Ga naar inhoud


Router voor NAS, Vu 4K en 4K Tv etc?


Portuuno

Aanbevolen berichten

Is er een andere provider mogelijk in Het Zuijen Daaro?

 

ik kon per koper ook enkel 6dsl nemen

ver beneden wat ik uit amsterdamned gewoon was

met LTE / G4 heb ik echter ofschoon iets duurder 50Mbit/sec

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Je zegt nog steeds niets over de wifi snelheid. Die vind je dus kennelijk niet belangrijk.

 

Als je nu tevreden bent over je draadloze netwerk is een 5 poort gigabit switch van 3 tientjes (netgear GS105) voldoende.

1 poort in de router, op de andere poorten je bekabelde apparatuur aansluiten.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt nog steeds niets over de wifi snelheid. Die vind je dus kennelijk niet belangrijk.

 

Als je nu tevreden bent over je draadloze netwerk is een 5 poort gigabit switch van 3 tientjes (netgear GS105) voldoende.

1 poort in de router, op de andere poorten je bekabelde apparatuur aansluiten.

Die snelheid vind ik heel belangrijk M, maar weet het zo gauw niet te vinden.

 

Tonski, hiero nao. Er zijn wel andere, maar bieden hetzelfde.

Alles komt binnen via de telefoonlijntje en dat is gebonden aan een max. dus 4 Mb/s

Heb ter compensatie een 4G routertje gekregen met 15GB gratis per maand (30Mb/s) maar dat is zo opgebruikt. Daarna 0,12 Mb/s....

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ;)

of de GS108, dat schreef ik al enkele dagen geleden

extern en intern qua snelheid is klaarblijkelijk nog vatbaar voor nadere uitleg

 

als je router van Provider enkel 100Mbit switch poorten heeft kun je de overige apparaten in het thuisnetwerk toch sneller laten communiceren met een 1000Mbit/s switch, voorwaarde die apparaten hebben een NIC die dergelijke snelheid ( autosensing  auto enabling) mee doet.

 

en de betere switch zoals de netgear maakt dat mogelijk dat verschillende NIC snelheden mooi samenwerken
ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is allemaal niet sneller dan 300N.

 

Wil je een beetje op de toekomst voorbereid zijn, zou ik echter altijd een AC router/accespoint pakken.

 

Aangezien een dergelijk accesspoint ongeveer net zo veel kost als een router met die snelheid en je aan 4 LAN poorten genoeg hebt, zou ik een nieuwe AC router kopen.

 

Er zijn een paar exemplaren die goed uit diverse testen komen, maar zelf ben ik op de Asus AC-RT68U uitgekomen. Prijs/kwaliteitverhouding is geweldig!

Voor de leek heel simpel en voor de expert ook een heel fijn apparaat.

 

Je zult dan wel je huidige router moeten bridgen (alleen als modem gebruiken). Controleer eerst of dat mogelijk is bij de internet provider!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...