Ga naar inhoud


Duo-LNB en SAB Titan


meg96

Aanbevolen berichten

Het is niet dat satencom je niet geloofd.

Als je naar fabrieksinstellingen gaat is de decoder weer terug als bij nieuw in doos met alle standaard instellingen.

Daarna taal instellen en een fastscan uitvoeren.

Als we satencom dan geloven moet de decoder nu ook op Astra 23.5 functioneren.

Zijn er risico's mee ? Ik bedoel, alles kwijtraken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als  jou lnb goed is afstelt, komt alles er weer op nieuw in, je kan het zo proberen zonder 

fabrieksinstellingen ,als je handmatig lnb instellen hebt aan gepast weet ik niet dat het goed werkt

 

 

Dit staat in de handleiding

 

In dit menu kunt u snel de kanalen zoeken door

de volgende parameters in te stellen:

Kies uw provider. Zoek type: U kunt het zoek type instellen als SD of HD.

Auto DiSEqC: Indien deze Aan staat wordt het signaal automatisch

gecontroleerd, en wordt de poort van de DiSEqC switch automatisch gevonden.

LCN: Als deze Aan staat, worden de kanaalnummers getoond in de volgorde van de

informatie in het signaal, als hij Uitstaat wordt het kanaalnummer normaal getoond

post-40340-0-41180100-1467667847.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt (zonder fabriekinstellingen te herinstalleren).

Bedankt allemaal, satencom en iedereen.

Toch nog een vraag : ik heb de FastScan met Search type "HD" gedaan. Zijn er dus alleen HD kanalen gevonden ? Indien wel, wat gebeurt er als ik daarna een scan met Search type "SD" doe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is, als je nu weer de SD er in zet,dan komen  de HD zenders van CanalDigitaal. of tv vlaanderen

achter in de lijst te staan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is, als je nu weer de SD er in zet,dan komen  de HD zenders van CanalDigitaal. of tv vlaanderen

achter in de lijst te staan

 

Ik krijg toch al een hele tijd dezelfde lijst binnen of ik nu HD of SD selecteer, de HD lijst blijf. 

Naar wat ik er van gelezen heb vind CanalDigitaal het niet meer nodig om voor de SD zenders die al gedeeltelijk verdwenen zijn nog een aparte lijst te maken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan

 

Ik denk dat het ontvanger gebonden is,het zou best kunnen dat er nu maar 1 lijst meer is ,als  je HD in laat

of SD alles gewoon 1op1 staat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk nog een vraag !

Nadat ik de kanalenlijst met de FastScan heb geïnstalleerd waren de "nieuwe" (voor mij) HD-kanalen uit Astra 3 onstabiel, met een soort "hik" van het geluid (en het beeld) op NPO1, enz. (maar niet op SBS9, weet niet waarom). Is dit "normaal" of althans gebruijkelijk ?

In ieder geval heb ik dan de voodoo-truc gedaan, die met mijn oude Philips DSX ontvanger vaak werkte, namelijk ontvanger helemaal uitschakelen, een paar seconden wachten, en nogmals opstarten. Het lijkt te werken, maar of dat zo blijft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de site van cd kijkt zul je merken dat er geen verschil is tussen de hd en sd lijst , ik begrijp niet waarom cd toch nog een sd lijst publiceert , bij tvv zal het wel hezelfde zijn vermoed ik

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in de schotel kijk, welke lnb zit dan in de klem ,voor hd ontvangst is het beste 23.5 in de klem, van de schotel

vooral bij kleine schotels belangrijk

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de installatiehandleiding van de DUO LNB van CD was het beter om de 19.2 LNB in de klem te plaatsen...

Hoe dan ook ben ik niet zeker dat mijn probleem iets te maken heeft met de stabiliteit van de LNB. Zoals ik zei, als ik de ontvanger helemaal uitschakel en dan nogmaals opstart, verdwijnt dan dit probleem van "hik" met geluid en beeld. Ik denk dat dit een probleem van stabiliteit van het systeem is.

Weet iemand of dit soms voorkomt met een SAB Titan ? En wat de oplossing zou zijn ?

 

***************************************************************************************************************************************************

satencom :

als je in de schotel kijk, welke lnb zit dan in de klem ,voor hd ontvangst is het beste 23.5 in de klem, van de schotel

vooral bij kleine schotels belangrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...