Ga naar inhoud


problemen met het instellen van mijn wavefrontier


tennisrob
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ha mensen,

Na verhuizing naar Ouddorp heb ik problemen met het instellen van mijn wavefrontier en het uitrichten van mijn bestaande schotel. Momenteel zitten er 4 LNB's op waarmee ik hotbird, astra 1,2 en 3 wil ontvangen.

Ook ben in het bezit ban een satfinder 9608.

Ik had gedacht nu ik met pensioen ben leuk.... lekker rommelen maar helaas.

 

Mijn dank zal heel groot zijn.

 

Robtennis  :mad:  :crazy:  :cool:  :cry:  :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi, hi, hi, als ik het zo lees, heeft @tennisrob meer verstand heeft van tennisballen dan van lnb's. :D

In ieder geval welkom op dit forum.

In welke plaats stond de schotel eerst?

Gaat het om een T55 of om een T90?

Maar goed, iemand die gepensioneerd is heeft alle tijd om zijn schotel perfect af te stellen en dat gaat vast goedkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste tennisrob

 

De afstanden en instellingen van je lnb's blijven precies hetzelfde.

Wel moet de schotelskew anders ingesteld worden.

Die stond als het goed is op 10.64 graden (100,64) en moet nu op 11,10 graden (101,1) worden ingesteld, een halve graad meer dus. Dit verschil ga je dus hoofdzakelijk op de twee buitenste lnb's merken.

De elevatie van de schotel moet 0,1 graad minder zijn maar dat is zo weinig, dat dit verschil door de zuiverheid waarmee de mast is afgesteld al overtroffen kan worden.

 

De satelliet die het dichtst in het midden dan de rail staat is de Astra 19,2 maar daar zijn nu niet echt zwakke transponders op te vinden.

Het lijkt me verstandiger als je de Astra 19,2 eenmaal ontvangt, om de schotel te fijntunen op de Astra 23,5.

Een zwakke zender daarop is NGC Wild HD. Het is niet zozeer dat de signaalkwaliteit op die transponder zwakker is, maar de drempelwaarde om de zender goed te kunnen ontvangen. Hang desnoods een vochtige zeem over de lnb van de Astra 23,5 om de schotel optimaal op NGC Wild HD af te stellen.

Dit zijn de afstelgegevens voor Ouddorp: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=51.79&lo=3.83&country_code=es

 

De nul-instelling van de Wavefrontier kontroleer je eerst door een waterpas over de twee draagarmen te leggen. Dan kun je zien wat de eventuele afwijking is van je mast. Met die afwijking kun je dan rekening houden als je de skew van 11,1 graad instelt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...