Ga naar inhoud


problemen afstellen twin lnb


jurver
Ga naar oplossing Opgelost door satencom,

Aanbevolen berichten


Het probleem is grotendeels opgelost.

 

Ik krijg kan nu zenders bekijken op de 19.2 en de 23.5, maar NPO3 HD is nergens te vinden (de zender die ik het meest bekijk!).

NPO1 en 2 heb ik overigens wel.

Hij is nergens op mijn zenderlijst te vinden. Als ik handmatig op 12187 zoek dan loopt mijn zoekopdracht steeds vast en kan ik mijn receiver alleen weer aan de praat krijgen door hem te resetten.

 

Op beide satellieten heb ik een signaalsterkte van rond de 80/90%, maar een signaalkwaliteit van 0%, toch heb ik goed beeld!

 

Als iemand nog een tip heeft, graag!

 

NB.

Voordat ik de laatste reactie van Sprietje las had ik mijn kop voor de 19.2 op al op 11° gezet (zoals CD voorschrijft) en hiermee haal ik dus een behoorlijk sterk signaal.

 

Ik heb verder niet teveel met aan instellingen gezeten.

Ik begrijp weinig van de transponders, frequenties e.d. en ben bang als ik iets verkeerds doe ik alles weer kwijt ben na al mijn geklooi.

aangepast door jurver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jurver

Je schrijft:

"Op beide satellieten heb ik een signaalsterkte van rond de 80/90%, maar een signaalkwaliteit van 0%, toch heb ik goed beeld!"

Signaalsterkte en signaalkwaliteit zijn twee verschillende zaken.
De signaalsterkte is feitelijk van weinig belang. Zolang die boven de 20% is kun je er van uit gaan dat de lnb voeding van de satellietontvanger heeft en dat de lnb dus functioneert maar als de schotel niet goed gericht staat of de specificaties van de transponder onjuist zijn ingevoerd, zal de signaalkwaliteit laag of nul zijn.
Bij jou kloppen de transponderspecificaties niet in de beeldschermen die je hebt laten zien in bericht 1. Dat heb ik in bericht 11 ook al aangegeven.
De overige transponders die in je satellietontvanger zijn ingeladen kloppen waarschijnlijk wel. Daarom heb je ook beeld op een aantal zenders.

Vreemd overigens dat je NPO3 niet kunt vinden. Die zit op dezelfde transponder als NPO1. Die transponder moet dus goed ingeladen zijn anders zou je NPO1 ook niet kunnen ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...