Ga naar inhoud


Probleem met motor Stab Diseqc 100


mebo870

Aanbevolen berichten

Mijn Stab diseqc motor heeft duidelijk een probleem, rond de nulpositie vertraagd die en loopt dan zeer stroef door.

De laatste tijd bleef die meestal hangen op de nulpositie, maakte daar een schurend geluid

Draaide daar even links–rechts-links en stopte, het lijkt wel of die zichzelf aan het resetten was.

Weigerde dienst, startte even op, links rechts en viel weer stil.

Ik moest dan manueel wat laten draaien tot een graad of 2 en dan startte die wel op, maar dan klopt de instelling niet meer.

Eens voorbij die nulpositie reageerde de motor altijd goed, ik kon draaien van 28.2 naar 13.0 oost en omgekeerd.

Het probleem stelde zich altijd wanneer ik naar een westelijk satelliet draaide en door de nulpositie moet, daar moet iets mislopen.

De motor is nu gedemonteerd maar veel wijzer word ik daar niet van, binnenin ziet alles er piekfijn uit.

Het lijkt erop dat de buis bij het draaien ergens tegen aan loopt, alleen kan ik dat niet controleren. Die buis gaat er niet af, er zit geen enkele schroef op, enkel een aluminium dop bovenaan, die er muurvast op zit.

Iemand tips hieromtrent?

post-38190-0-19661400-1431855214.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb trouwens een tijdje geleden ook problemen gehad met de StabHH120 die raar begon te doen. Uiteindelijk bleek de besturing van de Clarke Tech de oorzaak. Na reparatie alles weer als vanouds. 

Ook moet de voeding van de ontvanger 100% functioneren. Anders gaat de besturing van de rotor evenmin goed.

 

@Mebo870, even een andere ontvanger aansluiten op de rotor voor een double check is best zinvol.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...