Ga naar inhoud


Schotel advies in Zweden


nol

Aanbevolen berichten

Dat vermoeden had ik al ,dit kom wel meer voor ,maar dan alleen bij een bepaald type dreambox

als de dreambox in stand-by staat ,word er nog steeds spanning naar de lnb gestuurd

er gebeurt  iets in de lnb zoals Sprietje ook zegt in bericht 10

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@nol:

Had je al gecheckt of je vrij zicht hebt richting 13oost vanaf de plaats van de schotel? Met je app, of via www.dishpointer.nl?

 

 

als de dreambox in stand-by staat ,word er nog steeds spanning naar de lnb gestuurd

er gebeurt  iets in de lnb zoals Sprietje ook zegt in bericht 10

Dat is een typisch verschijnsel, zeg. Heeft er al eens iemand gemeten wat voor LNB-spanning dan wordt gegeven? Want het is nogal bijzonder, als daardoor dan weer de andere LNB-uitgang beïnvloed wordt....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@statencom
Hoe kan dat dan ?
Als ik met één 800 naar de Astra 23 kijkt en met de andere naar de Astra 19 dan sturen ze toch niet beiden spanning naar de Twin LNB ?

Kan ik dat oplossen door een nieuwe Twin LNB te kopen ?
Anders moet ik een 2e schotel er bij gaan plaatsen of eigenlijk 2 schotels want ik moet er nog één voor de Thor plaatsen en 3 schotels is wel veel

 

@a33
Van de app snap ik niet veel. Welke moet ik nemen op een Iphone ?
Ik heb dish align maar daarmee zie ik wel de richting maar niet de hotbird staan en dus weet ik niet of die achter bomen zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het kan zijn, is mij ook een raadsel ,maar een ander merk twin lnb kan het probleem op lossen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@a33

Van de app snap ik niet veel. Welke moet ik nemen op een Iphone ?

Ik heb dish align maar daarmee zie ik wel de richting maar niet de hotbird staan en dus weet ik niet of die achter bomen zit

 

Die apps zijn slechts nauwkeurig, als de sensoren in je phone ook goed geijkt zijn. Omdat dat vaak niet zo is, geven ze regelmatig 'valse' informatie....

 

In dishpointer:

Kies 13oost als satelliet,

Geef je exacte locatie in (het liefst meteen in noorderbreedte, oosterlengte) en druk op Go.

Pas je locatie aan aan de precieze plaats van je schotel: je kunt de kaart vergroten, en je locatie daarin verschuiven.

Dan zie je de precieze richting van de satelliet op het scherm, en kun je kijken of daar ergens een belemmering zit.

(Je kunt ook de LineOfSight-checker aanvinken, dan kun je kijken hoeveel hoger een object maximaal mag uitkomen boven de hoogte van je schotel)

 

De hoogte van waar je de satelliet moet zoeken, is wat genoemd wordt de elevatie-hoek. Die geeft dishpointer ook; dus je kunt zelf ook alvast (globaal) kijken of een belemmering aanwezig is.

 

Andere methode is: met de zon de richting bepalen, en/of wachten tot de volgende sun-outage. Maar doe eerst dit maar met dishpointer; daarmee ben je onafhankelijk van de zon. :)

 

groet,

a33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te testen heb ik een 2e schotel bij geplaatst en uitgericht op de 23.5
Mijn Schwaiger SF9000 heeft een probleem want die geeft de 23.5 niet aan, hier heb ik een ander topic over geopend.

 

De 1e 800 staat dus nu aangesloten op de diseqc met 13 + 19.2 + 23.5 en speelt goed

De 2e 800 staat direct op de 2e schotel op de 23.5 maar gaat stil staan als de internet kabel in beiden zit

Het ligt dus niet aan de schotel of LNB maar aan het internet.

 

Na verder zoeken bleek iemand in 2006 tegen dit zelfde probleem aan te lopen en de gelijke hostnaam het probleem te zijn.

Kan iemand dat bevestigen en weet iemand hoe ik de naam van de één van de dreamboxen kan veranderen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 2e 800 staat direct op de 2e schotel op de 23.5 maar gaat stil staan als de internet kabel in beiden zit

 

Het ligt dus niet aan de schotel of LNB maar aan het internet.

 

Na verder zoeken bleek iemand in 2006 tegen dit zelfde probleem aan te lopen en de gelijke hostnaam het probleem te zijn.

Kan iemand dat bevestigen en weet iemand hoe ik de naam van de één van de dreamboxen kan veranderen ?

 

 

Cardsharing via internet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...