Ga naar inhoud


Ik ben op zoek naar een logo generator, maar dan voor de Mac.


Mr-M

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een logo generator, maar dan voor de Mac.

Zit het hele internet af te struinen maar kan helaas niets vinden.

Wil graag mijn bootlogo van mijn DM800HD PVR wijzigen , ik heb nu zo'n winterachtergrond en daar ben ik na twee jaar nu wel klaar mee. 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Verder zoek ik dan wel op het forum af hoe je dit het makkelijkst kunt doen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Mr-M

 

Normaal geven we geen terugkoppeling via het Forum maar dit telt eigenlijk voor alle "nieuwelingen"

 

  • Ga geen eigen vraag stellen in het topic van een ander, zeker niet als het weinig met het lopende onderwerp te maken heeft. (Topic kaping)
  • Geef een duidelijk onderwerp op, dan is meteen duidelijk wat er gevraagd wordt en houdt het forum overzichtelijk
  • Zet je nieuwe topic in het juiste subforum, dus geen Mac onderwerpen in het Windows subforum bijvoorbeeld.
  • Lees onze regels even door hier

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een logo generator, maar dan voor de Mac.

Zit het hele internet af te struinen maar kan helaas niets vinden.

Wil graag mijn bootlogo van mijn DM800HD PVR wijzigen , ik heb nu zo'n winterachtergrond en daar ben ik na twee jaar nu wel klaar mee. 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Verder zoek ik dan wel op het forum af hoe je dit het makkelijkst kunt doen.

 

Alvast bedankt

Het bootlogo wordt meegeleverd met de software (firmware - image) welke op de ontvanger is geïnstalleerd.

Omdat jij niet vermeld welke software geïnstalleerd is heb ik het vermoeden dat een oudere versie van OpenPLI op de ontvanger is geplaatst want daar wordt in de winterperiode altijd een winterplaatje geprojecteerd.

Als dat zo is dan zou ik eens een update uitvoeren want al naar gelang het jaargetijde komt er een passende logo in beeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of TS daarmee uit de voeten kan, mij is het althans niet gelukt toen ik enige tijd geleden een poging daartoe heb ondernomen.

 

Zo kun je b.v. met iDreamX wel de Radio.mvi vanuit de SOLO2 naar de MacBook Pro downloaden maar het downloaden van de verschillende logos zoals o.a. de bootlogo.mvi lukte niet, kreeg de foutmelding Error transferring file!.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als Mr-M hoort hoe populair iDreamX is en er dan toch niets mee kan, zal die beslist nog eens vragen of er een andere optie bestaat

 

daar ook Apple's weer verschillende OSX hebben is het echter niet vooraf te voorspellen

anyhu,

je maakt een afbeelding met geeigende resolutie voor SD of HD

 

Wichtig ist dabei die Größe des Bildes, entweder in der Größe 1280x720 für SD oder 1920x1080 für HD abspeichern.

citaat uit  VU+ WIKI

en elke Foto bewerkingsprogrammatuer voor apple dat deze kan wegschrijven (exporteren) als .wmi is jouw tool

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het converteren van een foto met de juiste resolutie naar een .wmi is geen probleem want dat kan ook met iDreamX.

Ook het plaatsen als één van de logos in de box is schijnbaar geen probleem.

Alleen komt die dan tijdens het booten of één van de andere opties niet in beeld en ook kan ik deze niet meer uit de box terughalen want dan krijg ik de foutmelding zoals al eerder vermeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

best Jürgen,

als je de handleiding aanhoud die in de VU+ WIKI beschreven staat over die .wmi 's dan lukt me dat elke keer weer

 

maar ik denk dat je de bestanden aangemaakt hebt met andere gebruikersrechten op Uw Macbook Pro

 

dat is bij ons ook het geval sinds de laatste updates van OSX middels samba

op bureau hebben we der dus wegens verschillende versies ook last van op de QNAP

 

- de vraag is dan elders, is het samba eigen of is het OSX eigen.

 

Maar, dus om een oplossing te hebben, neem filezilla en bekijk ook de rechten van het gewijzigde .wmi bestand voor je het naar de Dreambox 800HD ftp'eet.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...