Ga naar inhoud


newbie zoek hulp met keuze hardware voor TVVlaanderen


Ahrand

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

vergeef me mijn vraag maar ik ben een newbie in het satteliet gebeuren.

 

Ik ben van plan over te stappen naar TV Vlaanderen maar lees slechte gebruikservaringen over hun M7 HD recorder + wil ook wat vrijheid ivm opnames delen met anderen PC's, tablet's in het huis.

 

Wensen :

* HD recorder die naar mijn NAS kan opnemen (Gigabit ethernet)

* pauze, achter/vooruit spoelen, etc van live TV

* Live TV kijken + minstens 1 programma opnemen

* geen behoefte om Live TV te delen op anderen kamers

* er staat een Win PC met Kodi (XBMC) bij de TV voor youtube/netflix/films/series afspelen, daar moet hij mee kunnen koppelen (mooi zou zijn dat ik daar de opnames mee kan plannen)

* er staat een 7.1 surround sound systeem, daar moet hij mee kunnen koppelen

* niet (teveel) onderhoud (automatische updates, EPG, ...)

* stabiliteit

* hoge WAF

* beeldkwaliteit (65 inch TV)

 

Welke hardware (inclusief schotel en LNB's) met bijhorende image raden jullie mij aan ?

 

Met dank voor jullie reacties en/of bijkomende vragen.

 

aangepast door Michel
onduidelijke onderwerp titel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo newbie

 

ik  heb een tecnomate ontvanger 6900 combo en die is stabiel ,dwz dat hij nog altijd werkt met tv vlaanderen zonder firmware update van december 2009. Als ik hier over OSCAM CCAM  hooor denk ik niet dat er ook maar een iemand is die nog met een versie uit 2009 werkt of kan werken.

 

Als er al een firmware update nodig was ,  dan is de reden hiervoor omdat de zenders zelf  TF1  ZDF groep   iets aan hun norm hebben veranderd. dolby digital + , variable  groepsbitrate. Ik zou zeggen  houden zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar kan je op heden geen abbo bij TVV afsluiten zonder dat je hun troep erbij moet nemen.

 

Toen ik ermee begon was dat geen probleem, en was een Linux ontvanger zo in huis gehaald met zijn veelzijdige mogelijkheden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ahrand,

 

als je wat verder kijkt bij de Linux of Enigma ontvangers dan zal je zien dat al je wensen mogelijk zijn met een dergelijke ontvanger.

De populairste zijn de VU's, dreamboxen...maar de andere hebben ook dezelfde mogelijkheden.

 

Je kan altijd een poging doen en naar TVV bellen voor een smartkaart, na wat aandringen is de kans groot dat ze je een kaart opsturen zonder dat je de module of ontvanger er moet bijkopen.

 

Voor de schotel zou ik toch naar een 80 cm schotel gaan, zoals bv de Triax 78 met de bijpassende, quad duo LNB vvor Astra 19 en Astra 23.5.

Door de Quad lnb kan je al minstens twee antennekabels naar binnen trekken voor opnemen en tegelijkertijd kijken. Je hebt dan nog twee reserves voor eventueel een andere ontvanger in een andere kamer.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een serieuze dealer is veel mogelijk, dat heb ik mogen ondervinden.

 

Bij TVV is de klant de citroen, wie verder kijkt dan zijn neus lang is kan tot een uitstekende installatie komen.

 

Dus ik stel voor dat je een een abo afsluit, zonder TVV hardware behalve de kaart (e.v.t met module), en bij de dealer/webschop de goede spullen koopt.

 

Een Linux ontvanger is voor jou wensen een must, dan nog een schotel voor de 3 astra + e.v.t hotbird satellieten, dit alles van degelijke kwaliteit en groot genoeg om ook bij slecht weer geen hinder te ondervinden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

vergeef me mijn vraag maar ik ben een newbie in het satteliet gebeuren.

 

Ik ben van plan over te stappen naar TV Vlaanderen maar lees slechte gebruikservaringen over hun M7 HD recorder + wil ook wat vrijheid ivm opnames delen met anderen PC's, tablet's in het huis.

 

Wensen :

* HD recorder die naar mijn NAS kan opnemen (Gigabit ethernet)

* pauze, achter/vooruit spoelen, etc van live TV

* Live TV kijken + minstens 1 programma opnemen

* geen behoefte om Live TV te delen op anderen kamers

* er staat een Win PC met Kodi (XBMC) bij de TV voor youtube/netflix/films/series afspelen, daar moet hij mee kunnen koppelen (mooi zou zijn dat ik daar de opnames mee kan plannen)

* er staat een 7.1 surround sound systeem, daar moet hij mee kunnen koppelen

* niet (teveel) onderhoud (automatische updates, EPG, ...)

* stabiliteit

* hoge WAF

* beeldkwaliteit (65 inch TV)

 

Welke hardware (inclusief schotel en LNB's) met bijhorende image raden jullie mij aan ?

 

Met dank voor jullie reacties en/of bijkomende vragen.

 

als ik die wensen bekijk, zal ik maar twee receivers kunnen aanbevelen

de VU+ DUO2

de ET10000

en als die M7 in de kelderkast staat slijt hij ook niet

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

 

de kaart + module zijn er echt al aan 129 euro; kaart alleen is 59 euro

Abo is dan nog te kiezen uit één van de 3 formules: basic-light; basic; basic-plus

 

Qua ontvangers kan hij uit het gamma van Vu of Xtrend kiezen; maar misschien ook uit dat van Gigablue.

Allen ontvangers met een vrij uitgebreide community, die in geval van problemen de anderen wel verder kunnen helpen.

De enige beperkende factor is het budget.

 

Wel niet helemaal zeker of er ontvangers zijn die via Kodi/Xbmc zouden 'geprogrammeerd' kunnen worden voor opnames; maar daar zal TS zich zelf even in moeten verdiepen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonskidutch;

 

in de doos:

dot.jpg   CI-module met smartcard   dot.jpg   Schotel met ontvangstkop DUO LNB Quad   dot.jpg   Muurbeugel + Montagemateriaal   dot.jpg   Coaxkabel van 20 m   dot.jpg   Handleiding

 

Je krijgt dus meer dan enkel de module + de kaart.

aangepast door RogerDR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...