Ga naar inhoud


Hebben Philips / TPVision TV's nog steeds problemen met de software in 2015 ?


Aanbevolen berichten


Gister mijn Philips pus7909 uhd verkocht omdat er nogal wat nadelen waren en die zet ik even op een rijtje

1.uhd codec niet aanwezig voor het kijken van uhd content op oa Netflix (oplossing is er binnenkort wel en bestaat uit het aanschaffen van een extra mediaplayer tv 250 euro voor de 8000 en 9000 serie is hij gratis dat zijn de duurdere modellen maar ik zit niet op een extra kastje te wachten)

2.de Netflix app verliest zo nu en dan het geluid dat is misschien een probleem wat je bij de app moet zoeken maar dat is zeer storend en nog steeds niet opgelost

3.de tv heeft zo nu en dan een beetje rare kuren zoals het fel oplichten van het rode lampje in de stand-by stand

4.de tv heeft veel last van motion blur judder en flikkeren van beeld bij iets teveel contrast (ook bij wat minder contrast blijft de motion blur judder aanwezig)

5.zonder de beeldverbeteraars is het contrast echt om te janken

6.de inputlag wat vooral belangrijk is voor gamen op de tv ligt rond de 83 ms dus gamen vergeet het maar bij een goeie tv is dat rond de 20 ms

 

Met andere woorden kies niet voor een Philips maar ga voor bijvoorbeeld een Samsung dat is mijn advies !

ps:ik had mijn huiswerk niet gedaan dat geef ik eerlijk toe voor mij word het nu een Samsung EU48JU7000L

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pus7909 is een Android tv die heb ik gister de deur uit gedaan ,met de software gaat het beter er is enkele maanden geleden een firmware update geweest maar het beeld laat ook te wensen over zoals je hebt kunnen lezen,het Android gedeelte is redelijk maar de inputlag is vaak veel en veel te hoog contrast is bagger en dan die motion blur en judder er zijn mensen die zich daar niet aan storen maar ik dus wel daarbij de modellen hebben nog geen uhd codec aan boord dat is toch echt een groot nadeel en dit word de mediaspeler die dat toe moet gaan voegen,de beoordelingen liegen er ook niet om niet kopen dus !

post-54808-0-46686700-1435850649_thumb.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ambilight best mooi, maar met zoveel prblemen heb je niets aan een TV.

 

Ik meen ergens een keer gehoord te hebben dat de naam Philips binnen nu nog ongeveer anderhalf jaar gaat verdwinen, daar kunnen ze beter meteen mee beginnen.

 

Wat mij wel opvalt is dat Philips / TPVision TV's vaak een heel laag energie verbruik hebben, dat kom ik bij Samsung nog niet echt tegen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegd hecht ik helemaal geen waarde aan energieverbruik wel aan beeld en prestaties !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

eerlijk gezegd hecht ik helemaal geen waarde aan energieverbruik wel aan beeld en prestaties !

 

Ik ben wel energiebewust, vooral als het om de rekening van het energiebedrijf gaat, voor de rest geloof ik het wel. :grin:

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...