

 

vragen :

* wat is een dichtstbijzijnde satellietshop ?

* Zijn die schotel en LNB's van TVV zelf te doen (voor een beginner) ?

* als ik een VU+ of een Gigableu koop heb ik dan enkel een kaart of ook de CR module nodig ?

* vroeger was Dreambox hier het van het, nu niet meer blijkbaar ? Wat is er mis mee ?

* kan ik de standaard image die de leverancier erbij geeft gebruiken (lees : opnemen op de NAS) ?

* als de CAM gaat veranderen bij TVVlaanderen kan ik dan mijn ontvanger weggooien ? Moet TVV dan ook al hun M7's vervangen?

* ik heb geen behoefte aan de 4000 gratis kanalen op meerdere satellieten, de Vlaamse zenders van TVV zal genoeg zijn, wat heb ik dan nodig aan LNB's ?

* zou je alles ook via een (Windows) PC met Digital Devices HW en Mediaportal kunnen doen ?

 

 

Met dank !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Enkele antwoorden en bijkomende vragen :

 

vragen :

* wat is een dichtstbijzijnde satellietshop ?

 

Met dank !

Onze huisregels staan een antwoord op deze vraag niet toe!

 

www.sat4all.com/regels

 

Niet zozeer waar je woont als wel waar de schotel opgesteld wordt is belangrijk om te weten.

Dat bepaalt namelijk de schotelmaat en de te gebruiken LNB's

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zozeer waar je woont als wel waar de schotel opgesteld wordt is belangrijk om te weten.

Dat bepaalt namelijk de schotelmaat en de te gebruiken LNB's

 

 

Ik snap het niet goed, is dat een antwoord of een vraag ?

De schotel komt te staan op de zijkant van het huis .

Weet je nu iets meer ?

 

Sorry voor de vele vragen, ik kan het namelijk niet gaan vragen in de satellietshop want dat mag niet van de huisregels  :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

- dichtstbijzijnde satshop is een mogelijke verdeler van sat-ontvangers; eventuele abonnementen van TVV en ander materiaal nodig om tv te kijken via sat

- kies een schotel die wat ruimer bemeten is; forumlid sprietje kan je excellent advies geven hoe de lnb's moeten gepositioneerd worden en hoe de schotel precies geplaatst moet worden, rekening houdende met jouw woonplaats (bij benadering)

- het is altijd verstandig om veiligheidshalve ook de CI module mee te kopen. mochten er problemen ontstaan met de interne readers dan kan je op de ci module terugvallen die in een aparte gleuf kan

- dreambox wordt door de meesten omschreven als 'te duur voor wat het is'; jij als klant bepaalt het budget.

- mount naar nas is voor de meeste images geen probleem; soms is er wel eens een bug maar dan bestaan er ook oplossingen voor

- als TVV de cam of ci-module vervangt, lijkt het me logisch dat je op een of andere manier een nieuwe bekomt; hiervoor dient niet jouw hele ontvanger in de vuilnisbak

- dan volstaan 19.2 oost en 23.5; voor sommige schotels bestaan er aangepaste lnb's zodat je er dan eigenlijk maar één moet plaatsen

- geen idee

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele antwoorden en bijkomende vragen :

* ik woon in de Noorderkempen (waarom is dat belangrijk ?)

 

mits die extreem goed is uitgericht op 23,5 Oost met prime-one materiaal

ja

 

maar Sprietje verteld ons vaker dat we wegens de 8psk overstap een jaar geleden en die gereduceerde bitrates eigenlijk een doorsnee van 75 cm ~ a 80 cm moeten nastreven om voldoende signaal te behouden op alle trasnponders van Tv Vlaanderen of Knaldigitaal

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...