Ga naar inhoud


Router voor NAS, Vu 4K en 4K Tv etc?


Portuuno

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Router voor....

ISDN, ADSL, ADSL2, Vectored ADSL, Glasvezel, LTE, WLL, Satelliet?

 

Voor de bekabelde netwerken adviseer ik Fritz!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Router voor....

ISDN, ADSL, ADSL2, Vectored ADSL, Glasvezel, LTE, WLL, Satelliet?

 

Voor de bekabelde netwerken adviseer ik Fritz!

Heb slechts ADSL 3Mb/s

Het is bedoeld voor een snel thuisnetwerk.

Dus Tv, Oppo en Vu 4k bekabeld op de router en de pc´s wireless.

Ja, het stenen tijdperk hier..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je provider het ondersteunt zou ik voor een passende Fritz! kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijvoorbeeld een 7390.

En je provider zal je de toegangs password en instellingen moeten geven.

In de Fritz zitten voor de meeste providers de verbindingsinstellingen al voorgeprogrammeerd.

Voordeel van die box is dat je er ook uitstekend je telefoonverkeer over kunt afwikkelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijvoorbeeld een 7390.

En je provider zal je de toegangs password en instellingen moeten geven.

In de Fritz zitten voor de meeste providers de verbindingsinstellingen al voorgeprogrammeerd.

Voordeel van die box is dat je er ook uitstekend je telefoonverkeer over kunt afwikkelen.

Dus het is niet zo van stekkertje uit de oude router en in de nieuwe plaatsen.

Moet ik dat oude ADSL-routertje laten zitten en dan de nieuwe hieraan vastkoppelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan ook, de 7390 kan je op LAN 1 met het internet wan signaal voeden.

Maar wanneer de inlog gegevens bekend zijn kan je ook je telefoon adsl lijn aansluiten op de 7390.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met traag ADSL internet zou je de huidige router kunnen laten zitten. Vraag wel bij je provider na welke wijzigingen zij in de pijplijn hebben zitten. Dan alleen het lokale netwerk uitbreiden naar 100Mbps met wireless access points en een switch voor de bedrade aansluitingen.

 

Het hangt van het totale plaatje van je wensen af welke oplossing je kiest. En dan is er ook nog het bijbehorende prijskaartje.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou eerlijk gezegd nooit voor een Fritzbox kiezen. Die leverde mijn provider mee, maar heb die snel tot modem gedegradeerd (gebridged) en mijn Asus AC-RT68U weer terug gezet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je internetverbinding traag is en je qua internetmogelijkheden weinig eisen hebt, maakt je router weinig uit.

 

Wat jij mogelijk nodig hebt is een gigabit switch (als je router geen gigabit poorten heeft) en een goede accessspoint.

 

Hoeveel apparaten (exclusief router) moet je precies aansluiten en wat voor een Wifi snelheid hebben de draadloze apparaten?

 

Afhankelijk van je wensen/eisen, kan een nieuwe router wel een betere keuze zijn.

 

Je geeft nu echter nog te weinig details om een goed advies te kunnen geven.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je internetverbinding traag is en je qua internetmogelijkheden weinig eisen hebt, maakt je router weinig uit.

 

Wat jij nodig hebt is een gigabit switch (als je router geen gigabit poorten heeft) en een goede accessspoint.

 

Hoeveel apparaten (exclusief router) moet je precies aansluiten en wat voor een Wifi snelheid hebben de draadloze apparaten?

Smart 4k Tv, Oppo media speler, Vu+ 4K alle met bedrading.

1 x pc met Ubuntu 14.04.3 LTS, 1 x pc met Windows 7 en 1 pc met Ubuntu/Windows alle draadloos.

 Later, veel later, misschien nog mijn Uno en smart tv draadloos, als dit mogelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kortom:

 

3 apparaten met kabel?

3 apparaten draadloos? 

 

Jij hebt dus geen ipad, tablet, laptop, smartphone?

 

Je PC's, op welke band zitten die en welke snelheid?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom:

 

3 apparaten met kabel?

3 apparaten draadloos? 

 

Jij hebt dus geen ipad, tablet, laptop, smartphone?

 

Je PC's, op welke band zitten die en welke snelheid?

Ja inderdaad, 1 tablet S Gal.10,  2 smarthpones, de eerste 2 pc’s waarover ik het had zijn laptops, de laatse met dualboot een oude desktop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...