Ga naar inhoud


zwak signaal op Radio Swiss pop, jazz


marleentje

Aanbevolen berichten

@ Sprietje, ik wou dat ik dat nog kon doen, maar ons pa heeft de herstelling onder handen genomen en die heeft ondertussen de bewuste lnb met nog een hele boel van zijn retro-troep naar 't containerpark gevoerd. Daar zat (zo vertelde hij mij) nog een KM1 van Philips bij. Waar naar het schijnt nog lampen in staken. (Ken jij mss nog?) ook nu wat antenneversterkers van het merk Wisi (nooit eerder gehoord) en een zelfgebouwde audioversterker Carad, maar daar zaten geen lampen meer in.

Hij heeft de lnb toch eens open gemaakt en zag dat bepaalde delen vol corrosie zaten. Ook aan de binnenkant van de kap was een soort film van stof, of vuil. Niks dat gewoon los zat. Aangetast door de vochtigheid zo vertelde hij mij.

Sorry, nogmaals, had ik graag gedaan ! Nu heb ik op de vertikaal gepoloariseerde zenders ook nog meer signaal. Alles komt nu net boven de 13dB. Denk dat dit een goeie waarde is voor hotbird op een 88cm schotel in West-Vlaanderen ?

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...