Ga naar inhoud


Schwaiger SF9000 geeft niet alle satelieten aan


nol

Aanbevolen berichten

@nol,

 

Net even gekeken, de Schwaiger SF9000 is een satfinder.

Ik dacht eerst aan een ontvanger :confused: .........

 

De 23,5 sat heeft volgens mij iets veranderd, wanneer weet ik niet, maar zag dat jouw berichtje is gestart in 2016.

 

Ik ben de laatste paar weken weer een beetje bezig met de hobby en kwam ook de 23,5 tegen met problemen.

Ja, ja, scannen met een Dreambox 500s, en die scant geen HD.

 

Maar waar je even moet kijken op je satfinder, en ook in je ontvanger, is het volgende :

 

11.683 V   2734      5/6

12.168 V   27500   3/4

12.070 H   27500   3/4

 

Deze moeten er in staan !

 

De middelste is in ieder geval voor de Nederlandse zenders te ontvangen.

 

Als ze er niet tussen staan moet je ze er even in zetten, op de ontvanger een harde reset ( stroom er even af en daarna weer aanzetten ) en scannen op 23,5.

 

Op een HD ontvanger gaat alles goed ( Nederlandse zenders ontvangst ), SD ontvanger niet.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Bij het doorlezen van je postings heb ik het gevoel dat jou schotel niet goed is uitgericht op de juiste sat

De ontvanger is niet defect volgens mij omdat het bij iemand anders wel goed werkt !

Probeer eens die ontvanger van de andere persoon eens op jou schotel installatie.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Satfinders moeten een frequentie hebben die uniek is, als die het zelfde is op een andere sat die er naast zit gaat de scan gewoon door maar heb je geen beeld omdat je op een verkeerde sat afgesteld staat.

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< --------------- <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

Succes verder met de hobby, gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorrie voor mijn hele late reactie maar a heb ik geen melding gehad van je reactie en b ik had mij er al bij neer gelegd om de SF9000 weg te doen
Maar ... ik heb een buscamper en wilde daar een automatische schotel op hebben en ik heb een Telesat S85 gekocht.
Deze heb ik thuis uitgeprobeerd met een dreambox 800 en werkt perfect en toen schoot mij de SF9000 weer ingedachte en heb die er op aangesloten en toen bleek dat die perfect werkte.
De voor ingestelde satellieten gaf die goed aan zoals op de foto is te zien.
Nu het toch werkt mag er een slotje op deze topic en bedank ik iedereen voor alle hulp en ben ik blij dat ik hem nog niet weg gedaan heb :D

combine_images sf9000.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...