Ga naar inhoud


Problemen met Netflix opstarten op Smart TV


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een Samsung SUHD TV (UE55KS8000) en ben geabonneerd op Netflix met de UHD optie.

Nu weet ik niet of het hieronder beschreven probleem al was voor of nadat ik Netflix naar de UHD optie had geüpdatet want zodra je Netflix voor het eerste keer op de SUHD TV opstart wordt gevraagd of je voor € 2,= meer naar UHD wilt opgraven.

 

Als ik Netflix via de Smart Hub op de TV opstart zie ik een soort draaiend cirkeltje met daarin een loading percentage welke bij 25% stopt en ook niet verder gaat, het lijkt een soort buffering.

Als ik naar de Instellingen - Netwerk van de TV kijk dan heb ik een prima Internet verbinding want de rest zoals b.v. YouTube etc functioneerd prima.

Soms doet Netflix het daarna meteen maar meestal niet.

Het maakt geen verschil of via LAN of WLAN.

 

Ik zag op het Internet wel wat van dergelijke meldingen maar kon daar niet al teveel mee.

 

Ik heb de laatste beschikbare Firmware op de TV geïnstalleerd.

LAN = glas 75/75, ook gemeten op de TV

WLAN = 1.300 AC

 

Als ik Netflix opstart via de Apple TV 4 welke via HDMI op de TV is aangesloten heb ik dat probleem niet maar daar wordt dan ook geen UHD ingeladen.

Overigens gebeurt dit via hetzelfde LAN en WLAN.

 

Ik vraag mij nu af of dit probleem bij de TV te zoeken is of bij Netflix, zelf denk ik het eerste want immers heb ik bij gebruik van Apple TV geen problemen.

 

Iemand een suggestie?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe zo, ligt het probleem dan bij Netflix?

Ik zal toch eerst moeten vaststellen wie de veroorzaker is, de Samsung TV of Netflix.

 

Morgenmiddag gaat alvast een Samsung techneut via het WAN in mijn TV inloggen om te bekijken of hij een probleem kan ontdekken.

Ben benieuwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

The 25% Netflix issues are widely reported.

 

It occurs on BT Youview boxes - and Netflix blame BT

It occurs on VM's TiVo - and Netflix blame VirginMedia

It occurs on PS3/4 - and Netflix blame Sony

 

See a pattern occuring?

 

It is often fixed by completely logging out of Netflix and re-signing in.

 

Heeft niks met Samsung te maken.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Samsung tv menu moet er ook een optie zitten die kiest voor slow start na het uit en aan zetten van de tv.

Dit zorgt ervoor onder andere dat de smart apps geheel opnieuw worden opgestart na het uit en aan zetten van de tv (Inloggegevens blijven wel bewaard dus je hoeft je niet elke keer opnieuw aan te melden bij o.a. Netflix).

Opstarten van de tv duurt dan wel wat langer.

Deze optie kan je het beste aanvinken dan begint o.a. Netflix altijd clean.

Even uitloggen van Netflix en opnieuw inloggen kan je daarnaast ook nog proberen.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik het hiervoor geadviseerde ga uitvoeren eerst nog even een vraag.

Als het niet aan de Samsung TV ligt wat is dan de verklaring dat het opstarten van Netflix via de Apple TV wel goed verloopt?

 

Eventueel dat daar geen UHD wordt opgestart?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik op de TV volledig op Netflix had uitgelogd en weer opnieuw had ingelogd ging het schijnbaar beter.

De percentage bleef nu i.p.v. op 25% even op 75% hangen om daarna vrij snel op te starten.

Ogenschijnlijk heeft het geholpen, kijk dit nu eerst een paar dagen aan.

In elk geval bedankt voor het advies.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo dat je tegenwoordig een tv moet zien als een soort van pc, een pc uit een soort van stand-by halen is goed maar zo nu en dan een volledige herstart is beter voor alle smart apps dus zo moet je dat zien.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik niet kies voor het snel opstarten van de tv in de instellingen van de tv, ik heb gekozen voor de optie van een volledige herstart (iets slomer maar het heeft mijn voorkeur).

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in Greece vandaar dat ik het niet kan zeggen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu - instellingen - algemeen en dan Samsung instant aan op off zetten.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...