Ga naar inhoud


van Visiosat 90x103 naar Big Bisat


HuBit

Aanbevolen berichten

Beste erwinnaar

Welk formaat lnb op een Visiosat BigBisat past is afhankelijk van hoe ver de satellieten uit elkaar staan die je wilt ontvangen en dus wat de calculator aangeeft op de rail.
Laten we een voorbeeld geven van Utrecht Neude voor de 13, 19,2, 23,5 en 28,2e
Vul de Cahors calculator in.
Je ziet dan dat er tussen de Astra 19,2 en 23,5 4,68 graden zit en tussen de Hotbird en Astra 19,2oost 6.76 graden zit.
Op de rail staan op elke graad streepjes en die streepjes staan 11,4mm van elkaar.
Dan is het eenvoudig uit te rekenen dat 4,68 graden 53,35mm afstand is en 6,76 graden 77mm afstand is.
Met een hart op hart afstand van 77mm kun je zonder problemen twee lnb's nemen met koppen van 60mm maar voor 53,35mm niet. Daarvan zal één van de twee lnb's een smalle moeten zijn.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb mijn setup gewijzigd en de 23 nu centraal staan met een normale lnb dus geen smalle en win daar 3% mee ten opzichte van de vorige setup met de 19 op de nullijn.

Als ik nu in het menu ga kijken heb in bij Schotel/Positioner instellingen sterkte 100% en kwaliteit 97% op Ned1.

Kijk ik nu bij service search dan heb in Sterkte 89% en kwaliteit 96%.

Wat is het verschil tussen beide instellingen dat deze waarden verschillen.

Dit is overig alleen bij de Fastscan mode, bij de andere zoals handmatig is dit niet

aangepast door Duikertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...