Ga naar inhoud


Aanschaf nieuwe ontvanger


il-pireto

Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips ontvanger dsr  2210; Heb onlangs een duo LNB gekocht omdat ik graag Belgische zenders wil ontvangen via Astra 3.

Ik gebruik het CanalDigitaal recreatiepakket. (Alleen voor vakanties in Nederland e.o.)

Nu blijkt dat  Astra3 alleen HD zenders doorgeeft en de Philips ontvanger deze niet ondersteunt.

Wie kan mij een goedkope oplossing in deze aandragen voor de aanschaf van een HD ontvanger 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Amiko heeft een aantal goedkope HD ontvangers. Je kunt ook voor een Linux ontvanger gaan. Die zijn ietsje duurder, maar bieden wel meer mogelijkheden en een groter gebruiksgemak.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier sluit ik mij volledig bij aan althans als je een goedkoop maar goed presterende alternatief zoekt.

 

In de afgelopen winter heb ik in Spanje voor menig kampeerder een Amiko besteld want ook daar kwamen enkele achter dat zij met hun Philips of ander merk ontvanger geen Astra3 meer konden ontvangen.

 

Ik stond versteld van de prestaties en eenvoud van de bediening.

Er valt echter weinig mee te hobby'en maar alles zit erop zoals o.a. Fastscan.

Voor de prijs hoef je het ook niet te laten want voor € 89,= koop je al een Amiko Micro HD SE of een Mini HD SE.

Deze ontvangers zijn 12V en er wordt ook nog een IR oog bijgeleverd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de vervanging van de Dreambox DM7000 zowel de Amiko als de VU+ Solo2 bekeken, de extra kosten vind ik de moeite wel waard, maar ik doe ook meer met de ontvanger. De Amiko was een goede 2e. (Zeker voor dat budget)

 

Overigens is CD ook de niet HD zenders naar mpeg4 aan het verplaatsen, aangezien dit een compactere compressie is en men dus meer zenders op een transponder kwijt kan. (voor zover ik begrepen heb)

Jan Huijsmans

VU+ Solo2 + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...