Ga naar inhoud


Mvision HD 300 net firmware


hhuitema

Aanbevolen berichten

Ik ben onlangs   eigenaar geworden  van  een  digitale ontvanger Mvision 300 Net,  je  moet eens over  naar  de  nieuwe  techniek, niet  de  nieuwste  ontvanger  maar   toch.

er  was   een probleem met  de  voeding  ,wat ik  heb kunnen oplossen. (elco's die   slecht   waren)

Nu  nog   de   firmware, de orginele  firmware  herkent   de  can digitaal  card  niet, er  moet dus  andere  firmware  in begrijp ik.

Mijn vraag is:

 Waar en of  hoe  kom ik aan die  andere -  en  als  het kan  de  meest recente firmware voor de  Mvsion HD 300 Net

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Klinkt lullig, niet zo bedoelc.. Mvision is een heel slecht merk qua ondersteuning en stabiliteit... Kabels loshalen en apparaat onmiddelijk naar de milieustraat.... Ga voor een simpele nieuwe ontvanger.. Voor €100 heb je al wat leuks, nieuw met garantie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze  bijna   gratis  gekregen dus ik  wil  wel  wat  moeite  voor   doen.

Mijn  oude  phiilps  DSX 6072 doen het ook  nog  steeds  kreeg indertijd,  >  5 jaar geleden, meen ik ook  een slechte  pers.

De  voeding   doet het  dus  inmiddels   wee,r hardware  functioneert met  de  mvision software maar  de  CD kaart  wordt  niet  herkend,  er   zou  (nog)   soft ware moeten  zwerven op het internet

Ik houd  nog   even  vol dus  als  iemand   wat  weet ik hoor   en  zie het  graag

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Mvision.tv vind je geen software die de nederlandse seca kaart laat werken, en de site die wel de juiste software ervoor had is al een hele tijd niet meer aanwezig. De laatste werkende software voor de Nederlandse kaart is van 2011.

 

Mijn firmware van mijn Mvision S-400HD is ook van 2011 en daar werkt de Nederlandse kaart gewoon mee.

 

Hier de laatste Speedy firmware voor de 300 Net

 

 

Mvision Speedy HD300N F608.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch  weer   een probleem met  Mvison HD 300 net

Tijdens  het opnieuw inladen van de   software  via USB stick (wat  al  2  keer goed gelukt was) geeft  het  apparaat spontaan  een  soort  reset,scherm  zwart daarna   doodse   stilte  en  niet  weer   tot leven te  brengen

Die reset deed hij  weleens  2  drie  per  uur  m.n. na  menu handelingen.

Nu  dus  niets  meer (er staat natuurlijk  niet  voor  niets  toestel niet uitzetten tijdens inladen!)

Voeding  gecontroleerd  alle   spanningen OK ook op het mainboard staat voeding

Wat nu, is   er  nog  reanimatie  mogelijk?

 

Mijn  oude DSX 6072  kon ik nog   wel  tot  leven brengen  via   de  Jtag aan  sluiting, heeft  de  Mvison  dit ook?

 

Hans

 

P.S. ik zag dat op met  moederboard  HD200 n staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laad je de firmware meerdere keren? 1x is genoeg en dat blijft er dan instaan. Daarnaast kan het met deze firmware normaliter niet fout gaan tenzij je firmware hebt geprobeerd van een ander model en dan is het idd afgelopen met de ontvanger.

 

Een dode Mvision na firmware upgrade moet terug naar de fabriek om hem weer tot leven te brengen.

 

Ik kan je hiermee dus niet verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Penthe

Hij bleef zichzelf elke 4 minuten, naar wat achteraf bleek, in de stb zetten om na 20 seks weer uit zichzelf aan te gaan.

Ik dacht eerst aan een software fout vandaar het opnieuw inladen via een usb stick

Tijdens dat inladen dus weer een spontane STB en dus een (schijn)dode Hd300n

er bleek nu ook geen voeding meer te zijn, wel was er de 6 volt Stb voeding

De ctl lijn op 2 volt gezet en voila weer voeding. maar geen leven in HD 300 N

Ik had reeds de recovery sofware van Mvision site gedownload en deze via de PC en een nul modem kabel (was bijna vergeten wat dat was, herinnerde mij op tijd dat tweemaal mannetje op de devices (PC en modem/HD330N nulmodem betekent)

en zie daar de sofware werd weer ingeladen.

Nu het probleem dat de stb regeling niet meer functioneert ,de voeding was alleen aan de praat krijgen met de ctl lijn op 2.5 volt via R12 op het voeding board maar dan gaat hij om de 2 sec in de stb;

Er is overigens wel beeld en in die 2sec reageer hij wel op de AB bediening.

In ieder geval een hardware probleem en wel de stb regeling op het voedings board?

Daar nog maar eens diep over na denken.

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gehele oudere lijn van Mvision had voedings problemen, maar helaas als de voeding het begaf deze ook veel meenam op het moederbord. Ik denk dat dit jou probleem is.

 

Mvision was en heel fijn bedrijf met genoeg support maar toen de crisis begon werd dat jaar op jaar minder en nu is er eigenlijk niets meer over van Mvision, een apparaat kopen van Mvision is nu gewoon iets kopen zonder support, zelfs hun laatste produkten zijn al een jaar niet meer voorzien van nieuwe firmware. Tja als je geen service verleent ben je gedoemd te mislukken.

 

Mijn Mvision doet tot op heden met zeer oude firmware nog wat het moet doen voor mij maar ik ben bang dat dit niet gaat duren. Het apparaat zelf heeft alle potentie te doen wat het zou moeten doen maar het bedrijf erachter faalt en dan houd het helaas een keer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal ongeveer 5 jaar geleden zijn dat ik een Mvision 200HD kocht. Nieuw.

Binnen een half jaar kapot en door een gerenommeerde sat dealer hier laten opsturen ter reparatie. Die stuurde hem vervolgens ter reparatie door.

De sat dealer gaf het na 5 weken op wat betreft de MVision service, en bood me toen uit eigen zak een alternatief aan.

Einde MVision avontuur.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude lijn en de 200 en 300HD hadden allemaal voedings problemen, mijn 9085 ging ook zo aan. De S-400HD doet het prima geen voedings problemen meer enkel nu is er geen support meer te vinden, ze hadden op een gegeven moment nieuwe firmware van MyCavern. http://182.16.2.60/en die nieuwe software was verschrikkelijk buggie zo buggie dat deze gewoonweg onbruikbaar was, ze hadden Speedy GXMAX niet moeten opgeven want juist die laatste Speedy werkt nog in mijn ontvanger. De firmware op Mycavern is nu enkel voor de laatste 3 modellen en al bijna een jaar oud, zelfs de Linux ontvanger kan fluiten naar support.

 

Erg jammer want ik vind die kleine HD-400S een fijn ding, het doet voor mij wat het moet doen hij kan zelfs de CD en TVV kaart tegelijk hebben. Vorig jaar had ik nog een beetje hoop dat er eventueel nog wat firmware zou verschijnen maar die hoop is dit jaar vrijwel voledig vergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...