Ga naar inhoud


Speling op een Jaeger SG-2500 motor?


fred33
Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Beste sat4all'ers,

 

Zou ik hier mogen vragen of iemand al een keer 'speling' heeft opgelost bij een SG-2500 disecq motor?

 

Ik heb er op dit moment een opgeknapte 1m Funke eraan hangen, de schotel doet het prima, maar ik merk dat de motor de laatste tijd speling vertoont.

 

Als je handmatig druk uitoefent, dan zit daar zo'n 2 a 3 mm speling in, in zowel elevatie (omhoog/omlaag) als links/rechts...

 

Heeft iemand dit al een keer opgelost? Dat zou mij zoveel tijd schelen.

 

Bedankt alvast!

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

kijk effe naar de afbeelding en voer dat rustig uit 

hier kan je de speling wat verhelpen 

maar draai ook niet teveel ..anders draai je hem te vast en loopt de motor stroef

post-41606-0-90612600-1433148447.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu kan je hem eens enkele dagen zo proberen ...dan kan je nog altijd wat verder regelen indien nodig is :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De speling zit in de bevestiging van de buis op de motor as , een bekend fenomeen , aandraaien van die grote inbusbout helpt maar even .

Een duidelijk signaal daarvoor is het feit dat je ook in de elevatie speling hebt .

De instructie van Smetje is onvolledig , onder het stickertje zitten kruiskop schroeven !

De 2 die het dichts bij de pijp zitten moet je een stukje losdraaien , deze houden in de motor het lager aan het vrije eind van de worm-as vast .

Door nu de 3e schroef wat aan te draaien , trekt deze dat lager in de motor met een spie dichter bij het wormwiel .

Vervolgens de 2 andere schroeven goed vast draaien zodat het lager stevig op zijn plaats zit .

Eigenlijk moet je dat stellen doen met het meten van de opgenomen stroom tijdens het draaien .

Bij een losse motor mag het opgenomen amperage niet hoger zijn dan 210 mA , met de schotel er aan , max 300 mA 

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...